Podpiwek + drożdże piwowarskie?

Collapse
X

• Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • WojciechT
    Major Piwnych Rewolucji
    • 2012.09
    • 2546

Podpiwek + drożdże piwowarskie?

OK, szukałem tego na forum, ale nie znalazłem. Jeśli jednak już ktoś o tym pisał, wywalcie mój temat w kosmos, a mnie zbesztajcie brzydkimi niemieckimi słowami.

Na początku zaznaczę, że w kwestii browarnictwa domowego jestem zielony jak piwo, które właśnie burzliwie fermentuje mi w piwnicy i przeżywam to, jak to mówi młodzież, mrówka okres (nigdy nie rozumiałem, o co chodzi w tym porównaniu). Za sobą mam tylko jedną, nieudaną warkę oraz dwa litry podpiwku, który otworzyłem wczoraj.

Ponieważ chcę zrobić więcej tego bezalkoholowego napoju, zastanawia mnie, czy tylko drożdże piekarnicze, zgodnie z przepisem, dadzą oczekiwny skutek? Czy drożdże piwowarskie (safale s-04) zebrane z piwa i dodane do podpiwku zamiast piekarniczych dadzą ciekawy efekt? Czy powstanie alkohol, czy podpiwek pozostanie napojem (prawie) alcohol-free?

Dodam, że do podpiwku drożdże dostaje się bezpośrednio do butelki, nie ma etapu fermentacji w fermentorze czy coś. Przynajmniej tak jest napisane na opakowaniu

P.S. Chodzi o Podpiwek Kujawski.
    Last edited by WojciechT; 2013-07-04, 09:25.
  • MarcinKan
    Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
    • 2013.02
    • 191

ciekawe z tym podpiwkiem ... też se zrobię

tu masz wydaje się rozwiązanie http://www.piwo.org/topic/3112-podpiwek/

Comment

• Patryk86
      Kapral Kuflowy Chlupacz
      • 2014.12
      • 32

Kujawski z Delecty jest do bani, pamiętam kiedyś można było kupić innego producenta w dość podobnym opakowaniu, to był bardzo dobry. Ostatnio zamówiłem podpiwek z Gozdawy i wreszcie czuję smak i kolor przypominający to co piło się kiedyś. A dzisiaj nastawiłem na próbę z drożdżami piwowarskimi i na tydzień do fermentacji a następnie butelkowanie i re fermentacja z glukozą.

Comment

• żąleną
        D(r)u(c)h nieuchwytny
        • 2002.01
        • 13239