Witam serdecznie. W dziedzinie piwowarstwa domowego jestem bardzo początkujący,ale kiedyś trzeba było zacząć.
Warka #1 Prawdziwe Ale (z ekstraktów BA) (13.07.2014)
ekstrat słodowy jasny w syropie: 3,4 kg
chmiel: East Kent Goldings (UK) 30 g
chmiel: Fuggles (UK) 30 g
drożdże Safale S-04
Burzliwa 6 dni, cicha 8 dni. Butelkowanie 27.07.2014.
Można powiedzieć że był to taki test. Jako że efekty są pozytywne (nie powstał kwach, piwo da się pić, a nawet jest dosyć dobre butelki nie wybuchły), postanowiłem dokupić stosowny gar (emalia 50l) i zacierać.
Warka #2 Witbier (7.09.2014)
słód pilzneński 2 kg
pszenica niesłodowana 1,8 kg
płatki owsiane 0,4 kg
kolendra 15 g
Curaçao 20 g
Chmiel Lubelski, granulat, 25 g
drożdże Brewferm Blanche
Zacieranie w ok 12 litrach.
63'C 30 minut
73'C 40 minut
Wysładzanie 14 litrów wody 78'C.
Gotowanie 60 minut:
0 min Lubelski 25g
50 min kolendra 15g, curaçao 20g
Odparowało mi aż 5 litrów (chyba za ostro dałem po gazie) lecz uzupełniłem przegotowaną i ostudzoną wodą, ostatecznie otrzymałem 19,5 litra 11,5 Blg
Chłodzenie w fermentorze w wannie (chłodnica w planach) Zadane uwodnione drożdże przy temperaturze brzeczki 26'C (było już bardzo późno, a rano do pracy) fermentor wstawiony do gara z zimną wodą dla dalszego schłodzenia. Byłem w strachu bo gdy fermentacja ruszyła zaczęło ostro dawać siarkowodorem, lecz wyczytałem że te drożdże tak mają, na szczęście, po kilku dniach zgryźliwy zapach się ulotnił. Na razie stoi na burzliwej, dziś lub jutro zlanie na cichą.
Warka #1 Prawdziwe Ale (z ekstraktów BA) (13.07.2014)
ekstrat słodowy jasny w syropie: 3,4 kg
chmiel: East Kent Goldings (UK) 30 g
chmiel: Fuggles (UK) 30 g
drożdże Safale S-04
Burzliwa 6 dni, cicha 8 dni. Butelkowanie 27.07.2014.
Można powiedzieć że był to taki test. Jako że efekty są pozytywne (nie powstał kwach, piwo da się pić, a nawet jest dosyć dobre butelki nie wybuchły), postanowiłem dokupić stosowny gar (emalia 50l) i zacierać.
Warka #2 Witbier (7.09.2014)
słód pilzneński 2 kg