styl: golden ale
alk. 4,1%
"BAD" (skrót od "Brewing and Distilling") to jeden z młodszych browarów brytyjskich powstałych w ostatnim rzucie wysypu craftowego, w czerwcu 2014 r. Właścicielem i piwowarem jest tu Paul Holden-Ridgway mający za sobą pewne doświadczenie w branży. Zaczął od pracy dla znanego Rooster'sa, później przez 14 lat prowadził z żoną pub craftowy, który z czasem przekształcił w brewpub, warząc na zapleczu na niewielkim sprzęcie 2,5 bbl (4 hl). W tym czasie odniósł mały sukces zdobywając pierwsze miejsce za swojego stouta na jednym z lokalnych festiwalów piwa w 2012 r. Zachęcony postanowił rozkręcić większy browar i uruchomił warzelnię 10 bbl (ok. 16 hl). Rozpoczął od wypuszczenia na rynek 4 piw podstawowych: golden ale, APA, IPA i stoutu, które zyskały dobrą opinię (a nawet zdobywały główne nagrody) na lokalnych festiwalach CAMRA. Wszystkie cztery dostępne są na terenie całego kraju - ich nazwy pochodzą od tytułów wielkich rockowych hitów, a piwa sprzedawane są w butelkach dużej urody z etykietami drukowanymi na szkle. Dość szybko Paul rozszerzył ofertę o black IPA, double IPA, portery i wiele innych piw warzonych regularnie w ramach cyklu "piwo miesiąca" (głównie wariacje nt. APA z różnymi dodatkami) - wszystkie one sprzedawane są tylko lokalnie w beczkach. Na początku 2015 r. Paul - zgodnie z pełną nazwą firmy - uruchomił takźe destylarnię whisky (bodaj pierwsza w Yorkshire). Na jej produkty trzeba będzie trochę poczekać, gdyż lokalne przepisy nakładają obowiązek 7-letniego leżakowania trunku przed wypuszczeniem na rynek. W styczniu tego roku w browarze zainstalowano większą warzelnię (20 bbl, ok. 33 hl), a Paul obiecuje jeszcze więcej ciekawych piw.
"Love Over Gold" to golden ale z oferty podstawowej browaru, warzone z udziałem chmieli amerykańskich (szczegółów brak).
BARWA: złota
ZAPACH: wyraźna nuta nowofalowych odmian chmielu z naciskiem na "zieloną" świeżość - grejpfrut, zioła, leśne igliwie i odrobina duszącego Mosaika
SMAK: czysty, klarowny profil chmielowy z doskonałym aromatem cutrusowo-naftowym i solidną cytrusową goryczką; świeżo, wytrawnie, aromatycznie, bez śladu słodowości, z mocnym akcentem ziołowym i siana/słomy długo suszonej na słońcu; pozornie nie ma tu nic zachwycającego, ale czystość, gładkość smaku i idealne dopracowanie (w stylu "kernelowskim"), zwłaszcza w przypadku tak młodego browaru, jest godne szczególnej uwagi
alk. 4,1%
"BAD" (skrót od "Brewing and Distilling") to jeden z młodszych browarów brytyjskich powstałych w ostatnim rzucie wysypu craftowego, w czerwcu 2014 r. Właścicielem i piwowarem jest tu Paul Holden-Ridgway mający za sobą pewne doświadczenie w branży. Zaczął od pracy dla znanego Rooster'sa, później przez 14 lat prowadził z żoną pub craftowy, który z czasem przekształcił w brewpub, warząc na zapleczu na niewielkim sprzęcie 2,5 bbl (4 hl). W tym czasie odniósł mały sukces zdobywając pierwsze miejsce za swojego stouta na jednym z lokalnych festiwalów piwa w 2012 r. Zachęcony postanowił rozkręcić większy browar i uruchomił warzelnię 10 bbl (ok. 16 hl). Rozpoczął od wypuszczenia na rynek 4 piw podstawowych: golden ale, APA, IPA i stoutu, które zyskały dobrą opinię (a nawet zdobywały główne nagrody) na lokalnych festiwalach CAMRA. Wszystkie cztery dostępne są na terenie całego kraju - ich nazwy pochodzą od tytułów wielkich rockowych hitów, a piwa sprzedawane są w butelkach dużej urody z etykietami drukowanymi na szkle. Dość szybko Paul rozszerzył ofertę o black IPA, double IPA, portery i wiele innych piw warzonych regularnie w ramach cyklu "piwo miesiąca" (głównie wariacje nt. APA z różnymi dodatkami) - wszystkie one sprzedawane są tylko lokalnie w beczkach. Na początku 2015 r. Paul - zgodnie z pełną nazwą firmy - uruchomił takźe destylarnię whisky (bodaj pierwsza w Yorkshire). Na jej produkty trzeba będzie trochę poczekać, gdyż lokalne przepisy nakładają obowiązek 7-letniego leżakowania trunku przed wypuszczeniem na rynek. W styczniu tego roku w browarze zainstalowano większą warzelnię (20 bbl, ok. 33 hl), a Paul obiecuje jeszcze więcej ciekawych piw.
"Love Over Gold" to golden ale z oferty podstawowej browaru, warzone z udziałem chmieli amerykańskich (szczegółów brak).
BARWA: złota
ZAPACH: wyraźna nuta nowofalowych odmian chmielu z naciskiem na "zieloną" świeżość - grejpfrut, zioła, leśne igliwie i odrobina duszącego Mosaika
SMAK: czysty, klarowny profil chmielowy z doskonałym aromatem cutrusowo-naftowym i solidną cytrusową goryczką; świeżo, wytrawnie, aromatycznie, bez śladu słodowości, z mocnym akcentem ziołowym i siana/słomy długo suszonej na słońcu; pozornie nie ma tu nic zachwycającego, ale czystość, gładkość smaku i idealne dopracowanie (w stylu "kernelowskim"), zwłaszcza w przypadku tak młodego browaru, jest godne szczególnej uwagi