Kadź filtracyjna, oplot+kratka (zdjęcie) Czy to ma sens?

Collapse
X

• Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • maciekj
    Szeregowy Piwny Łykacz
    • 2017.03
    • 2

Kadź filtracyjna, oplot+kratka (zdjęcie) Czy to ma sens?

Jak w temacie.
    Lepsze rozłożenie młóta? Mniejsze ryzyko zatoru? Brak znaczenia?
    Jak uważacie? To moja 3 warka, więc jestem kompletnym amatorem, ale pomysł wydaje mi się fajny.
    Attached Files
  • e-prezes
    Generał Wszelkich Fermentacji
    🥛🥛🥛🥛🥛
    • 2002.05
    • 19356

Jeśli kratka nie służy do filtracji to do czego? Przecież nie zatrzyma młóta... Nie widzę sensu takiego rozwiązania.

Comment

• maciekj
      Szeregowy Piwny Łykacz
      • 2017.03
      • 2

Wiem, że ta kratka nie filtruje oraz nie zatrzyma młóta. Zastanawiam się tylko czy nie zmniejszy nacisku na wężyk, nie rozłoży trochę tych sił i nie wyrówna, dzięki czemu filtracja mogłaby być sprawniejsza/skuteczniejsza?

Comment

• e-prezes
        🥛🥛🥛🥛🥛
        • 2002.05
        • 19356

Jak dla mnie oplot jest zbyt blisko ścianek garnka. Ograniczasz tym filtrację tą stroną oplotu. Wydaje mi się (nie badałem tego), że filtracja w głównej mierze odbywa się środkową częścią płaszczyzny garnka, gdzie u ciebie nie ma żadnego elementu filtrującego. I dalej uważam kratkę za zbędną.

Comment

• DonZ
          Porucznik Browarny Tester
          • 2013.03
          • 303

Jedynie w przypadku zastosowania mieszadła zabezpieczy wężyk przed wkręceniem. A tak to ja tu nie widzę innego pożytku.

Comment

• e-prezes
            🥛🥛🥛🥛🥛
            • 2002.05
            • 19356

Jeśli jest mieszadło to tak. Ja wymontowałem oplot z garnka, bo uważam, że jest duże ryzyko przypalenia w przestrzeni pomiędzy filtratorem. Obniżyłem mieszadło, by mieszało przy dnie nie szurając po dnie. Filtrator wkładam w zacier po zacieraniu i to rozwiązanie w warunkach domowych uważam za najlepsze. Z doświadczenia.

Comment

Related Topics

Collapse

• dadek