Witam wszystkich serdecznie. Niedawno w mojej głowie zrodził się pomysł uważania sobie piwka. Do tej pory produkowałem tylko wino i bimber- nie są to zbyt skomplikowane czynności. Naczytałem się dużo o browarnictwie domowym na tym forum, na innych stronach też, trochę się przeraziłem. Nie wiem czy sprostam produkcji tego złocistego napoju. Jestem kompletnie zielony, więc proszę nie stosować wyszukanych pojęć bez ich uprzedniego wytłumaczenia.
Lubię piwo takie jak np Heineken lub Lech, marzę o domowym piwku o podobnym smaku
Posiadam 3 gary emaliowane po 20 litrów i 2 baniaki po 60 litrów z syfonami.
Mam w domu miejsca i ciepłe (20-23st) i zimne (14-15st).
Chcę zrobić piwo od podstaw, zrobić słód.
Mam w tej chwili szereg pytań (chcę uważyć 100 litrów piwa)
1) Czy muszę dokupywać jakiś specjalistyczny sprzęt?
2) Ile muszę kupić pszenicy na słód żeby zrobić 100 litrów piwa?
3) Jakie drożdże mam kupić i ile? (chcę kupić przez internet)
4) Jaki chmiel mam kupić i ile? (też w grę wchodzi internet)
5) Jaki kupić cukier i ile? (=II=II=)
6) Potrzebna jest jakaś specjalna woda z odpowiednimi związkami? Czy na dobrej kranówie (woda ze źródła w Trębowcu woj. Świętokrzyskie) piwo nie wyjdzie? Czy wyjdzie na jakiejś wodzie mineralnej?
7) Muszę mieć szklane butelki, kapsle i kapslownicę? Czy w plastikowych piwo się nie zrobi? A może wystarczy beczka?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Lubię piwo takie jak np Heineken lub Lech, marzę o domowym piwku o podobnym smaku
Posiadam 3 gary emaliowane po 20 litrów i 2 baniaki po 60 litrów z syfonami.
Mam w domu miejsca i ciepłe (20-23st) i zimne (14-15st).
Chcę zrobić piwo od podstaw, zrobić słód.
Mam w tej chwili szereg pytań (chcę uważyć 100 litrów piwa)
1) Czy muszę dokupywać jakiś specjalistyczny sprzęt?
2) Ile muszę kupić pszenicy na słód żeby zrobić 100 litrów piwa?
3) Jakie drożdże mam kupić i ile? (chcę kupić przez internet)
4) Jaki chmiel mam kupić i ile? (też w grę wchodzi internet)
5) Jaki kupić cukier i ile? (=II=II=)