Czy to "nowa" podstawka Jabłonowa?

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • kalifat
    Major Piwnych Rewolucji
    • 2004.10
    • 1168

    Czy to "nowa" podstawka Jabłonowa?

    Mając w pamięci komentarze do podstawki Tyskiego zastanawiałem się od czasu do czasu jakie minimalne kryteria muszą byc spełnione, aby wyróżnić dwie różne podstawki (o etykietach tu nie wspominam, bo tam jest w ogóle koszmarnie ).

    Z góry informuję, że nie mam katalogu Benego, więc jeśli tam są dwa wzory, to pewnie cała moja wypowiedź będzie do D.

    I właśnie mi wpadła w ręce znana podstawka Belfast z Jabłonowa i co się okazuje.

    KROK 1.
    Już na pierwszy rzut oka podstawki są nieco rózne od siebie. Ta którą miałem wcześniej jest przy tej "nowszej" bladozielona.
    Cóż w tym dziwnego? Ano nic, przecież jedna z nich mogła być wydrukowana np. przy "kończącym się" jakimś kolorze w maszynie drukarskiej.

    Chyba to jednak nie jest podstawa do ogłaszania zaistnienia nowego wzoru

    KROK 2.
    Coś mi jednak w tych podstawkach nie pasuje.
    Przyglądam się im, porównuję, przekładam, przymierzam, przes ... wróć, .... przymierzam. No, i już coś jest "Starsza" podstawka jest większa od drugiej !!! Może nie znacznie, ale większa !!!
    To zdjęcie to żaden dowód, ale na słowo musicie uwierzyć, że tak jest.

    Czy zatem to jest inna podstawka, czy nie?
    Czy tylko dlatego, że jedna jest większa i bledsza, to należy traktować ją jako inny wzór?

    ps. poproszę o Waszą opinię, bo chciałbym ją poznać (pomimo tego, że i tak wiem co z tym waflem zrobię)
    bla bla bla
  • kalifat
    Major Piwnych Rewolucji
    • 2004.10
    • 1168

    #2
    No właśnie miał być obrazek i się w pierwszym poście nie załapał

    ps. na poczatku poprzedniego postu wspominałem o komentarzach dla tej podstawki Tyskiego
    Attached Files
    Last edited by kalifat; 2006-03-04, 16:02.
    bla bla bla

    Comment

    • zulu
      Porucznik Browarny Tester
      • 2004.04
      • 299

      #3
      Aha - temat jest dwa razy. To są dwa różne wzory. W katalogu też.

      Comment

      • kalifat
        Major Piwnych Rewolucji
        • 2004.10
        • 1168

        #4
        No dobrze, móże rzeczywiście są to dwa różne wzory.
        Zresztą jak dziś otworzyłem kolektybilia Jabłonowa, to znalazłem oba (a wczoraj kilka razy patrzyłem i jakoś nie widziałem tej podstawki z id:23346 ).

        Ale nie o tym.
        Temat założyłem, bo chciałem się od Was dowiedzieć jak daleko możemy się posunąć, aby dwie niemal jednakowe podstawki uznawać za dwa różne wzory.

        Co jest minimalnym wyznacznikiem różności wzorów w podstawkach?
        Czy czasem w swojej manii nie zachodzimy zbyt daleko tylko po to, żeby zamiast 367 podstawek mieć 368 w kolekcji?

        No bo jak jest z tymi podstawkami? Zasadniczo różnią się niewiele i zapewne w jakiejś knajpie (przy lekko przyciemnionym świetle) nie uznalibyśmy tego za dwa różne wzory.

        Bo może nie są to dwa rózne wzory, a ... dwa różne druki. Być może "drugi" wzór to tylko dodruk "pierwszego" zlecony przez Browar Jabłonowo. Ale jeśli tak, to projekt podstawki był tylko jeden, zaś efekt końcowy jest dwojaki. Powtarzalność druku nie jest bowiem sprawą tak prostą jakby się wydawało, choć osiągalną nawet po długim czasie od druku (o ile mówimy oczywiście o wykonaniu dodruku w tej samej drukarni, na tej samej maszynie). Sporo zależy od samego drukarza.

        Jeśli zatem to nie nowy projekt, a dodruk, to co?
        Powinna to być jedna i ta sama podstawka.


        Jeśli ktoś chce się dołączyć do mych - zapewne bzdurnych - rozważań to zapraszam
        bla bla bla

        Comment

        • zulu
          Porucznik Browarny Tester
          • 2004.04
          • 299

          #5
          Temat wbrew pozorom jest niebanalny. Już kilkukrotnie ta sprawa była poruszana przez różne osoby i we wszystkich przypadkach jedyny wniosek jaki można było wyciagnąć to to, że każdy sobie Panem.

          Comment

          • TomX
            D(r)u(c)h nieuchwytny
            • 2004.09
            • 1035

            #6
            Jak dla mnie to różnica w wymiarach to 100% wyznacznik "różności" podstawek. W przypadku detali takich jak pełne i puste korony w logo Jabłonowa też nie mam wątpliwości, ale drobne różnice kolorystyczne jak np. w okrągłych Kielcach są czasem przesadzone (według mnie). Oczywiście i tak to, co się zalicza do kolekcji a co nie to indywidualna sprawa każdego kolekcjonera. Podobne dylematy mogą powstać przy podstawkach z Łasku czy Piotrkowa, niepiwnych z BG (Afri Cola, Koliber) czy polskojęzycznych podstawkach do Guinnessa. Według mnie rozwiązywanie tego typu dylematów to jedna z przyjemniejszych części zbierania wafli

            Comment

            • dzidek1960
              Major Piwnych Rewolucji
              • 2003.01
              • 1548

              #7
              W związku z tworzeniem swojej strony www skanuję wszystkie swoje podstawki.
              Przy tej okazji wynikł taki mały dla mnie problem. Nie posiadam katalogu więc nie wiem czy on by mi rozwiązał sprawę. Sytuacja wygląda tak, że mam dwa wafle tej samej wielkości z takim samym awersem. Jedna jest pożółkła od dymu i w niej właśnie problem. Zamiast zielonego koloru jest niebieski, i to cała różnica. Zatem, czy to są dwa wzory, czy też wynik działania słońca i dymu?
              Attached Files
              "Ma jednak kraj polski napój warzony
              z pszenicy, chmielu i wody, po polsku
              piwem zwany; a gdy nic nadeń lepszego
              do pokrzepienia ciała, jest nie tylko rozkoszą
              mieszkańców, lecz i cudzoziemców
              wybornym smakiem"
              Jan Długosz, Historie Piwne
              Moja strona www w początkowym okresie budowy

              Comment

              • Marcin76
                Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
                • 2005.11
                • 235

                #8
                Oczywiście jest to jeden wzór. Kolor zielony powstaje przy nałożeniu żółtej farby na niebieską. Działanie światła zrobiło swoje.

                Comment

                • Leonpraga
                  Porucznik Browarny Tester
                  • 2005.02
                  • 468

                  #9
                  Marcin napisał;
                  Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Marcin76 Wyświetlenie odpowiedzi
                  Oczywiście jest to jeden wzór. Kolor zielony powstaje przy nałożeniu żółtej farby na niebieską. Działanie światła zrobiło swoje.
                  Oczywiście się z nim nie zgodzę, bo ta podstawka nie jest żadna wyblakłą na słońcu tylko wyszła w takim kolorze i osobiście kilka lat temu dostałem ją od syna właściciela, po prostu z drukarni wyszła w takim kolorze, była ona chyba 2 podstawką z tego browaru.
                  Trzymam podstawki raczej w miejscu gdzie minimalnie dociera sztuczne światło a tym bardziej słoneczne, i jest taka sama jak twoja, od wielu lat, ja ją zaliczam do zbioru a reszta kolekcjonerów jak chce może ją zaliczać lub nie wybór indywidualny każdego zbieracza, który, nie musi się zgadzać z wszystkimi, którzy sądzą inaczej, Pozdrawiam.

                  Comment

                  • Cooper
                    Pułkownik Chmielowy Ekspert
                    🍼🍼
                    • 2002.11
                    • 6056

                    #10
                    To i ja dorzucę coś od siebie jako zbierający od prawie 2 dekad takowe walory kolekcjonerskie
                    Podstawka z lewej (nazwijmy ją seledynowa) ma faktycznie inny ODCIEŃ co pewnie każdy z nas widzi. Sprawa odcieni jest jednak bardzo dyskusyjnym tematem wśrod kolekcjonerów i każdy z nas albo ich po prostu nie zalicza albo zalicza według swoich krytereriów tzn "ta jest taka sama WG MNIE a ta już inna". Oczywiście w 2 przypadku każdy sam decyduje co jest juz inne a co identyczne i to wg mnie nie powinno podlegać dyskusji. Czy podstawka seledynowa jest wyblakła ? Możliwe lecz gdyby było tak jak w konkretnym przypadku opisano to z doświadczenia wiem ze podstawki bedące w pomieszczeniach narażonych na światło dzienne i dym papierosowy oprócz tego że blakna to również ŻÓŁKNĄ a ta jest bielutka , można powiedzieć "czysta". Wg mnie obie podstawki nie są wyblakle a róznica w ich ODCIENIACH wynikła z tego iż pochodzą z zupełnie innego okresu (zamówienia w drukarni) gdyż - jak wiemy - wzor ten jest używany przez browar już ponad chyba 10 lat więc na pewno był zamawiany w drukarni wielokrotnie i stąd mogą byc różnice w odcieniach pomiędzy podstawkami pochodzącymi z różnych partii. Ja osbiscie różnic szukałbym raczej w formacie podstawek lub propmieniach cięcia ich zaokrągleń bo ponoć takowe w podstawkach jabłonowskich występują. Oczywiście sprawa odcienia zieleni to różnica do zaliczenia lub nie wg indywidualnego uznania więc nie ma się co pytać o to na forum.
                    Piętnastego czerwca roku dwa tysiące czwartego zbóje z bandy Heńka zamkły "Królewskiego" !!!
                    1944 - brunatni niszczą Browar Haberbuscha. W 60. rocznicę zieloni niszczą Browar Warszawski.

                    Zbiór etykiet z Tanzanii, zbiór polskich bloczków kelnerskich sprzed 1945 roku i et z motywem borsuka na Facebooku

                    Comment

                    • mieruszewski
                      Szeregowy Piwny Łykacz
                      • 2006.12
                      • 1

                      #11
                      Jakosc druku a walory kolekcjonerskie

                      Czesc Wam czytam z zaintersowaniem ten watek Tak sie składa ze jestem zwiazany od lat z zawodem drukarza. Musze wam powiedziec ze z jakosc druku oraz odcienie, nie koniecznie musza nosic znamiona kolekcjonerskie. Posiadamy wysokiej klasy maszyny i gwarantuje Wam ze gdybym zbieral nasze produkty co cale naklady sa jedna wielka kolekcja. Wystarczy ze zatnie sie papier w maszynie i juz idzie ok 20-50 ark dla kolekcjonera. Pozdrawaim Gutenberg

                      Comment

                      Przetwarzanie...
                      X