Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika kali2000
Wyświetlenie odpowiedzi
Nowe piwo w Żabce, marka własna...
Collapse
X
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika cielak Wyświetlenie odpowiedziWracając do temat: Mam nadzieję że ktoś z AleBrowaru sie tu wypowie, bo moim zdaniem to ta sama agencja co Alebrowarowi robiła te etykiety... a to dla mnie jest nie "fer".
Próbowałem kiedyś whisky single malt, której etykieta ewidentnie czerpała układ graficzny i kolorystykę z czerwonego Johny Walkera. Kariery nie zrobiła i nie dziwię się, bo była ohydna. Z drugiej strony na rynku obok siebie istnieją cukierki, tzw. gumy rozpuszczalne Mamba i Maoam o bardzo zbliżonej grafice opakowania i identycznym pakowaniu. A zatem samo skopiowanie pomysłu na opakowanie nie jest wystarczające do osiągnięcia sukcesu. Przykłady "podróbek" można mnożyć.
Piwa AleBrowaru ze względu na pozycjonowanie cenowe są kupowane raczej przez świadomych konsumentów. Dlatego kopiowanie szaty graficznej (czy też próba podszycia się pod markę) nie uważam za chęć odebrania części klientów, a raczej za próbę wejścia na rynek grając tą samą kartą. Taka forma zazdrości i traktowałbym to jako wyróżnienie / docenienie AleBrowaru, bo przecież kto kopiowałby złe wzorce?
Sulimarowo-Żabkowe piwa muszą jeszcze trafić w upodobania klientów, dlatego za rok może już ich nie być na rynku i nikt nie będzie pamiętał o tej plagiatowej historii. Oczywiście można całą sprawę potraktować z mniejszym dystansem, czyli iść na wojnę, procesowanie się itp. Tylko po co, skoro przy obecnie niewielkim rynku producentów AleBrowar i tak skazany jest na sukces?Last edited by chemmobile; 2014-07-12, 07:50.Lwówek Śląski - 800 lat tradycji piwowarskich.
Kto piwem szynkuje, dawać ma właściwą miarę, kto to ominie, zapłaci 4 białe grosze kary - lwóweckie prawo piwowarskie AD 1609
Comment
-
-
Akurat w tej sprawie stoję i po stronie kopyra i po stronie chemmobile Takie rozdwojenie jaźni bo z jednej strony uważam takie praktyki za skrajnie naganne, ale z drugiej strony w tym systemie są one rzeczywiście nagminne. Najczęściej jest też niestety tak, że jeżeli sprawa jest na linii duży-mały to wygra duży a jak na linii mały-duży to też wygra duży
Mamy teraz na tapecie sprawę spreju wykorzystywanego na MŚ - mały producent go wymyślił, ma patent na cały świat i ...wielkie korporacje mają to w dupie i ten sam sprej już rpodukuje amerykańska firma i dostarcza do MLS. Niby jest sprawa w sądzie ale jestem pewien, że mały gracz ją albo przegra albo będzie musiał odpuścić ze względu na koszty (prawników) których nie uniesie.
Tak działa ten skrajnie nieuczciwy i niemoralny system w którym duży zawsze okrada i wykorzystuje małego najczęściej nie ponosząc za to żadnej odpowiedzialności. Mały może podskakiwać i walczyć ale zawsze przegra, dlatego Dziełak zawsze przegra z Jakubiakiem, a Ale Browar z Sulimarem. Oczywiście różnice nie są tak duże jak w przypadku układu koncern - drobny producent ale zasada działania systemu jest taka sama."Nie myśl o tym, że wszystko się kończy. Myśl, że wszystko się dopiero zaczyna. To, co powinno być życiem: spokój, wolność i cisza" M. Hłasko, "Ósmy dzień tygodnia"
Comment
-
-
Podszywanie się pod nieswoją markę ma zawsze dwa wymiary :
1. Osiągnięcie przy minimalnych kosztach zysku wypracowanego przez twórcę ale nie do jego kieszeni.
2. Często nie widoczny, to częściowa utrata wartości marki poprzez działanie słabej jakości produktu podszywającego się i bezwiedne kojarzenie go z prawdziwym.
Tak czy inaczej podszywanie się pod czyjąś markę bez zbędnej filozofii powinno być potępiane z całą mocą i dziwię się mąceniu wody wokół tej sprawy.
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika kali2000 Wyświetlenie odpowiedziPodszywanie się pod nieswoją markę ma zawsze dwa wymiary :
1. Osiągnięcie przy minimalnych kosztach zysku wypracowanego przez twórcę ale nie do jego kieszeni.
2. Często nie widoczny, to częściowa utrata wartości marki poprzez działanie słabej jakości produktu podszywającego się i bezwiedne kojarzenie go z prawdziwym.
Tak czy inaczej podszywanie się pod czyjąś markę bez zbędnej filozofii powinno być potępiane z całą mocą i dziwię się mąceniu wody wokół tej sprawy."Nie myśl o tym, że wszystko się kończy. Myśl, że wszystko się dopiero zaczyna. To, co powinno być życiem: spokój, wolność i cisza" M. Hłasko, "Ósmy dzień tygodnia"
Comment
-
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika zgoda Wyświetlenie odpowiedziJak działa (czyli jest sprzedaż) to na grzyba drążyć temat?
Nie wiem czy ktoś pamięta piwa "Atut Królewski", .
Kilkanaście lat temu przed wyjazdem na wakacje kupowany na zgrzewki "za złoty z hakiem" w jakimś dyskoncie pragrosikożabka.
Comment
-
-
No i mamy artykuł w gazecie.pl
Piwo z Żabki to plagiat? Kolejny browar oskarża sieć o nieuczciwą konkurencję
Last edited by Czapayew; 2014-07-15, 11:07."W winie jest mądrość, w piwie siła, a w wodzie są tylko bakterie"
www.zamkoszlaki.com
www.piwnekapsle.net
Comment
-
-
Napieraj mówi, że AleBrowar już skonsultował się ze swoimi prawnikami. W oficjalnym oświadczeniu informuje, że firma zdecydowała się na wystosowanie do Żabki pisma o zaniechanie nieuczciwej konkurencji. Nie wyklucza również wystąpienia na drogę sądową.Lwówek Śląski - 800 lat tradycji piwowarskich.
Kto piwem szynkuje, dawać ma właściwą miarę, kto to ominie, zapłaci 4 białe grosze kary - lwóweckie prawo piwowarskie AD 1609
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika chemmobile Wyświetlenie odpowiedziChodzi o zaniechanie przez sieć Żabka sprzedaży produktu, który jak najbardziej legalnie zaistniał na rynku?Last edited by gwzd; 2014-07-15, 11:56.
Comment
-
-
Ty widzisz w tym reklamę?
Jeśli ktoś się reklamuje, to nowe piwa w Żabce, bo w przypadku AleBrowaru popyt przewyższa podaż i reklamy nie potrzebują.Lwówek Śląski - 800 lat tradycji piwowarskich.
Kto piwem szynkuje, dawać ma właściwą miarę, kto to ominie, zapłaci 4 białe grosze kary - lwóweckie prawo piwowarskie AD 1609
Comment
-
-
Dla AB jest to raczej szansa na zdobycie nowych, mniej (jeszcze) świadomych klientów. A klientów jak wiadomo nigdy nie jest za wielu.Last edited by dlugas; 2014-07-15, 12:04.
Comment
-
Comment