Słabość Kompanii Piwowarskiej

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • Dukat_WSI
    D(r)u(c)h nieuchwytny
    • 2015.03
    • 781

    Słabość Kompanii Piwowarskiej

    Nie macie wrażenia, że ze wszystkich 3 wielkich grup KP najbardziej się ośmiesza? Nie oferuje niczego z lepszej półki, wszystko zapewne robi metodą HGB, do tego prowadzi śmieszny portal Beerlovers i zatrudnia ekspertów gadających bzdury, że najgorsze piwa pochodzą z USA, a piwa z Belgii czy Niemiec najlepiej pić w miejscach ich wytworzenia.
    Grupa Żywiec posiada Cieszyn, Okocim robi prawdziwy porter bałtycki, dziwne że KP nie ma ambicji, żeby im dorównać.
  • pioterb4
    Major Piwnych Rewolucji
    • 2006.05
    • 4322

    #2
    KP od dluższego czasu jest liderem rynku, stąd moze nie czuła presji walki o prymat i zachowywała sporą powściągliwość w generowaniu nowości. Ich "lepsza" odsłona to seria Książęce.

    Comment

    • Shedao
      Kapitan Lagerowej Marynarki
      🥛🥛🥛🥛
      • 2007.09
      • 915

      #3
      Ja mam podobne odczucia, aczkolwiek nieco inaczej podchodzę do tematu. Według mnie, Grupa Żywiec ze wszystkich polskich koncernów najszybciej reaguje na trendy na rynku i robi to w dobry sposób (APA, rebranding Cieszyna, teraz reaktywacja EB - granie na nostalgii). A KP i Carlsberg drepczą sobie gdzieś tam z tyłu i rzucają na rynek jakieś Książęce mające udawać dobre piwo czy Harnasia Wysokochmielowego. No i jest jeszcze Van Pur który ma to wszystko gdzieś i spogląda sobie na tą pogoń ze swojej bezpiecznej niszy piw supermarketowych

      Inna sprawa, jak to się przekłada na sprzedaż. Bo nie znam obecnych danych, a kiedyś się mówiło że to właśnie Kompania ma największy udział w rynku. Jeśli dalej tak jest, to ciekawe z czego to wynika?

      Comment

      • pioterb4
        Major Piwnych Rewolucji
        • 2006.05
        • 4322

        #4
        Silnie wykrystalizowane marki mainstreamowe, łatwo rozpoznawalne, takie z którymi konsumenci chcą się identyfikować. Żubr ma kampanię rekalmową na naprawdę wysokim poziomie, reklamy telewizyjne to dla mnie polska czołówka Do tego młodzieżowy Lech (Będzie się działo, kolejne chwytliwe hasełko) i Tyskie, grające na tradycji, medalach itd. Moim zdaniem Okocim czy Warka tak silnie na umysły odbiorców nie działają.

        Comment

        • e-prezes
          Generał Wszelkich Fermentacji
          🥛🥛🥛🥛🥛
          • 2002.05
          • 19274

          #5
          Okocim kilka lat temu testował wewnętrznie wynalazki, ale docelowo wprowadzone produkty na rynek były mierne: vide Palone (które dla pracowników było rasowym stoutem). To właśnie KP najpóźniej zareagował, ale też tak jak napisał przedmówca - nie musiał. Seria Książęca wyczerpała ich możliwości Żywiec był bardziej związany z piwowarami domowymi i całym ruchem kraftowym. Sądzę, że im mniejszy koncern tym mniej będzie się angażował w wynalazki - patrz Van Pur czy Namysłów. To oni korzystają na spadku sprzedaży głównych graczy.

          Comment

          • Dukat_WSI
            D(r)u(c)h nieuchwytny
            • 2015.03
            • 781

            #6
            Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika pioterb4 Wyświetlenie odpowiedzi
            KP od dluższego czasu jest liderem rynku, stąd moze nie czuła presji walki o prymat i zachowywała sporą powściągliwość w generowaniu nowości. Ich "lepsza" odsłona to seria Książęce.
            Książęce to jednak lepsza półka w wersji pseudo. Przy Cieszynie i porterze z Brzeska wypada blado. Dojlidy chyba kiedyś robiły porter, ale jak widać KP nie zależy na tym, żeby był dalej robiony.

            Comment

            • e-prezes
              Generał Wszelkich Fermentacji
              🥛🥛🥛🥛🥛
              • 2002.05
              • 19274

              #7
              Porter warzyły wszystkie obecne fabryki KP.

              Comment

              • pioterb4
                Major Piwnych Rewolucji
                • 2006.05
                • 4322

                #8
                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika e-prezes Wyświetlenie odpowiedzi
                Porter warzyły wszystkie obecne fabryki KP.
                Poznań nie warzył. W dawnych Wielkopolskich Zakładah Piwowarskich porter warzył Ostrów, pod koniec działalności także pod marką Lech Porter.

                Comment

                • e-prezes
                  Generał Wszelkich Fermentacji
                  🥛🥛🥛🥛🥛
                  • 2002.05
                  • 19274

                  #9
                  To dlatego mi się wydawało, że poznański zakład... Niemniej mogą go wznowić :*)

                  Comment

                  • Cooper
                    Pułkownik Chmielowy Ekspert
                    🍼🍼
                    • 2002.11
                    • 6057

                    #10
                    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika pioterb4 Wyświetlenie odpowiedzi
                    Silnie wykrystalizowane marki mainstreamowe, łatwo rozpoznawalne, takie z którymi konsumenci chcą się identyfikować.
                    A fu, co za jezyk Na rzeźnika prasowego czy prętmenedżera w jakimś piwnym koncernie aplikujesz ?
                    My tu tak się nie odzywamy
                    Piętnastego czerwca roku dwa tysiące czwartego zbóje z bandy Heńka zamkły "Królewskiego" !!!
                    1944 - brunatni niszczą Browar Haberbuscha. W 60. rocznicę zieloni niszczą Browar Warszawski.

                    Zbiór etykiet z Tanzanii, zbiór polskich bloczków kelnerskich sprzed 1945 roku i et z motywem borsuka na Facebooku

                    Comment

                    • pioterb4
                      Major Piwnych Rewolucji
                      • 2006.05
                      • 4322

                      #11
                      Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Cooper Wyświetlenie odpowiedzi
                      A fu, co za jezyk Na rzeźnika prasowego czy prętmenedżera w jakimś piwnym koncernie aplikujesz ?
                      My tu tak się nie odzywamy
                      Przepraszam, już nie będę

                      Comment

                      • Cooper
                        Pułkownik Chmielowy Ekspert
                        🍼🍼
                        • 2002.11
                        • 6057

                        #12
                        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Shedao Wyświetlenie odpowiedzi
                        kiedyś się mówiło że to właśnie Kompania ma największy udział w rynku. Jeśli dalej tak jest, to ciekawe z czego to wynika?
                        Ano pewnie z tego że sprzedają najwięcej piwa czyli taniego pilsa typu Tyskie Gronie, Lech i Żubr czyli to co - mimo całej piwnej rewolucji - nadal lubi masowy Janusz Wons z M-3.
                        Tak, wiem. Nie było to odkrywcze co napisałem ale jak tu nie przyznać mi racji.
                        Piętnastego czerwca roku dwa tysiące czwartego zbóje z bandy Heńka zamkły "Królewskiego" !!!
                        1944 - brunatni niszczą Browar Haberbuscha. W 60. rocznicę zieloni niszczą Browar Warszawski.

                        Zbiór etykiet z Tanzanii, zbiór polskich bloczków kelnerskich sprzed 1945 roku i et z motywem borsuka na Facebooku

                        Comment

                        • Dukat_WSI
                          D(r)u(c)h nieuchwytny
                          • 2015.03
                          • 781

                          #13
                          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Cooper Wyświetlenie odpowiedzi
                          Ano pewnie z tego że sprzedają najwięcej piwa czyli taniego pilsa typu Tyskie Gronie, Lech i Żubr czyli to co - mimo całej piwnej rewolucji - nadal lubi masowy Janusz Wons z M-3.
                          Tak, wiem. Nie było to odkrywcze co napisałem ale jak tu nie przyznać mi racji.
                          No i chyba najbardziej ze wszystkich grup angażują się w promocję sportu na dużą skalę. Z Legią co prawda kojarzy się Królewskie. ale jest to piwo szeroko dostępne jedynie regionalnie no i śmiem wątpić, by pijał je ktoś poza dresikami w stylu: Tylko Kró(L)ewskie, bo (L)egia.

                          Comment

                          • Dukat_WSI
                            D(r)u(c)h nieuchwytny
                            • 2015.03
                            • 781

                            #14
                            Natomiast ciekawi mnie, kto jest prowadzącym jeśli chodzi o piwo spożywane w lokalach gastronomicznych. Nie zdziwiłbym się, jak już tutaj prowadziłby GŻ, gdyż w pubach/klubach muzycznych/studenckich zdecydowanie przeważa oferta GŻ, za to w restauracjach i kawiarniach równie często pojawia się oferta produktowa Calsberg Polska. Czyżby piwa KP wygrywały tylko dzięki sprzedaży w sklepach?

                            Comment

                            • pioterb4
                              Major Piwnych Rewolucji
                              • 2006.05
                              • 4322

                              #15
                              Cała gastronomia to zaledwie kilka procent całego rynku piwa, więc znaczenie ma marginalne.

                              Comment

                              Przetwarzanie...
                              X