Ka_dar napisal:cytat:
wlasciwie obaj mamy rację. To kwestia z ktorej strony się patrzy.Wydaje mi się, że Mawas swiadomie zastosowal mniejsze kolo zębate na walku z korbą ponieważ ten sposob pozwala na wydlużenie dzwigni nacisku(korba) na walek. Wprawdzie opory gniotące można wyeliminować dlugoscią dzwigni ale obciążenie scinające zostanie wtedy skierowane na zęby mniejszego (pierwszego) kola i mocowania jego na walku.Rownież zwiększenie srednic kol skutkuje zwiększeniem odlegloci pomiędzy walkami co Mawas wlasnie zmniejsza. Nigdy nie mielilem slodu więc nie mam pojęcia jak duże sily tam występują. Obserwując jednak prototyp wykonany przez Mawasa bylbym calkowicie spokojny o stronę techniczną i profesjonalizm tego wykonania.
---------------
hiszpan napisał(a)
dlatego też mniejsze kolo zębate powinno być o jak największej srednicy.
------------
Chyba jak najmniejszej średnicy?
hiszpan napisał(a)
dlatego też mniejsze kolo zębate powinno być o jak największej srednicy.
------------
Chyba jak najmniejszej średnicy?
Comment