styl: IPA
alk. 6,5%
Piwo uwarzone w sumie "for fun", czyli dla zabawy zarówno warzących, jak i degustujących. Chłopaki z Weird Beard zmontowali wesołą kolaborację kumpli z browarów Marble (Matt Howgate) i Bullfinch (Ryan McLean) pod patronatem Andrew i Bena, reprezentujących lokalny sklep z piwem Bottle Shop Arch. Jak się okazało, że dzień warzenia wypadł w piątek, 13. lutego, wszyscy wiedzieli że musi to być coś takiego, co przyprawi o dreszcze. Pokombinowali więc, żeby zrobić piwo ekstremalnie cierpkie. Wybrali styl bazowy IPA, które mocno nachmielili odmianami Chinook i Cascade. Jako nowość postanowili wsypać do kadzi 100kg słodu zakwaszającego. A dla potrójnego wzmocnienia cierpkiej świeżości (po aromacie chmielowym i efekcie słodowym) na cichą dodano jeszcze spore ilości świeżego soku grejpfrutowego. Wszystko po to, aby piwo wyrwało z butów niespotykaną dotąd cierpką owocowością. W nawiązaniu do piątku 13-go, piwo opatrzono stosowaną nazwą (trawestacja hasła "You see better when you're scared" z głośnej kampanii reklamowej kanadyjskiej organizacji Science World), a Lup'ina - browarową maskotkę - przebrano w maskę od hokeja.
BARWA: złota
ZAPACH: cytrusowa kwaskowatość żywcem z sour ale: cytryny, grejpfruty, ale aromat zaskakująco słaby - trzeba się mocno wwąchiwać, końcówka lekko słodowa; aromatów chmielowych w ogóle brak
SMAK: rzeczywiście oryginalny: mocna kwaskowatość, wyraźnie owocowa, nawet lekko słonawa wydostaje się ponad zwarty baldachim nut chmielowych; co ciekawe, kwaśność nie pozostaje bez wpływu na odbiór aromatów chmielu - zamiast wyraźnych grejpfrutów i igliwia czuć dosadne, ale tępawe nuty ziemiste, drewniane, lekko naftowe (jak z Mosaika), którym towarzyszy umiarkowana goryczka; odczucie jest na tyle zaskakujące, że aż ciekawe; mimo jednak usilnych starań autorów piwa, nie jest ono przegięte - to dość pijalne kwaskowate piwo, w którym kwaśność całkowicie zmienia percepcję aromatów chmielowych
alk. 6,5%
Piwo uwarzone w sumie "for fun", czyli dla zabawy zarówno warzących, jak i degustujących. Chłopaki z Weird Beard zmontowali wesołą kolaborację kumpli z browarów Marble (Matt Howgate) i Bullfinch (Ryan McLean) pod patronatem Andrew i Bena, reprezentujących lokalny sklep z piwem Bottle Shop Arch. Jak się okazało, że dzień warzenia wypadł w piątek, 13. lutego, wszyscy wiedzieli że musi to być coś takiego, co przyprawi o dreszcze. Pokombinowali więc, żeby zrobić piwo ekstremalnie cierpkie. Wybrali styl bazowy IPA, które mocno nachmielili odmianami Chinook i Cascade. Jako nowość postanowili wsypać do kadzi 100kg słodu zakwaszającego. A dla potrójnego wzmocnienia cierpkiej świeżości (po aromacie chmielowym i efekcie słodowym) na cichą dodano jeszcze spore ilości świeżego soku grejpfrutowego. Wszystko po to, aby piwo wyrwało z butów niespotykaną dotąd cierpką owocowością. W nawiązaniu do piątku 13-go, piwo opatrzono stosowaną nazwą (trawestacja hasła "You see better when you're scared" z głośnej kampanii reklamowej kanadyjskiej organizacji Science World), a Lup'ina - browarową maskotkę - przebrano w maskę od hokeja.
BARWA: złota
ZAPACH: cytrusowa kwaskowatość żywcem z sour ale: cytryny, grejpfruty, ale aromat zaskakująco słaby - trzeba się mocno wwąchiwać, końcówka lekko słodowa; aromatów chmielowych w ogóle brak
SMAK: rzeczywiście oryginalny: mocna kwaskowatość, wyraźnie owocowa, nawet lekko słonawa wydostaje się ponad zwarty baldachim nut chmielowych; co ciekawe, kwaśność nie pozostaje bez wpływu na odbiór aromatów chmielu - zamiast wyraźnych grejpfrutów i igliwia czuć dosadne, ale tępawe nuty ziemiste, drewniane, lekko naftowe (jak z Mosaika), którym towarzyszy umiarkowana goryczka; odczucie jest na tyle zaskakujące, że aż ciekawe; mimo jednak usilnych starań autorów piwa, nie jest ono przegięte - to dość pijalne kwaskowate piwo, w którym kwaśność całkowicie zmienia percepcję aromatów chmielowych