styl: double IPA
alk. 10,0%
W tym roku mija 10 lat od założenia browaru Thornbridge - 7 czerwca 2005 r. pojawiło się piwo, które zrewolucjonizowało rynek - Jaipur. To pierwsze brytyjskie piwo chmielone amerykańskim chmielem stało się prekursorem piwnej rewolucji w UK. No i było wielkim sukcesem browaru - jego sprzedaż stanowi do dziś 40% całej piwnej oferty! Okrągła rocznica jest dobrą okazją do podsumowań, z których jasno wynika, że browar podąża drogą nieprzerwanego sukcesu. Rynek browaru rozrósł się z 11 lokalnych pubów w Sheffield w 2005 r. do 33 krajów obecnie, do których eksportowane jest piwo. Firma zaczynała z dwoma pracownikami, obecnie zatrudnia ich 38. A wyniki sprzedaży są tak obiecujące, że właściciele zamierzają w 2015 r. dokonać inwestycji o wartości £400.000 podnosząc wydajność o 40% (o kolejne 2 mln pint rocznie), czyli do poziomu 7 mln pint (ponad 33 tys. hl rocznie).
Swoją rocznicę browar postanowił uczcić podwójną wersją kultowego piwa. Uwarzono Jaipur w mocnej wersji podwójnego IPA i wypuszczono go w limitowanej edycji. Jaipur X trafił do sprzedaży dosłownie kilka tygodni temu.
BARWA: słomkowa
ZAPACH: przepełniony owocami - słodkie mandarynki, gorzkawe grejpfruty i mnóstwo słodkiej egzotyki
SMAK: idealne połączenie słodkich nut owoców egzotycznych z żywiczną goryczką, miękką, chlebową słodowością i rozgrzewającą nutą alkoholową; fantastyczny bukiet, w którym pełne bogactwo wyczuwalnych od początku aromatów chmielowych (mnóstwo słodkiej egzotyki, cytrusowa świeżość, żywiczna cierpkość) pomału skrywa się pod miękkim płaszczem słodkiej karmelowej słodowości z dobrym chlebowym akcentem (czego mi brakowało w wybitnie wytrawnym Jaipurze); słodycz idealnie skontrowana jest wyrazistą, żywiczną goryczką i alkoholem, który - oczywiście wyczuwalny przy tej mocy piwa - dodaje ciała i treściwości w końcówce; pycha!
alk. 10,0%
W tym roku mija 10 lat od założenia browaru Thornbridge - 7 czerwca 2005 r. pojawiło się piwo, które zrewolucjonizowało rynek - Jaipur. To pierwsze brytyjskie piwo chmielone amerykańskim chmielem stało się prekursorem piwnej rewolucji w UK. No i było wielkim sukcesem browaru - jego sprzedaż stanowi do dziś 40% całej piwnej oferty! Okrągła rocznica jest dobrą okazją do podsumowań, z których jasno wynika, że browar podąża drogą nieprzerwanego sukcesu. Rynek browaru rozrósł się z 11 lokalnych pubów w Sheffield w 2005 r. do 33 krajów obecnie, do których eksportowane jest piwo. Firma zaczynała z dwoma pracownikami, obecnie zatrudnia ich 38. A wyniki sprzedaży są tak obiecujące, że właściciele zamierzają w 2015 r. dokonać inwestycji o wartości £400.000 podnosząc wydajność o 40% (o kolejne 2 mln pint rocznie), czyli do poziomu 7 mln pint (ponad 33 tys. hl rocznie).
Swoją rocznicę browar postanowił uczcić podwójną wersją kultowego piwa. Uwarzono Jaipur w mocnej wersji podwójnego IPA i wypuszczono go w limitowanej edycji. Jaipur X trafił do sprzedaży dosłownie kilka tygodni temu.
BARWA: słomkowa
ZAPACH: przepełniony owocami - słodkie mandarynki, gorzkawe grejpfruty i mnóstwo słodkiej egzotyki
SMAK: idealne połączenie słodkich nut owoców egzotycznych z żywiczną goryczką, miękką, chlebową słodowością i rozgrzewającą nutą alkoholową; fantastyczny bukiet, w którym pełne bogactwo wyczuwalnych od początku aromatów chmielowych (mnóstwo słodkiej egzotyki, cytrusowa świeżość, żywiczna cierpkość) pomału skrywa się pod miękkim płaszczem słodkiej karmelowej słodowości z dobrym chlebowym akcentem (czego mi brakowało w wybitnie wytrawnym Jaipurze); słodycz idealnie skontrowana jest wyrazistą, żywiczną goryczką i alkoholem, który - oczywiście wyczuwalny przy tej mocy piwa - dodaje ciała i treściwości w końcówce; pycha!
Comment