Koźlak Ciemny

Collapse
X

• Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • mati337
    Szeregowy Piwny Łykacz
    • 2013.03
    • 22

Koźlak Ciemny

Witam.
    Jako że jestem amatorem w warzeniu piwa (mam za sobą 1 warkę z brewkita), postanowiłem rzucić się na głęboką wodę i zacząć robić piwko metodą zacierania. Na pierwszy ogień poszedł Ciemny Koźlak z BA. Zamówiłem słód na 13 litrów piwa i proszę Was o pomoc. Przewałkowałem różne tematy w poszukiwaniu informacji jak zacierać tego Koźlaka i nigdzie nic nie ma. Moje pytanie jak zacierać ten słód? Którą metodę polecacie żeby piwko wyszło jak najlepsze (w instrukcji BA jest napisane że dekokcja będzie najlepsza), ale chciałbym poznać opinię Piwowarów którzy mają doświadczenie w zacieraniu lub którzy mają za sobą Ciemnego Koźlaka.
  • andrzejba
    Kapral Kuflowy Chlupacz
    • 2012.05
    • 50

Koźlak to tylko dekokcja bo ona nadaje temu piwu odpowiedni smak przez gotowanie zacieru

Comment

• fidoangel
      Major Piwnych Rewolucji
      🥛🥛🥛
      • 2005.07
      • 3490

A czujesz się na siłach zrobić dekokcję? Wątpię aby to był sposób na zacieranie pierwszego piwa. Odradzam.
      "nie zostanę onanistką bo jestem anarchistką" :)

Widziałem u Dori i Kopyra i też tak myślę: Browar to nie apteka :))

Poszukujesz wiedzy na temat browarnictwa amatorskiego?
      Przeczytaj >>>>FAQ<<<<
      Sprawdź >>>Przewodnik<<<

Comment

• anteks
        Generał Wszelkich Fermentacji
        🥛🥛🥛🥛
        • 2003.08
        • 10788

Wyzwaniem będzie pierwsza warka z zacieraniem, po co sobie jeszcze utrudniać
        Mniej książków więcej piwa

Comment

• mati337
          Szeregowy Piwny Łykacz
          • 2013.03
          • 22

Jak bym wiedział że Koźlaka trzeba zacierać dekokcyjnie to bym go nie brał. Ale cóż, jak już jest u mnie w domu to trzeba spróbować w końcu to tylko wersja jednowarowa. Powiedzcie mi proszę (bo instrukcja jest niezbyt zrozumiała) czy z takiego zacierania coś będzie: