Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Marusia
Wyświetlenie odpowiedzi
![Jęzor](https://www.browar.biz/core/images/smilies/br/tongue.gif)
Nie ma nic złego w posiadaniu specyfikacji. Ale jakiekolwiek korzyści może ona przynieść Twoim klientom tylko wtedy gdy dostępna jest we wszystkich produktach.
Nie jest tak, że słód z załączoną specyfikacją jest lepszy od tego bez niej. Może być nawet gorszy!
![Uśmiech](https://www.browar.biz/core/images/smilies/br/smile.gif)
Tylko wtedy, gdy skompletujesz wszystkie specyfikacje można porównywać je ze sobą.
ALE. Co właściwie porównujemy?
Czepmy się tego.
Jak dokonano poszczególnych pomiarów? W zgodzie z jakąś normą? Czemu się na nią nie powołano? Jaką pojemność miały silosy? W jakim procencie były wypełnione słodem? Czy w danym silosie znajduje się tylko jedna partia produkcyjna? Co robi się z resztkami poprzedniego zasypu (potrzebne dowody)? etc...
Jaką wagę miała próbka poddana analizie? Czy została pobrana z losowego miejsca silosu? Ile było pobranych próbek? Ile badań na poszczególną cechę wykonano? Czy podane wartości to średnie z tych badań? Jakie jest odchylenie standardowe (powtarzalność cechy)? Jakie są dopuszczalne tolerancje danej cechy? Dlaczego tych danych brakuje w specyfikacji? Co dzieje się ze słodem, który nie spełnia określonych wymagań?
Zadaj te pytania wszystkim dostawcom (to się nazywa audyt) i żądaj aby spełniali określone przez Ciebie procedury ...
ALBO
nie przejmuj się specyfikacją bo "lepiej poczytać fora i dowiedzieć się, czy ktoś miał jakieś problemy z danym słodem..."
![Uśmiech](https://www.browar.biz/core/images/smilies/br/smile.gif)
PS Jestem certyfikowanym audytorem, ale nie słodownikiem, więc nie wiem czy odpowiednie pytania zadałem powyżej. Chodzi o ideę...
Comment