Kolejny "piwny" temat znaleziony w sieci ( 15.04.2004 )
2 miliony zł za "wyłączność" w lokalu?
Collapse
X
-
Ponieważ link za kilka dni będzie martwy, pozwoję sobie zacytować cały artykuł, bo nie jest długi:
"Gazeta Wyborcza": Największe browary zaczęły się przebijać wprost kosmicznymi stawkami dla właścicieli restauracji i pubów, aby sprzedawać u nich swoje piwo.
Według "Gazety Wyborczej", jedna z firm piwowarskich odbiła innej warszawski klub Harenda za 2 mln zł!
Browary zawsze walczyły o miejsce dla swojego piwa w restauracjach i pubach, oferując ich właścicielom lodówki, szkło, wyposażenie ogródków czy ekstra prezenty za sprzedanie z góry umówionej ilości piwa.
Zdarzało się, że w zamian za wyłączność na lanie swojej marki producent wpłacał też gotówkę do kieszeni właściciela lokalu. Jednak teraz stawki sięgnęły takiego poziomu, że wszyscy z niedowierzaniem kręcą głowami.
"Chcemy się lepiej pokazać z markami w opiniotwórczych, prestiżowych miejscach" - mówi rzecznik firmy która będzie lała piwo w Harendzie. Nie chciał potwierdzić wartości kontraktu z Harendą, powołując się na tajemnicę handlową.
Według informacji gazety, oferta jego firmy była prawie dwukrotnie wyższa od tego, co wcześniej zapłacił poprzedni browar.
Zwycięska firma wprowadziła także swoją markę do krakowskiego klubu pod Jaszczurami. Źródła gazety mówią, że kontrakt opiewa tam na 600 tys. zł.
Według "Wyborczej", na korzystną umowę liczyć mogą lokalne sprzedające przynajmniej 500 hektolitrów piwa rocznie.
"Gastronomia to nie jest miejsce, gdzie zarabia się pieniądze. Ale warto być widocznym w znanych i prestiżowych miejscach" - powiedział gazecie jeden ze znawców branży.Dick Laurent is dead.
Comment
-
-
A ja z rozpędu wrzuciłem to wydarzenie do prasówki kwietniowej...
No i jak tu się napić w prestiżowym miejscu nieprestiżowego piwa? Przecież nie wypada pić czegoś, co choć piwem na pewno jest lepszym, ale ma ma mało prestiżową reklamę i wogóle to kosztuje za mało. A taki na przykład Heniek czy Miller to jest dopiero prestiżKONIEC BROWARÓW WARSZAWSKICH.PONAD 150 LAT TRADYCJI DIABLI WZIĘLI
Comment
-
-
witkowskiartur napisał(a)
A ja z rozpędu wrzuciłem to wydarzenie do prasówki kwietniowej...
I widać dokładnie na czym polega tak zwana "wyłączność" w prowadzeniu lokalu ...
Comment
-
-
Pamiętam różne małe sklepiki, w których najpierw pojawiała się koncernowa lodówka, a potem znikały inne marki piwa. Widziałem też kiedyś faceta, zwykłego konsumenta, a nie jakiegoś szpiega-marketingowca, który zwrócił sprzedawcy uwagę, iż w lodówce koncernu X (nie pamiętam już) leży piwo z koncernu Y - no, a przecież nie powinno !
Natomiast wysokości tych kontraktów są chyba brane z Księżyca; aczkolwiek mogą one świadczyć o początku wojny o ostateczny podział rynku między "wielką trójkę". Do tej pory podkopywani byli "mali", a teraz - proszę. Zaczyna się od opanowania miejsc "prestiżowych", "topowych" klubów, dyskotek i innych "kultowych" lokacji (nb. byłem - przypadkiem oczywiście - w Harendowej dyskotece ze 3 miesiące temu i uznałem, że miejsce to badziewne okrutnie, jak wszystkie technowe i hiphopowe dyskoteki zresztą. Lali tam Gronie i Tysquella, wyłącznie do szklanek 0,3, w cenach bodaj 5,50 i 8 zł. Wiadomo więc, kto został wysiudany z tego interesu). A przy dobrym układzie te 2 miliony będą szybko do odzyskania.Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
Browar Szlachecki w Warszawie (działalność zawieszona)
@WujcioShaggy Wuj na Twitterze, czasem coś napisze nawet
Comment
-
-
przecież od dawna wiadomo, że nie za darmo sprzedaje się piwa jednego koncernu, a nagle znikają piwa innych browarów; był czas, że pewien koncern w Szczecinie po zaniedbaniach i spadku z trzeciego miejsca w kraju dawał 5.000 zł za wywieszenie swojego szyldu nad sklepem, a za tym oczywiście idą lodówki, czapki, prezenty dla właściciela sklepu itp.; jeżeli chodzi o wymienianą sumę 2 mln zł, to świadczyć może tylko o tym jakie "lody" można ukręcić na wyrobach piwopodobnych w atrakcyjnym i wylansowanym na cool`owe miejscu
Comment
-
-
Było o tych 2-ch milionach w Polsacie. KP się wypiera.Browar Hajduki.
adam16@browar.biz
Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
Krasnoludki są na świecie, a w każdym razie w Chorzowie ;) a dowodem jest to, iż do domowego piwa siusiają :D - mam KWASIŻURA :D
Comment
-
Comment