Co cenimy, jakie zachowania w promocji piwa nam się podobają, a jakie wręcz przeciwnie? Co wpływa na to, że dany browar/markę oceniamy pozytywnie lub negatywnie, pomijając aspekt najważniejszy, czyli smak piwa? Spróbowałem się nad tym zastanowić i zebrać swoje przemyślenia w formie prostej listy:
Co lubię:
- Jednoznaczne określenie miejsca produkcji
- Podanie informacji o ekstrakcie na etykiecie
- Podanie pełnego składu surowcowego piwa
- Podanie sugestii temperatury serwowania i odpowiedniego wzoru szkła
- Zadeklarowanie stylu w jakim uwarzono piwo
- Dopracowaną szatę graficzną opakowania (ładne etykiety, dedykowany kapsel)
- Staranne wykonanie opakowania (proste, nie pomarszczone etykiety)
- Tekst na kontrze opisujący charakter piwa, historię danego stylu, bez zbędnego zadęcia
- Gadżety okołopiwne: firmowe szkło, podstawki, koszulki, etc.
- Dobry kontakt z konsumentami, szybkie odpowiedzi na forach, fanpage’ach, etc.
- Zestawy okolicznościowe (3 piwa + szklanka, etc.)
- Dużą zmienność asortymentu (eksperymenty, krótkie serie, różne style)
Czego nie lubię:
- Sprzedawania kwaśnego, niedoleżakowanego, wadliwego piwa
- Kreowania się na mały browar przez duże zakłady
- Okłamywania w kwestii pasteryzacji
- „Lekkiej pasteryzacji” i nie pasteryzowanej mikrofiltracji
- Sztucznych dodatków smakowych
- Klonowania piw pod różnymi markami
- Powoływania się na wzniosłe, wielowiekowe tradycje (gdy takowych brak) czy prawo czystości
- Zaniżania parametrów piwa względem deklarowanego stylu
- Marketingowego bełkotu o najlepszym chmielu, wodzie z górskiego źródła, skąpanym w słońcu jęczmieniu, premiumowości, etc.
- Wysokiego pozycjonowania cenowego piw przeciętnych
- Wysokiego odfermentowania
- Podawania piwa w szkle innego browaru
- Promowania picia z butelki/puszki
- Zielonych i przeźroczystych butelek
- Zawierania z knajpami umów na wyłączność
- Medali, certyfikatów i nagród kupionych za odpowiednią kwotę
- Oszczędności na surowcach i technologii za wszelką cenę
- Zachwalania własnych produktów na forach
- HGB
Nie ukrywam, że zainspirował mnie wpis na blogu Piwnego Subiekta, czego nawet w tytule wątku nie kryję
A jakie są Wasze typy?
Co lubię:
- Jednoznaczne określenie miejsca produkcji
- Podanie informacji o ekstrakcie na etykiecie
- Podanie pełnego składu surowcowego piwa
- Podanie sugestii temperatury serwowania i odpowiedniego wzoru szkła
- Zadeklarowanie stylu w jakim uwarzono piwo
- Dopracowaną szatę graficzną opakowania (ładne etykiety, dedykowany kapsel)
- Staranne wykonanie opakowania (proste, nie pomarszczone etykiety)
- Tekst na kontrze opisujący charakter piwa, historię danego stylu, bez zbędnego zadęcia
- Gadżety okołopiwne: firmowe szkło, podstawki, koszulki, etc.
- Dobry kontakt z konsumentami, szybkie odpowiedzi na forach, fanpage’ach, etc.
- Zestawy okolicznościowe (3 piwa + szklanka, etc.)
- Dużą zmienność asortymentu (eksperymenty, krótkie serie, różne style)
Czego nie lubię:
- Sprzedawania kwaśnego, niedoleżakowanego, wadliwego piwa
- Kreowania się na mały browar przez duże zakłady
- Okłamywania w kwestii pasteryzacji
- „Lekkiej pasteryzacji” i nie pasteryzowanej mikrofiltracji
- Sztucznych dodatków smakowych
- Klonowania piw pod różnymi markami
- Powoływania się na wzniosłe, wielowiekowe tradycje (gdy takowych brak) czy prawo czystości
- Zaniżania parametrów piwa względem deklarowanego stylu
- Marketingowego bełkotu o najlepszym chmielu, wodzie z górskiego źródła, skąpanym w słońcu jęczmieniu, premiumowości, etc.
- Wysokiego pozycjonowania cenowego piw przeciętnych
- Wysokiego odfermentowania
- Podawania piwa w szkle innego browaru
- Promowania picia z butelki/puszki
- Zielonych i przeźroczystych butelek
- Zawierania z knajpami umów na wyłączność
- Medali, certyfikatów i nagród kupionych za odpowiednią kwotę
- Oszczędności na surowcach i technologii za wszelką cenę
- Zachwalania własnych produktów na forach
- HGB
Nie ukrywam, że zainspirował mnie wpis na blogu Piwnego Subiekta, czego nawet w tytule wątku nie kryję
A jakie są Wasze typy?
Comment