Pierwsza warka

Collapse
X

• Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • toomek
    Szeregowy Piwny Łykacz
    • 2010.11
    • 7

Pierwsza warka

Witam wszystkich!
    Jestem tutaj nowy i od jakiegoś czasu czytam informacje o domowych browarach. Postanowiłem wprosić się do Waszego grona i również rozpocząć produkcję tego wspaniałego napoju.

Mam prośbę o propozycję jakich "składników" użyć na pierwszą warkę. Chciałbym zrobić piwo jasne z dolnej fermentacji z wyraźną nutą goryczki w smaku. Jestem laikiem w tych sprawach dlatego proszę o możliwie proste porady

Kilkakrotnie robiłem wino (mam nadzieję że nikogo nie zaboli ta informacja) jednak z racji tego, iż o wiele bardziej wole spijać piwo chcę rozpocząć produkcję własnego browaru.
  • Gabe
    Porucznik Browarny Tester
    • 2010.03
    • 405

1) Browar można wybudować, nie ma chyba producenta, który robi to masowo, bo rynek trochę za mały.

2) Jasne piwo masz w Opracowaniach (zaglądałeś tam?), tyle że górnej fermentacji - śmiało możesz zastąpić drożdże dolniakami, pytanie tylko, czy masz na to warunki?

Comment

• Robert13
      D(r)u(c)h nieuchwytny
      • 2010.04
      • 899

Proponuje jednak górną fermentację.
      Słody w sklepie piwowarskim są w porcjach 1kg, 5kg... Chmiele po 50g i 100g...

A zasypy na 25 litrów piwa 12 Blg są całkiem proste i proponuje to wszystko "objechać" (nawet dwa razy) na drożdzach Wyeast Irish Ale:

-Polskie Ale: 5kg pilznieńskiego, 100g (albo nawet 150g) chmielu Lubelskiego, temperatura fermentacji 20-22 st.C
      -Alt: 5kg monachijskiego, bez słodu karmelowego, 50g Marynki, temperatura fermentacji 16 st.C
      -Czerwone Irlandzkie: 4kg słodu Pale Ale Brewferm, 1kg Caraamber, na upartego możesz to pochmielić 50g Marynki, temperatura fermentacji 16 st.C
      -Bitter: 4kg słodu Pale Ale Brewferm, 1kg Carabelge, możesz to pochmielić 100g np. niemeickiego Mittelfruh, temperatura fermentacji 20-22 st.C