Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Shlangbaum
Stąd odpowiednia emotikonka to jakości zdjęcia
te zdjęcia nadają się do wywalenia, a nie do umieszczania ich w galerii!! kasować takie fotki, bo to bez sensu. takich badziwi to mogłem nawrzucać garściami.
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika e-prezes
te zdjęcia nadają się do wywalenia, a nie do umieszczania ich w galerii!! kasować takie fotki, bo to bez sensu. takich badziwi to mogłem nawrzucać garściami.
Co prawda sam je zamieściłem ale nie obraże się jakby faktycznie je Art usunął.
W przypadku wykonywania zdjęć piw które obecnie powolutku ale sukcesywnie zamieszczam wyszedłem z założenia że każde piwo powinno być sfotografowane w podobnych warunkach, w neutralnym otoczeniu żeby zminimalizować wpływ czynników że tak to niezręcznie ujmę nadmiernie "subiektywizujących" odbiór oglądającego (czyli jakieś pstrokate tła, nienaturalne oświetlenie, szkło firmowe, szkło nieadekwatne do gatunku, etc.). Jeżeli ktoś jest w stanie sprostać tym (niestety jestem świadom tego) dość sporym wymaganiom - zapraszam do wspólnego działania
przykładowe zdjęcia:
Ja mógłbym już zacząć pomagać przy robieniu zdjęć, ale chciałbym poznać warsztat ARTa. Jak powstają powyższe zdjęcia? Co służy za tło? Jakiego rodzaju światłem operuje autor? Jak powstaje gładki a zarazem z głębią drugi plan? Co z ostrością fotografowanych piw? itd.
Art fotografuje lustrzanką, więc jeśli nie ma się lustrzanki lub chociaż dobrej hybrydy - to nie ma co kombinować. Jeśli ma się już coś z manualnymi ustawieniami - to można się pobawić z głębią ostrości (przysłona, czas naświetlania), pomiarem światła, ręcznym balansem bieli i ręcznie nastawianą ostrością, jeśli tylko automatyka - to o takie zdjęcia jak Arta - będzie bardzo ciężko.
Ja mógłbym już zacząć pomagać przy robieniu zdjęć, ale chciałbym poznać warsztat ARTa. Jak powstają powyższe zdjęcia? Co służy za tło? Jakiego rodzaju światłem operuje autor? Jak powstaje gładki a zarazem z głębią drugi plan? Co z ostrością fotografowanych piw? itd.
oczywiście służę pomocą, w uproszczeniu potrzebne są:
- dwie płyty styropianowe, najlepiej opięte białym materiałem, tak, by ich faktura nam nie przeszkadzała
- aparat (najlepiej na statywie) z odpowiednio ustawioną głębią ostrości (trzeba pokombinować by tło było przyjemnie rozmyte, by nie bawić się później w programie do obróbki)
- światło - albo dzienne albo sztuczne, w pierwszym przypadku walczymy z ewentualnymi refleksami - (można powiesić prześcieradło na oknie ) , w drugim z nienaturalną barwą zdjęcia. lampa błyskowa wprost skierowana na fotografowane piwo - odpada.
zresztą spróbuję zrobić zdjęcie żeby wizualnie było wiadomo o co chodzi.
jak widać na załączonym zdjęciu - warunki są prymitywne. Jednakże wiele nie trzeba ani czasu na rozstawienie tego na biurku, ani wcześniej na przygotowanie tła z płyt styropianowych.
korzystam także z jako takiej "komory" z dodatkowym oświetleniem, ale jest za dużo roboty przy rozstawianiu tego całego sprzętu i na co dzień korzystam z szybszego rozwiązania (jak na zdjęciu), gdzie trzeba później troszeczkę więcej pogrzebać w programie graficznym.
jak widać okno mam z lewej strony i można to zauważyć na zdjęciach piw wykonanych w świetle dziennym (np. Żywe).
jak bardzo widoczna jest różnica między zdjęciem ze światłem naturalnym, które nie zostało rozproszone a zdjęciem ze sztucznym oświetleniem odbitym można obejrzeć porównując dwie fotki:
Mam kolejne dwa pytania:
1. w jakiej odległości stawiasz statyw od fotografowanego produktu
2. światło, którym doświetlasz plan - jak go uzyskujesz (rodzaj) oraz co nim oświetlasz (na co kierujesz)?
odległość - jak sobie używam ostatnio zenitowskiego Heliosa 58mm - no to w przypadku tej ogniskowej kadr wypełniony jest w pełni przy odległości ok. 100- 130 cm. Przysłonę ustawiam w okolicach max f4. ale to wszystko zależy od tego jaki sprzęt ma się w posiadaniu.
światło - jeżeli już korzystam z dodatkowego światła to mam pod ręką lampę halogenową 500w jako dopalacz Zresztą nie jest to idealne rozwiązanie - ale jak na razie eksperymentuję z różnym oświetleniem. w takim wypadku trzeba albo dobrze ustawić sobie balans bieli w aparacie albo bawić się później w intensywną korekcję kolorów w programie graficznym (czasem wystarczy ograniczyć sie do opcji pt. [Auto] Levels). obecnie i tak w większości wykorzystuję światło dzienne do piwnych zdjęć
żeby nie było że mam jakieś niemożliwe do spełnienia wymagania - chętne osoby niechaj po prostu zamieszczą w tym temacie swoje propozycje zdjęciowe - spróbujemy dojść do ustalenia złotego środka.
Comment