Witam Wszystkich. Z uwagi na fakt iż jestem początkująca na tym forum a pozostali to specjaliści zwracam się do wszystkich z pytaniem: czy bardzo w smaku oraz innych właściwościach można rozróżnić piwo gdzie przewaga jest słodu jęczmiennego od piwa ktore przygotowano z niewielkiej ilości słodu za to z przewagą jęczmienia browarnego z dodatkiem enzymów. Jak rozróżnić takie piwa? Pozdrawiam
Piwo z jęczmienia browarnego
Collapse
X
-
Kilka lat temu, na branżowym spotkaniu, prezentowano dane statystyczne z degustacji piwa warzonego 100% z surowców niesłodowanych. Zrobili je, z tego co pamiętam Duńczycy. Nikt nie potrafił odróżnić piwa "normalnego" od tego wynalazku. Wielu bardziej smakowało to 100% niesłodowe
Samego piwa nie próbowałem, tylko wykładu wysłuchałem.
Wydaje mi się, że nie jesteśmy w stanie takich rzeczy jak skład surowcowy wyłapć z gotowego piwa."nie zostanę onanistką bo jestem anarchistką" :)
Widziałem u Dori i Kopyra i też tak myślę: Browar to nie apteka :))
Poszukujesz wiedzy na temat browarnictwa amatorskiego?
Przeczytaj >>>>FAQ<<<<
Sprawdź >>>Przewodnik<<<Comment
-
Kilka lat temu, na branżowym spotkaniu, prezentowano dane statystyczne z degustacji piwa warzonego 100% z surowców niesłodowanych. Zrobili je, z tego co pamiętam Duńczycy. Nikt nie potrafił odróżnić piwa "normalnego" od tego wynalazku. Wielu bardziej smakowało to 100% niesłodowe
Samego piwa nie próbowałem, tylko wykładu wysłuchałem.
Wydaje mi się, że nie jesteśmy w stanie takich rzeczy jak skład surowcowy wyłapać z gotowego piwa.
Enzymy Novozymes? A wyszli z tym poza pokazówkę marketingową, swoją drogą?Lotna ekspozytura browaru
Też Was kocham.Comment
-
-
A czy jeśli jęczmień niesłodowany jest w przypadku lagera dodawany do zasypu z ziarna już słodowanego, to należy zastosować w tym przypadku dodatkowe enzymy, czy nie jest to konieczne?
Drugie pytanie: czemu słodowanie jest tak kosztowne według ekonomiki koncernów?Comment
-