Refermentacja a rozpuszczanie glukozy

Collapse
X

• Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • masterwally
    Szeregowy Piwny Łykacz
    • 2014.04
    • 1

Refermentacja a rozpuszczanie glukozy

Witam w pierwszym poście Jestem początkującym piwowarem przygotowującym się do rozlewu pierwszej partii piwa (Weizen z brew-kita) i chciałem spytać o jedną kwestię: jak zadać glukozę do refermentacji. Tzn tak - piwa mam około 20 litrów, z kalkulatora wyszło mi że powinienem dodać do niego około 250g glukozy. Brzeczka początkowo miała Blg na poziomie 12, więc z wyliczeń wyszło mi, że powinienem ją (glukozę) rozrobić w... 3 litrach wrzątku??? Czy to nie za dużo trochę? boję się rozwodnienia piwa. Jak pisałem - nie mam doświadczenia, proszę o wyrozumiałość... Dzięki z góry!
  • leona
    D(r)u(c)h nieuchwytny
    • 2009.07
    • 5853

Nie spotkałem się z tym aby surowiec do refermentacji rozpuszczać w tak wielkiej ilości wody. Pół litra powinno w zupełności wystarczyć.

Comment

• sztetke
      Porucznik Browarny Tester
      • 2009.12
      • 355

250 g glukozy na 20 litrów, to Ci się przegazuje, no chyba że lubisz jak piana wychodzi nosem .

Comment

• Krzysiu
        D(r)u(c)h nieuchwytny
        • 2001.02
        • 14936

Standard to 6 g. na litr piwa. Dla weizena może być 7, góra 8 gramów. 250 g na tę porcję to najlepszy sposób na wyprodukowanie ... GRANATÓW !!!!!
        Attached Files

Comment

Related Topics

Collapse

• Darins
          Ile glukozy?
          Darins
          W instrukcji jest 110g na 20L, zostalo mi 19L, i teraz jak rozpuszcze glikoze w 1L wody, to wode tez wliczam czy tylko to piwo co zostalo, czyli 19L? Wtedy wychodzi 104,5g glukozy.
          2021-08-09, 12:13
        • mkocielnik
          Witajcie Miłoścnicy Złotego Trunku
          mkocielnik
          Witam serdecznie,
          małymi krokami zmierzam ku dalszemu rozwojowi względem wyrobu piwa domowego.
          Mam za sobą dwie wytworzone partie z brewkitu (obie IPA). Mimo godzin spędzonych na forach dziedzinowych, szkole Youtube oraz literaturze do obu partii ma pewne ALE.

W obu...
          2018-12-14, 16:04
        • bartek90
          Jaka temperatura refermentacji i leżakowania COOPERS STOUT?
          bartek90
          Cześć wszystkim,
          jest to mój pierwszy post na forum, ale to nie oznacza, że nie szukałem odpowiedzi, w sumie to nie jestem pewien
          Zaraz skończy mi się fermentacja burzliwa Stouta z puszki, no i teraz trochę się pogubiłem przez to, że nie mam oryginalnej ulotki....
          2020-05-14, 12:41
        • rozpuszczalny
          Pierwsze piwo - od 3 dni to samo (wysokie?) blg
          rozpuszczalny
          Witam.
          Przed przystąpieniem do uwarzenia swojego pierwszego piwa dużo się naczytałem, mam nadzieje, że w dobrych źródłach Na początek zabrałem się za coś prostego, czyli za brewkit'a Bitter "Traditional Series Northern Star Bitter". Na opakowaniu pisało, aby dodać kilogram...
          2017-09-25, 20:46
        • KulisBrew
          KuliśBrew
          KulisBrew
          Mam na swoim koncie ok. 15 warek zaczynając od brewkitów w 20L garnku, a kończąc na...
          Jaki koniec? To dopiero początek prawdziwej przygody piwowara! Aktualnie korzystam z
          kociołka warzelnego 40L Royal Catering i mam też lodówkę ze sterownikiem przeznaczoną tylko i wyłącznie...
          2020-08-28, 14:09
        • Loading...
        • Koniec listy.
        Przetwarzanie...