Żywiec - Warka - gra internetowa "piwna wyprawa"

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • pama
    D(r)u(c)h nieuchwytny
    • 2002.08
    • 205

    Żywiec - Warka - gra internetowa "piwna wyprawa"

    Grupa Żywiec promuje wśród internautów markę piwa Warka
    _ Grupa Żywiec SA przygotowała nietypowe przedsięwzięcie marketingowe. Skierowane jest ono do grupy internautów i ma na celu promowanie w niekonwencjonalny sposób marki Warka. Pierwsza tego typu polska gra internetowa w sieci pod nazwą "Piwna wyprawa" została umieszczona w serwisie internetowym www.warka.com.pl. "Piwna wyprawa" to przygodowo-zręcznościowa gra online wzbogacona o elementy negocjacji. Gra podzielona została na 12 odcinków, z których każdy stanowi zamkniętą fabularną całość. Każdy gracz może przyłączyć się do gry w dowolnej chwili i zawsze ma szansę na główną nagrodę. Po wcieleniu się w rolę dostawcy piwa każdy gracz wyrusza w długą rzeczną wędrówkę przez Polskę, mając za zadanie dostarczenie jak największej ilości piwa po jak najlepszej cenie do polskich dworów i karczm. Cofając się w czasie, spływa barką z nurtem Wisły, zatrzymując się w charakterystycznych z geograficznego i historycznego punktu widzenia miejscowościach (Warka, Kraków, Sandomierz, Kazimierz nad Wisłą, Puławy, Warszawa, Gniew, Toruń, Bydgoszcz, Grudziądz, Malbork i Gdańsk). Kreacji graficznej towarzyszą liczne gry zręcznościowe, zadania i quizy oraz prawdziwy targ, podczas którego gracz musi korzystnie sprzedać piwo (w zamian dostając "dukaty"), mocno się przy tym targując zarówno o liczbę beczek z piwem, jak i o najkorzystniejszą ich cenę. Mechanizm targu z kupcami oparty jest na ekonomicznym algorytmie i przypomina prawdziwe negocjacje. Wygrywa ten gracz, który zdobędzie największą kwotę dukatów. W ramach gry przyznawane są graczom dodatkowe bonusy za działania niezwiązane bezpośrednio z grą. Ma to służyć budowie lojalności graczy-klientów oraz budowie społeczności, tworzącej się wokół gry i marki piwa Warka. W trakcie trwania "Piwnej wyprawy" gracz ma np. okazję powiększyć swoje konto, wysyłając cyfry z kodów kreskowych piwa Warka na specjalny adres poczty elektronicznej bądź wpisując je w odpowiednie miejsca na stronie gry. Specjalne premie czekają także na osoby, które szybko odpowiedzą na dopingujące mailingi wysyłane do graczy przy okazji odwiedzin każdego z miast na trasie. Treść maila zawiera specjalny kod, po wpisaniu którego na specjalnej stronie w ciągu 48 godzin od wysłania maila można otrzymać nagrodę w postaci np. 1000 dukatów. Gra trwa od 1 października do 15 grudnia br. Zwycięzca będzie mógł wyjechać na ekstremalny obóz na południu Europy. Oprócz tego co miesiąc kilka osób, które mają najlepsze wyniki w grze, otrzymuje upominki od Warki. "Promocja tej wyjątkowej gry oparta jest na standardowych w internecie narzędziach marketingowych: duży serwis www poświęcony grze, elementy marketingu wirusowego w postaci funkcjonalności "Powiadom znajomego" (wysyłanie maili do znajomych) oraz mailingi reklamowe i podtrzymujące kontakt z graczami: jeden, który gracze otrzymują tuż po rejestracji w grze, mailingi wysyłane po dodaniu do gry każdego nowego miasta i końcowy mailing na zakończenie gry" - mówi Dariusz Mitura, brand manager Warki Strong w Żywiec SA.

    Żródło - dzisiejszy biuletyn Media @ Marketing Polska
  • Żywiec
    D(r)u(c)h nieuchwytny
    • 2001.12
    • 1571

    #2
    Piwna Wyprawa z Warką Strong

    Grupa Żywiec przygotowała kolejne nietypowe przedsięwzięcie promocyjne. Skierowane jest ono do grupy internautów i ma na celu promowanie w niekonwencjonalny sposób marki Warka. Pierwsza tego typu polska gra internetowa w sieci - pod nazwą „Piwna Wyprawa” - została umieszczona 1 października br. w serwisie internetowym www.warka.com.pl
    „Piwna Wyprawa” to przygodowo-zręcznościowa gra on-line wzbogacona - o elementy negocjacji, niespotykane wśród innych gier publikowanych w sieci Internet. Gra podzielona została na 12 odcinków, z których każdy stanowi zamkniętą fabularną całość. Każdy gracz może przyłączyć się do gry w dowolnej chwili i zawsze ma szansę na główną nagrodę.
    Po wcieleniu się w rolę dostawcy piwa każdy gracz wyrusza w długą rzeczną wędrówkę przez Polskę, mając za zadanie dostarczenie jak największej ilości piwa po jak najlepszej cenie do polskich dworów i karczm. Cofając się w czasie, spływa barką z nurtem Wisły, zatrzymując się w charakterystycznych z geograficznego i historycznego punktu widzenia miejscowościach (Warka, Kraków, Sandomierz, Kazimierz nad Wisłą, Puławy, Warszawa, Gniew, Toruń, Bydgoszcz, Grudziądz, Malbork i Gdańsk), Zastosowane elementy graficzne to rzeczywiste fotografie wspomnianych miast Polski, które zostały poddane kompleksowej obróbce w procesie wizualizacji poszczególnych miejsc, w jakich odbywa się akcja Gry. Bogatej kreacji graficznej towarzyszą liczne gry zręcznościowe, zadania i quizy oraz prawdziwy targ, podczas którego Gracz musi korzystnie sprzedać piwo (w zamian dostając „dukaty”), mocno się przy tym targując zarówno o liczbę beczek z piwem, jak i o najkorzystniejszą ich cenę.
    I tu na graczy czeka kolejne niespodzianka, bowiem mechanizm targu z kupcami oparty jest na ekonomicznym algorytmie i przypomina prawdziwe negocjacje. W przypadku postawienia zaporowych warunków ceny lub zwlekając zbyt długo z decyzją gracz może nie dokonać transakcji...

    Gracz zdobywa „dukaty” za udzielanie prawidłowych odpowiedzi w licznych quizach i zagadkach. Musi umieć dokonać strategicznego wyboru polegającego na zaakceptowaniu niższej ceny wobec świadomości, iż np. zbliżający się sztorm (odwzorowany w grze zręcznościowej) utrudni manewrowanie przeładowaną barką.

    Wygrywa oczywiście ten gracz, który zdobędzie największą kwotę dukatów. Należy dodać, że w grze mogą brać udział jedynie osoby pełnoletnie.
    Ciekawą propozycją jest przyznawanie graczom dodatkowych bonusów za działania nie związane bezpośrednio z grą. Ma to służyć budowie lojalności graczy-klientów oraz budowie społeczności, tworzącej się wokół gry i marki piwa Warka.
    W trakcie trwania „Piwnej Wyprawy” gracz ma np. okazję powiększyć swoje konto wysyłając cyfry z kodów kreskowych piwa Warka na specjalny adres poczty elektronicznej bądź wpisując je w odpowiednie miejsca na stronie gry. Specjalne premie czekają także na osoby, które szybko odpowiedzą na dopingujące mailingi wysyłane do graczy przy okazji odwiedzin każdego z miast na trasie. Treść maila zawiera specjalny kod po wpisaniu którego, na specjalnej stronie w ciągu 48 godzin od wysłania maila można otrzymać nagrodę w postaci np. 1000 dukatów.
    Gra trwa od 1 października do 15 grudnia br. Zwycięzca będzie mógł poczuć smak raftingu, kajakarstwa górskiego, hydrospeedu, canyoningu, lotów na paralotniach, czyli wyjechać na ekstremalny obóz w pięknych zakątkach południa Europy. Oprócz tego, co miesiąc kilka osób, które mają najlepsze wyniki w grze, otrzymuje upominki od Warki.
    W „Piwnej Wyprawie” główny nacisk położony jest nie tylko na element poznawczy, przygodowy, ale także na wiedzę historyczną, tradycję oraz umiejętności handlowe i negocjacyjne graczy. Gra toczy się w świecie starych zamków, epoce bliskiej raczej życiu Mikołaja Kopernika niż Indiany Jones. Ma to na celu podkreślenie tradycji oraz silnych związków marki Warka z historią i przygodą.

    „Promocja tej wyjątkowej gry oparta jest o standardowe w Internecie narzędzia marketingowe: duży serwis www poświęcony grze, elementy marketingu wirusowego w postaci funkcjonalności „Powiadom znajomego” (wysyłanie maili do znajomych) oraz mailingi reklamowe i podtrzymujące kontakt z graczami: jeden, który gracze otrzymują tuż po rejestracji w grze, mailingi wysyłane po dodaniu do gry każdego nowego miasta i końcowy mailing na zakończenie gry” – powiedział Dariusz Mitura – Brand Manager Warki Strong.

    „Piwna Wyprawa” już po pierwszym miesiącu okazała się dużym sukcesem. W grze bierze udział kilkanaście tysięcy internautów. Kilkaset pozytywnych listów, jakie spłynęły na skrzynkę pocztową „Piwnej Wyprawy” potwierdza, że gra jest skutecznym, interaktywnym narzędziem budowy społeczności graczy lojalnych wobec promowanej marki. Pierwsza edycja gry trwająca od kwietnia do czerwca 2002 r również zakończyła się ogromnym sukcesem. Serwis www.warka.com.pl w wyniku gry odwiedziły setki tysięcy użytkowników. Dzięki grze zwiększyła się kilkukrotnie liczba odwiedzin w serwisie nawet w okresach, gdy gra nie była na nim obecna!

    Czas pokaże jak ten sukces zostanie zdyskontowany w najbliższej przyszłości.

    Comment

    • And69
      Major Piwnych Rewolucji
      • 2002.06
      • 1487

      #3
      O zabawie tej pisał już Pama w dziale promocje piwne .

      Comment

      • szostak
        D(r)u(c)h nieuchwytny
        • 2002.02
        • 1176

        #4
        Wszedłem, zarejestrowałem się, spróbowałem zagrać i na tym koniec. Gdziekolwiek nie wejdę, mam tylko powrót do gry, a gdy wracam, to okazuje się, że znów musze do gry wrócić i znów... dałem więc sobie spokój.

        Comment

        Przetwarzanie...
        X