ekstrakt słodowy zamiast glukozy

Collapse
X

• Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • yarko30
    Szeregowy Piwny Łykacz
    • 2014.09
    • 2

ekstrakt słodowy zamiast glukozy

Witam
    Jestem początkującym amatorem browarku domowego. Siedem dni temu nastawiłem brewkit-a Draughta Coopersa i zamiast glukozy dałem 1 kg ekstraktu słodowego firmy Gozdawa (suchego jasnego ). Fermentacja burzliwa w największym stopniu zachodziła przez pierwsze 3 dni i stopniowo malała. Od 2-3 dni Blg w ogóle nie spada jest około 3-4 ( startowe Blg 11 ). Czasami słychać jeszcze jak gazy uchodzą przez rurkę fermentacyjną. Czy problemy z powolną fermentacją to powód dodania ekstraktu słodowego? Jeżeli Blg już nie spadnie to można zlewać browarek do butelek?
  • anteks
    Generał Wszelkich Fermentacji
    🥛🥛🥛🥛
    • 2003.08
    • 10796

Jeśli nie spada to w butelki. O szybkości fermentacji decyduję temp fermentacji, użyte drożdże,napowietrzenie itp
    Mniej książków więcej piwa

Comment

• yarko30
      Szeregowy Piwny Łykacz
      • 2014.09
      • 2

Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika anteks
      Jeśli nie spada to w butelki. O szybkości fermentacji decyduję temp fermentacji, użyte drożdże,napowietrzenie itp
      Temperatura 21-22 stopnie w zależności od pory dnia a drożdże są z zestawu.

Comment

Related Topics

Collapse

• Darins
        Ile glukozy?
        Darins
        W instrukcji jest 110g na 20L, zostalo mi 19L, i teraz jak rozpuszcze glikoze w 1L wody, to wode tez wliczam czy tylko to piwo co zostalo, czyli 19L? Wtedy wychodzi 104,5g glukozy.
        2021-08-09, 12:13
      • o2w5n778
        Glukoza / Cukier a ekstrakt słodowy
        o2w5n778
        Cześć!
        Na wstępie zaznaczę że nie mam doświadczenia w warzeniu piwa. Zamawiam dopiero swój pierwszy set i nurtuje mnie jedna rzecz. Sporo w internecie znalazłem informacji na temat tego, że lepiej jest używać ekstraktu słodowego zamiast cukru czy glukozy, ponieważ uzyskuje się lepszy...