Taki niusik z dzisiaj. Źródło: Media i Marketing Polska
Środa, 30 października 2002
Branża reklamy zewnętrznej wspiera liberalizację zakazu reklamy piwa
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) po raz kolejny opowiedziała się za liberalizacją obecnie obowiązujących przepisów ograniczających reklamę piwa. "Chcemy wesprzeć działania lobbystów, którzy promują w projekcie nowelizacji ustawy antyalkoholowej ideę powrotu możliwości reklamowania piwa na nośnikach reklamy zewnętrznej" - mówi Lech Kaczoń, prezes IGRZ, niezależny konsultant w Grupie Ströer, podsumowując wczorajsze zebranie członków tej organizacji. Proponowane zmiany (m.in. dopuszczenie reklamy piwa na plakatach wraz z ostrzeżeniem o zakazie sprzedaży nieletnim) są obecnie przedmiotem pracy sejmowej Komisji Ustawodawczej. Najbliższe spotkanie w tej sprawie ma się odbyć 6 listopada br. Projekt nowelizacji trafił do Sejmu RP w maju br. Dwa miesiące później odbyło się jego pierwsze czytanie w Komisjach Zdrowia, Kultury Fizycznej i Sportu oraz Kultury i Środków Przekazu. Zakaz reklamy piwa na nośnikach reklamy zewnętrznej wszedł w życie we wrześniu 2001 r. IGRZ szacuje straty branży z tego tytułu na kwotę ok. 70 mln zł rocznie. Izba skupia większość największych firm reklamy zewnętrznej na polskim rynku, m.in. firmy AMS SA, Clear Channel Poland i Grupa Ströer wraz z przejętymi przez nią spółkami Grupa Outdoor i Europlakat Polska. Od 2003 r. członkami IGRZ mają także zostać firmy Town & City i Cityboard Media, które obecnie korzystają ze statusu obserwatora. (JP)
Środa, 30 października 2002
Branża reklamy zewnętrznej wspiera liberalizację zakazu reklamy piwa
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) po raz kolejny opowiedziała się za liberalizacją obecnie obowiązujących przepisów ograniczających reklamę piwa. "Chcemy wesprzeć działania lobbystów, którzy promują w projekcie nowelizacji ustawy antyalkoholowej ideę powrotu możliwości reklamowania piwa na nośnikach reklamy zewnętrznej" - mówi Lech Kaczoń, prezes IGRZ, niezależny konsultant w Grupie Ströer, podsumowując wczorajsze zebranie członków tej organizacji. Proponowane zmiany (m.in. dopuszczenie reklamy piwa na plakatach wraz z ostrzeżeniem o zakazie sprzedaży nieletnim) są obecnie przedmiotem pracy sejmowej Komisji Ustawodawczej. Najbliższe spotkanie w tej sprawie ma się odbyć 6 listopada br. Projekt nowelizacji trafił do Sejmu RP w maju br. Dwa miesiące później odbyło się jego pierwsze czytanie w Komisjach Zdrowia, Kultury Fizycznej i Sportu oraz Kultury i Środków Przekazu. Zakaz reklamy piwa na nośnikach reklamy zewnętrznej wszedł w życie we wrześniu 2001 r. IGRZ szacuje straty branży z tego tytułu na kwotę ok. 70 mln zł rocznie. Izba skupia większość największych firm reklamy zewnętrznej na polskim rynku, m.in. firmy AMS SA, Clear Channel Poland i Grupa Ströer wraz z przejętymi przez nią spółkami Grupa Outdoor i Europlakat Polska. Od 2003 r. członkami IGRZ mają także zostać firmy Town & City i Cityboard Media, które obecnie korzystają ze statusu obserwatora. (JP)
Comment