Fermentacja zakończona, ile piwo może stać po

Collapse
X
 
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • marcin92
    Junior
    • 02-2015
    • 8

    Fermentacja zakończona, ile piwo może stać po

    Witam!

    Jestem początkującym piwowarem. Pierwszy raz spróbowałem zrobić swoje pierwsze piwko rok temu, zakupiłem cały zestaw na allegro, ale jakoś słabo ono wyszło miało kwaśny smak, chyba nie do końca zadbałem o czystość. Spróbowałem drugi raz w tym roku. Etap pierwszej fermentacji skończył się po 6 dniach - przestało bulgotać, więc postanowiłem rozlewać w butelki i tu mi pojawił się problem. Mianowicie moja kapslownica działała okej a po próbie zakapslowania w tym roku nie chciała mi złapać żadnej butelki, drugą już zamówiłem, tym razem stołową. Moje pytania brzmią:

    Czy nic się nie stanie jak piwo postoi te 2 dni dłużej w fermentatorze ? dodam że po przeniesieniu fermentatora piwo znów zaczęło bulgotać.

    I czy butelki już sterylizowane i zasypane już do każdej cukier, nadadzą się do zalania piwa po dwóch dniach ? Czy wyczyścić je i sterylizować na nowo ? Na każdą założyłem folię aluminiową.

    pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
  • pharun88
    Senior
    • 01-2015
    • 128

    #2
    Dla piwka nic sie nie stanie. Sprawdzales początkowe i końcowe blg? Bo 6 dni i juz butelkowanie to teoche szybko. Ja zawsze trzymalem swoje piwko 7 dni na burzliwej, pozniej jeszcze tyle samo przelane do drugiego fermentora na cicha. Wiec nie masz sie o co martwić nawet mozesz potrzymac z 10 dni żeby dofermentowalo do końca. Jeżeli nie badasz blg lepiej potrzymac troche dłużej niż pozniej mieć granaty z butelek

    Comment

    • pharun88
      Senior
      • 01-2015
      • 128

      #3
      Sory za druga wiadomość, ale z telefonu pisze i forum nie daje mi opcji edytowania postu po 5 minutach