Drożdżowe posmaki w piwie

Collapse
X

• Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • piwosz_andrzej
    Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
    • 2014.09
    • 105

Drożdżowe posmaki w piwie

Witam forumowiczów. Jestem tutaj nowy i trochę zielony jeśli chodzi o warzenie piwa, ale nieco już poczytałem i pooglądałem nieco w sieci. Jako że pierwsze informacje na temat domowego warzenia piwa zdobyłem ze strony WES-a, to u nich kupiłem niezbędny sprzęt do warzenie plus zestaw piwo jasne składający się z nachmielonego ekstraktu słodowego „piwo jasne” 1,7 kg oraz nienachmielonego ekstraktu słodowego jasnego 1,7 kg. Do zestawu dołączono drożdże górniaki Safbrew T-58. Blg początkowe wynosiło 12 a po zakończeniu fermentacji cichej zeszło do 3. Fermentacja burzliwa trwała 7 dni, następnie zlałem na cichą na 10 dni potem butelkowałem. Do refermentacji użyłem sproszkowanego ekstraktu słodowego jasnego 0,2 kg. Wyszło 43 butelki półlitrowe tj. ok 21,5 l. gotowego piwa, także można powiedzieć że mam za sobą pierwszą warkę, piwko właśnie sobie leżakuje w butelkach. Przy rozlewaniu piwka jedno zlałem do półlitrowego peta po wodzie mineralnej aby sprawdzać poziom nagazowania. Po dwóch tygodniach butelka była twarda więc pomyślałem, że piwo jest już chyba dostatecznie nagazowane, tak więc ciekawość smaku przezwyciężyła i postanowiłem otworzyć jedną butelczynę na posmakę. Przy otwarciu butelki ładnie syknęło, więc mówię sobie nie jest źle, gaz jest. I tutaj pojawiła się pewna wątpliwość i problem. W butelkach na dnie pojawił się osad drożdżowy (ponoć to normalne, zgodne z instrukcją warzenia jaką dostarczył producent ekstraktów). To jeszcze jest do przeżycia bo piwko mogę delikatnie przelać do kufla i problemu nie ma, ale pojawiła się wątpliwość co do smaku. Otóż w smaku czuć w zasadzie same drożdże. Czy to jest normalne? Czy może piwko jeszcze za krótko leżakuje i po pewnym czasie ten posmak zaniknie? Czy któryś z forumowiczów miał podobny problem bądź odczucia co do smaku? Dodam, że