"Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
"Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson No Hops, no Glory :)
Tak jak wcześniej wspomniałem jestem laikiem w tej dziedzinie ale dziękuję za sprostowanie przez mojego kolegę co do zacierania.
Chodzi mi o to jak po zacieraniu oddzielić ciecz od pozostałości.
Przeczytałem że odprowadzają tą ciecz przez kranik który od strony wewnętrznej garnka lub kegu posiada wężyk coś ala filtr.
Czy ktoś ma taki keg z kranikiem lub inny przystosowany do tego garnek chodzi mi o to czy można coś takiego kupić ? a jak nie czy ewentualnie możnaby dospawać metalowy kranik do tego kega i czy musi być zastosowany odpowiedni spaw (rodzaj spawu który nie wchodziłby w reakcję podczas zacierania czy gotowania).
Akcesoria Sprzęt / różne Filtrator z oplotu Doskonały filtrator wykonany ze stali nierdzewnej niezbędny w procesie warzenia z zacieraniem. Można go zamontować w pojemniku fermentacyjnym z kranikiem. Idealnie pasuje do czerwonego kranika z naszej oferty. Długość: ok. 75 cm Rozmiar gwintu n
a z drugiej strony metrowy wężyk silikonowy.
Brzeczke spuszczasz do gara, który przed chwilą opróżniłeś.
Nic lepszego nie wymyślono, a jak wymyślono to wcale nie jest lepsze, tylko droższe.
Tym systemem 'obsłużysz" do 10kg zatartego słodu.
Filtrator z oplotu jest też sprawdzony w praktyce, ale i co ciekawe zostal wynaleziony tutaj na forum. Mój pierwszy oplot służy mi do dzisiaj, czyli przez 3 lata.
Piwo z brewkitu robiłem jako pierwsze i ono właśnie sie mi zepsuło po zabutelkowaniu. Próbowane po burzliwej i po cichej nie było czymś co 'rzucało na kolana'.
Po tej porażce od razu przeszedłem na zacierania oraz używanie NaOH.
Jeśli cos moge doradzić to brewkity są dobre, ale tylko na jeden raz, gdy człek jest całkiem zielony i jest zupełnie sam w starcie w piwowarstwo.