Baltika, Don Kłassiczieskoje

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • wpadzio
    Major Piwnych Rewolucji
    🍼🍼
    • 2011.06
    • 2654

    Baltika, Don Kłassiczieskoje

    Lager z Baltiki, warzony w ich koncernowym browarze w Rostowie. Ekstraktowa 11ka, alkoholu ma 4,5%. Skład standardowy - mydło, widły i powidła.

    Poprawna lagerowa, złocista barwa, pasująca do ekstraktu. Klarowna.
    Przy nalaniu wytworzyła się ładna, wysoka, biała piana, o dość drobnej teksturze. Oczywiście w tej formie nie jest trwała, ale bardzo długo zalega grubaśną szumowiną na powierzchni, a w nieco zredukowanej formie owej szumowiny obecna do końca konsumpcji.
    Bardzo nikły aromat. Wymaga cierpliwości ale... całkiem przyjemna, delikatna słodowość o ziarnisto-orzechowych odcieniach daje się wywąchać. Choć dalej już nic nie ma.
    W smaku jest całkiem nieźle jak na piwo, było nie było, koncernowe. Przede wszystkim słody mają miękki, przyjemny, mocno chlebowy charakter. Żadnego kartonu czy drewna. Goryczka jest oczywiście niezbyt wysoka, ale piwu nie brakuje za to treściwości, co też bywa częstą bolączką produktów z Rosji. Błędów jakichś nie wyczułem. No, no...
    Nagazowanie średnie z dużym plusem. Prawidłowe.
    Zielona butelka z typowo piwną, wschodnią stylistycznie etykietą, również w tonacji zielonej. Kapsel z nazwą brandu. I kontra dla miłośników mikroskopu

    Muszę powiedzieć, że jestem naprawdę zbudowany. Don Kłassiczieskoje mocno przerosło moje oczekiwania. Piwo jest miękkie, mocno słodowe, ale absolutnie nie słodkie ani mdłe. Pije się naprawdę z dużą satysfakcją. Spokojnie choć z pewnym zaskoczeniem daję obiektywnie (subiektywnie?) 8,5 w skali 1-10.
    Attached Files
    Rzeczywistość jest po to, by podstawiać jej pod nos krzywe zwierciadła.
    Serviatus status brevis est
    3603 etykiety z zagranicznych piw wypitych osobiście, 1148 recenzji piw na browar.biz (z czego 733 zagraniczne opisałem i sfotografowałem jako pierwszy) - stan na 31.01.2020
  • wpadzio
    Major Piwnych Rewolucji
    🍼🍼
    • 2011.06
    • 2654

    #2
    Nie mogłem się oprzeć i jako ciekawostkę dodam, że według korporacyjnej strony Baltiki piwo Don ma swoją, doskonale zdefiniowaną demograficznie i socjologicznie grupę celową. Oto i ona (w tłumaczeniu):

    Cechą charakterystyczną marki jest to, że Don został stworzony według gustów mieszkańców Rosji Południowej. Trzon grupy docelowej to mężczyźni w wieku 30-35, głównie żonaci, osoby pracujące, specjaliści techniczni z wykształceniem średnim zawodowym i o średnim dochodzie. Doceniają tradycyjne wartości, takie jak dzieci, rodzina i przyjaciele, oraz stabilność zawodową. Są również gościnni, kontaktowi, otwarci, z poczuciem humoru - słowem, południowcy.

    Nie ma jednak jak koncern....
    Rzeczywistość jest po to, by podstawiać jej pod nos krzywe zwierciadła.
    Serviatus status brevis est
    3603 etykiety z zagranicznych piw wypitych osobiście, 1148 recenzji piw na browar.biz (z czego 733 zagraniczne opisałem i sfotografowałem jako pierwszy) - stan na 31.01.2020

    Comment

    Przetwarzanie...
    X