STYL: bitter
ekstr. ?%, alk. 4,5%
Tomos Watkin był małym, rzemieślniczym browarem przywróconym do życia w 1995 r. po stuletniej przerwie. Założony w miejscowości Llandeilo, zajmował się warzeniem tradycyjnych walijskich piw. Interesy szły tak dobrze, że browar przeniesiono do Swansea, gdzie rozpoczęto produkcję na skalę przemysłową. W 2003 r. sprzedano zakład swojemu ówczesnemu dystrybutorowi - firmie Hurns. Obecnie oficjalnie browar nazywa się Hurns, a Tomos Watkin pozostał jako marka piw. Dzięki niej browar podtrzymuje wizerunek przywiązania do tradycji. Same piwa, mimo że z kręgu "craft", nie są w najmniejszym stopniu nowofalowe - to solidny kawał walijskiej tradycji piwowarskiej bez rewolucyjnych zapędów. Flagowym produktem browaru jest testowany bitter, w którym wykorzystano, obok brytyjskich chmieli Fuggles i Goldings, także amerykański Willamette. Wszystko po to, aby uzyskać mocno owocowy aromat.
KOLOR: herbaciany
ZAPACH: intensywny, słodowo-żywiczny z nutami karmelowymi
SMAK: mocno zaznaczony aromatyczno-chmielowy profil smakowy, smaki ziołowe, żywiczne, drewna, kwiatów, owoców cytrusowych (mandarynki) tworzą bardzo bogatą paletę aromatów ułożoną na równie smakowitej karmelowo-orzechowej słodowości, lekko słodkawej, stanowiącej dobrą kontrę dla cierpkawych aromatów chmielowych, goryczka niezbyt mocna, ale wyraźnie zaznaczona. Dobre, bardzo aromatyczne ale.
ekstr. ?%, alk. 4,5%
Tomos Watkin był małym, rzemieślniczym browarem przywróconym do życia w 1995 r. po stuletniej przerwie. Założony w miejscowości Llandeilo, zajmował się warzeniem tradycyjnych walijskich piw. Interesy szły tak dobrze, że browar przeniesiono do Swansea, gdzie rozpoczęto produkcję na skalę przemysłową. W 2003 r. sprzedano zakład swojemu ówczesnemu dystrybutorowi - firmie Hurns. Obecnie oficjalnie browar nazywa się Hurns, a Tomos Watkin pozostał jako marka piw. Dzięki niej browar podtrzymuje wizerunek przywiązania do tradycji. Same piwa, mimo że z kręgu "craft", nie są w najmniejszym stopniu nowofalowe - to solidny kawał walijskiej tradycji piwowarskiej bez rewolucyjnych zapędów. Flagowym produktem browaru jest testowany bitter, w którym wykorzystano, obok brytyjskich chmieli Fuggles i Goldings, także amerykański Willamette. Wszystko po to, aby uzyskać mocno owocowy aromat.
KOLOR: herbaciany
ZAPACH: intensywny, słodowo-żywiczny z nutami karmelowymi
SMAK: mocno zaznaczony aromatyczno-chmielowy profil smakowy, smaki ziołowe, żywiczne, drewna, kwiatów, owoców cytrusowych (mandarynki) tworzą bardzo bogatą paletę aromatów ułożoną na równie smakowitej karmelowo-orzechowej słodowości, lekko słodkawej, stanowiącej dobrą kontrę dla cierpkawych aromatów chmielowych, goryczka niezbyt mocna, ale wyraźnie zaznaczona. Dobre, bardzo aromatyczne ale.