Infekcja piwa a "kac"

Collapse
X

• Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • sebek_
    Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
    • 2013.11
    • 148

Infekcja piwa a "kac"

Jak powszechnie wiadomo, "kac" jest reakcja obronną organizmu na alkohol. Czy myślicie jednak, że zainfekowane piwo (czy raczej sama infekcja, a dokładniej któryś z ubocznych związków chemicznych lub tez ich połączenia) może to odczucie potęgować? Innymi słowy, czy "czyste" piwo powoduje mniejszego kaca niż zainfekowane?
    Pytam ponieważ zaobserwowałem po sobie, że czasami nawet po wypiciu jednego piwa następnego dnia czuję się "nieswojo" Co o tym myślicie? Czy raczej moja teoria nie ma większego sensu? Dodam, że moja przygoda z chemią zakończyła się w liceum więc od tej strony jestem zupełnym laikiem.
    Piwo to moje paliwo :)
  • trid
    Szeregowy Piwny Łykacz
    • 2014.04
    • 3

Myślę, że chodzi o alkohole wyższe.

Comment

Related Topics

Collapse

• ejjo
      Czy to infekcja?
      ejjo
      Witam Was drodzy piwowarzy.
      Jestem tu nowy, ale mam za sobą ok 10 warek i bardzo chętnie Was czytam.
      Tym razem mam jednak problem.
      Zrobiłem z racji braku czasu ciemne piwko z ekstraktów i je nachmielilem. Drożdże jakieś lipne gozdawy i leniwie ruszyły.
      Po 2 tygodniach...
      2019-12-01, 20:04
    • Kwachu1444
      Prawdopodobna infekcja - Pomocy
      Kwachu1444
      Witam,
      Do piwowarstwa domowego wróciłem po rocznej przerwie. Z braku środków wynajmowałem pokój a nie dostałem zgody na warzenie od właścicielki, bo "przecież każdy alkohol w domu robiony to bimber, a ten co go robi to pijus". Sytuacja się poprawiła i zainwestowałem w...
      2020-03-31, 21:19
    • kaspersky4444
      Infekcja? Moja pierwsza warka
      kaspersky4444
      Cześć wszystkim.

Temat przewijany prawie codziennie, ale z racji mojego 0 doświadczenia w warzeniu piwa mam pytanie odnośnie swojej pierwszej warki (brewkit).

Jest to American Pale Ale z drożdzami górnej fermentacji Mangrove Jack's M42, które zostały uwodnione...
      2017-11-23, 15:25
    • jtomasz
      Infekcja
      jtomasz
      Witam,
      nastwiłem 5 dni temu mocno chmieloną IPA, na uwodnionych drożdzach us-04,
      i po tych 5-dniach nie ma śladu burzliwej fermentacji, dzisiaj zmartwiony otworzyłem fermentor i nie wygląda mi to ciekawie, czy to jest infekcja???...
      2017-11-01, 17:55
    • dolly
      Prośba o pomoc-czy to infekcja?
      dolly

Proszę o pomoc doświadczonych kolegów. Jeden z 3 pozostawionych na cicha fermentorow po ok tygodniu wyglada tak. Czy to infekcja?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk...
      2017-10-22, 20:58
    • Loading...
    • Koniec listy.
    Przetwarzanie...