Mam pytanie: jaki jest termin przydatności drożdży? Jestem laikiem jak narazie w tej kwesti Czy jeżeli nie będą w odpowiedniej temp. przechowywane szybko się zepsują?
drożdże piwowarskie - okres przydatności
Collapse
X
-
Na opakowaniu najcześciej jest napisane i jak przechowywać tyż.Milicki Browar Rynkowy
Grupa STYRIAN
(1+sqrt5)/2"Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
"Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson
No Hops, no Glory :)
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika glizduha Wyświetlenie odpowiedziok, a co jeżeli nie mam takich drożdży?? jest jakiś ogólny termin?
Comment
-
-
Zależy od szczepu (płynnych) - termin na opakowaniu. Ostatnio używałem drożdży Wyeast przeterminowanych o 2 lata, przechowywanych w lodówce i startowały lepiej niż inny szczep pod koniec terminu ważności.
Gęstwa - dla mnie max miesiąc.
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika michalh Wyświetlenie odpowiedziZależy od szczepu (płynnych) - termin na opakowaniu. Ostatnio używałem drożdży Wyeast przeterminowanych o 2 lata, przechowywanych w lodówce i startowały lepiej niż inny szczep pod koniec terminu ważności.
Gęstwa - dla mnie max miesiąc.
Comment
-
-
Po tym jak 3 z 5 szczepów (jeden w z tych pozostałych wogóle nie ruszył i do dziś używam gęstwy mieszanej) przeze mnie zakupionych na "okazjach" poszły w kibel coraz mniej mi się chce korzystać z płynnych. Właściwie nie ma żadnej gwarancji, że sklep wysyła ci dobre drożdże, bo przecież nie "siedzi w środku". Zarówno te terminowe jak i przed upływem czy po mogły być w trakcie transportu poddane niekorzystnym zmianom warunków przechowywania, że nie wiesz ile "z siebie dadzą".Last edited by e-prezes; 2007-10-20, 16:40.
Comment
-
-