Ono umiera od 5 lat, więc... pomału Tak jak pisałem fora to przeżytek, choć są na nich głównie ludzie pamiętający czasy ich świetności. Spadająca liczba komentujących to też fakt wynikający z odejścia od tego medium wielu osób zajętych już w dorosłym życiu (to już 20 lat) czym innym. Wielu z nich od lat nie wchodzi na browar.biz, choć można było je spotkać na spotkaniach kolekcjonerskich, festiwalach. Tak jak Abernacka napisał część przeniosła się na inne strony, założyło własne blogi czy udziela się na FB. I to tej grupy najbardziej szkoda, bo oni tworzyli tkankę browar.bizu. Tak jak kiedyś społeczność b.biz (część) naśmiewała się z Bractwa Piwnego tak teraz obecni piwni guru i ich wyznawcy naśmiewają się z browar.biz. Zmiana pokoleniowa.
Czy można było do tego nie dopuścić, jakoś zmienić? Pewnie nie! Piznam666 to nie takie proste jak piszesz. Ktoś musiałby utrzymać tę rosnącą bazę danych przypiętych do forum. A kto? Bez reklam? Nie wiem jak teraz, ale fakt, że pojawiali się na forum pozycjonerzy świadczyło o tym, że strona ma dobry rank, a co za tym idzie mimo archaiczności ART-owi kalkulowało się nie rozdzielać obu. Forum generowało ruch, na którym sklep korzystał. Sklep czy jest konkurencyjny to nie wiem, bo od lat nie warzę. Kupowałem w kilku sklepach, ale nie zawsze oferta ART-a była najlepsza. A programy lojalnościowe trzymały klientów przy jednym sklepie. W swoim czasie zrobiło się za ciasno i zyski wszystkim spadły.
Ja sam dostałem w 2019 roku propozycję przejęcia stacjonarnego sklepu w naszej miejscowości, ale dla mnie to nie jest rentowny interes, a trzeba mu się poświęcić.
Czy można było do tego nie dopuścić, jakoś zmienić? Pewnie nie! Piznam666 to nie takie proste jak piszesz. Ktoś musiałby utrzymać tę rosnącą bazę danych przypiętych do forum. A kto? Bez reklam? Nie wiem jak teraz, ale fakt, że pojawiali się na forum pozycjonerzy świadczyło o tym, że strona ma dobry rank, a co za tym idzie mimo archaiczności ART-owi kalkulowało się nie rozdzielać obu. Forum generowało ruch, na którym sklep korzystał. Sklep czy jest konkurencyjny to nie wiem, bo od lat nie warzę. Kupowałem w kilku sklepach, ale nie zawsze oferta ART-a była najlepsza. A programy lojalnościowe trzymały klientów przy jednym sklepie. W swoim czasie zrobiło się za ciasno i zyski wszystkim spadły.
Ja sam dostałem w 2019 roku propozycję przejęcia stacjonarnego sklepu w naszej miejscowości, ale dla mnie to nie jest rentowny interes, a trzeba mu się poświęcić.
Comment