Witam. Mam pytanie odnośnie chmielenia w 10 L garnku( na razie jestem zmuszony w takim robić piwko). Planuje zrobić 11 litrową warkę, ale chmielić chcę 5 l wody plus 1,7 kg ekstraku ( razem ok. 6,2 l ). Chciałbym się dowiedzieć ile więcej muszę dodać chmielu ze względu na gęstość brzeczki( w moim przypadku gęstość chmielonej brzeczki to ok. 19,5 Blg ). W jakimś artykule PSPD wyczytałem, że w takim przypadku trzeba sypnąć 10% więcej chmielu, natomiast w programie Beersmith wyszło mi że muszę użyć 50% więcej, niż jak bym chmielił od razu całość 11 l.
Chmielenie w garnku 10 L
Collapse
Related Topics
Collapse
-
Witam serdecznie wszystkich piwowarów.
W dniach 14-15 luty 2024 popełniłem swoje dwie pierwsze warki. Pomimo całkowitego braku doświadczenia z warzeniem piwa, z uwagi na sprzyjające warunki fermentacji wybór padł na dolniaki tj. "czeskiego leżaka" oraz "koźlarza"....-
Channel: Twoje warzenie
-
-
Witam wszystkich, jestem początkujący i zamierzam zrobić sobie moją drugą warkę z brewkitu a później już wziąć się za coś trudniejszego.
No i co do tego brewkitu właśnie to pierwszą warkę zrobiłem z 1,6kg brewkitu oraz 1kg mieszanki suchego ekstraktu i glukozy, piwo wyszło...-
Channel: Kołyska piwowarska
-
-
Jednym z wielu zapomnianych stylów piwa jest Broyhan, występujący też pod nazwami Broihan lub Breyhan. To jęczmienno – pszeniczne piwo, powstałe w XVI w. w Hanowerze, które rychło zyskało dużą popularność i w różnych odmianach rozpowszechniło się w całych północnych i środkowych...
-
Channel: Opracowania
-
-
Hej Witam wszystkim użytkowników legendarnego forum
Na początku zaznaczę że na swoim koncie mam skromne 5 warek z zacieraniem. Ostatnia miała miejsce prawie 1,5 roku temu. Chciałbym wrócic do tego zajęcia i na początek wymyśliłem sobie uważenie piwa na bazie ekstraktów, przy...-
-
-