Reklama a sprzedaż piwa

Collapse
X
 
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • pama
    D(r)u(c)h nieuchwytny
    • 2002.08
    • 205

    Reklama a sprzedaż piwa

    Już ładnych kilka dni nikt nie bluzgał na tzw. "reklamowane piwa" (że niby z definicji są gorsze od piw z małych browarów), więc pozwalam sobie wsadzić kij w mrowisko, czyli wrzucić na forum tekst z dzisiejszego biuletynu "Presserwisu".

    Po akcji marketingowej wzrosła sprzedaż Okocimia
    O kilkanaście procent wzrosła sprzedaż koncernu Carlsberg Okocim na przełomie lata i jesieni, w porównaniu z 2001 rokiem. Zdaniem firmy, to wynik m.in. kampanii marketingowej Wielki Powrót Okocimia.
    Jak mówi Radosław Kasyk, menedżer marki Okocim, najlepszym miernikiem skuteczności kampanii reklamowej piwa jest porównanie wielkości sprzedaży w sezonie letnim i po jego zakończeniu. Tegoroczny powakacyjny spadek sprzedaży Okocimia był mniejszy niż w latach ubiegłych. Sprzedaż jest teraz o 15 proc. wyższa niż w porównywalnym okresie ub.r.
    Wielki Powrót Okocimia to cykl akcji, których zadaniem było repozycjonowanie marki i zwiększenie udziałów w rynku. Trwała ona od kwietnia do września. - Jedną z przyczyn stagnacji sprzedaży w ostatnich latach było kilkakrotne zmienianie komunikacji marketingowej. Na przemian adresowaliśmy produkt do młodszej i starszej grupy docelowej - mówi Kasyk. Przeprowadzone na początku roku badania wykazały, że najkorzystniejszy dla marki Okocim jest segment produktów "polskie premium" (tzw. najwyższa półka). Firma postanowiła adresować swój produkt do klasy średniej. W przekazach reklamowych podkreślała polskie korzenie marki. - Według badań pojęcie "polskości" w przypadku rynku piwa kojarzy się z wysoką jakością - wyjaśnia Kasyk.
    Oprócz kampanii Wielki Powrót Okocimia koncern prowadził program prosprzedażowy z nagrodami dla konsumentów Odbierz Przesyłkę oraz akcję Lato z Okocimiem, której celem było zwiększenie liczby punktów sprzedaży detalicznej piwa. Na wakacje firma zatrudniła 80 dodatkowych sprzedawców, dotarli do 30 tys. nowych punktów. (TJ)
  • ART
    mAD'MINd
    🥛🥛🥛🥛🥛
    • 2001.02
    • 23860

    #2
    najlepszym miernikiem skuteczności kampanii reklamowej piwa jest porównanie[...]

    pozwolę się z tym nie zgodzić. myślę że pan Radosław Kasyk za dużo zasług przypisuje działowi marketingu. Okocim ze swoim sztandarowym piwem po prostu polepszył się w stosunku do poprzednika, bardziej też dba się o świeżość piwa w lokalach (tak ja to odbieram u siebie w Opolu, w ostatnich miesiącach tylko raz miałem tutaj zastrzeżenia do niego).

    czy jest to zasługa owej kampanii - nie sądzę
    - Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
    - Moje: zbieranie - Opole & warzenie - Browar Domowy Świński Ryjek ****
    - Uwarz swoje piwo domowe z naszym Centrum Piwowarstwa

    Sprawy dotyczące postów/wpisów/wątków/tematów zgłaszaj proszę narzędziem "Zgłoś [moderatorowi]" (Ikonka flagi przy danym wpisie).

    Comment

    • żąleną
      D(r)u(c)h nieuchwytny
      • 2002.01
      • 13239

      #3
      A ja myślę, że jest tak: w wyniku kampanii reklamowej klienci ponownie sięgają po Okocim, a że ten (jak mówi Art) jest lepszy, to zaczynają sięgać poń częściej.

      Comment

      • e-prezes
        Generał Wszelkich Fermentacji
        🥛🥛🥛🥛🥛
        • 2002.05
        • 19244

        #4
        małe browary a dostępność

        zatem wrócę do starego tematu (jak w temacie)
        załóżmy, że mam na rozruch małej firmy i chce popularyzować dobre piwa z małych (ew. średnich mniej znanych) browarów np. lwóweckiego.
        jak oceniacie szansę takiego powodzenia?
        a] przy niewielkim wsparciu finansowym browaru
        b] bez niego

        Comment

        • piwowar2
          Kapitan Lagerowej Marynarki
          • 2001.11
          • 588

          #5
          Pomysl wysmienity, moje wsparcie masz, taki butik piwny to dobra sprawa. Juz taki pomysl w miescie Norymberga jest zrealizowany i funkcjonuje od lat z wielkim powodzeniem.

          Comment

          • szostak
            D(r)u(c)h nieuchwytny
            • 2002.02
            • 1176

            #6
            Odp: małe browary a dostępność

            e-prezes napisał(a)
            zatem wrócę do starego tematu (jak w temacie)
            załóżmy, że mam na rozruch małej firmy i chce popularyzować dobre piwa z małych (ew. średnich mniej znanych) browarów np. lwóweckiego.
            jak oceniacie szansę takiego powodzenia?
            a] przy niewielkim wsparciu finansowym browaru
            b] bez niego
            Jesteś skończony juz na wejściu, bez w zględu na to, czy ze wsparciem browaru, czy bez. Dopóki naród nie zmądrzeje, takie przedsięwzięcia sa skazane na klęskę, przynajmniej w dawnej Kongresówce. Weźmy Lublin, a więc miasto raczej wódczane. Kiedyś był malutki sklepik, w którym można było kupić kilkadziesiąt marek piw. Ten sklepik jest i dziś. Ma tylko te najpopularniejsze. Gdy pytam właściciela, co się ztało z resztą, mówi, ze nie ma zbytu, więc nie sprowadza.
            Jest tylko jedna szansa powodzenia: skupic forumowiczów w jednym mieście i tamże powodzenie jest pewne.

            Comment

            • behemoth
              D(r)u(c)h nieuchwytny
              • 2001.12
              • 248

              #7
              Odp: Odp: małe browary a dostępność

              szostak napisał(a)
              ...Kiedyś był malutki sklepik, w którym można było kupić kilkadziesiąt marek piw. Ten sklepik jest i dziś. Ma tylko te najpopularniejsze. Gdy pytam właściciela, co się ztało z resztą, mówi, ze nie ma zbytu, więc nie sprowadza...
              Przecież w Lublinie (pisaliśmy już o tym na forum) jest sklep, w którym można kupić nie kilkadziesiąt a kilkaset różnych marek i z tego co wiem właściciel nie narzeka. Głównego asortymentu nie stanowią co prawda piwa z małych browarów, ale i te można tam kupić.

              Comment

              • szostak
                D(r)u(c)h nieuchwytny
                • 2002.02
                • 1176

                #8
                Jeśli to jest Świat Alkoholi na Okopowej, to te interesujące piwa robią tam raczej za wystrój wnętrza niż towar.

                Comment

                • behemoth
                  D(r)u(c)h nieuchwytny
                  • 2001.12
                  • 248

                  #9
                  To niesłychane! Mieszkaniec Lublina nie wie o sklepie "Piwowar" na ul. Braci Wieniawskich!
                  Dokładnych informacji szukaj na Forum browar.biz.

                  Comment

                  • Marusia
                    Marszałek Browarów Rzemieślniczych
                    🍼🍼
                    • 2001.02
                    • 20221

                    #10
                    Odp: Odp: małe browary a dostępność

                    szostak napisał(a)

                    Jest tylko jedna szansa powodzenia: skupic forumowiczów w jednym mieście i tamże powodzenie jest pewne.
                    He he, no tak, ale to wtedy żadnego marketingu by nie trzeba

                    A co do Okocimia - pewnie, że wzrosła sprzedaż, skoro dwa lata temu Okocim praktycznie zniknął z rynku, a rok temu dopiero ponowił ekspansję. Przedtem wycofali się z wielu wrocławskich knajp, z reklamami słabo było, to ludzie powoli zapomnieli o marce. Mówię oczywiscie o tych "zwykłych" ludziach, nie o nas

                    A co do smaku - moim zdaniem z całej tej trójki potentatów - Lech-Okocim-Żywiec Okocim jest zdecydowanie najlepszy. Ale zaprawdę, nie wiem, czy to aby ma wpływ na sprzedaż
                    www.warsztatpiwowarski.pl
                    www.festiwaldobregopiwa.pl

                    www.wrowar.com.pl



                    Comment

                    • e-prezes
                      Generał Wszelkich Fermentacji
                      🥛🥛🥛🥛🥛
                      • 2002.05
                      • 19244

                      #11
                      Odp: Odp: Odp: małe browary a dostępność

                      (...) A co do smaku - moim zdaniem z całej tej trójki potentatów - Lech-Okocim-Żywiec Okocim jest zdecydowanie najlepszy. (...)

                      też się z tym zgadzam.

                      Comment

                      • pama
                        D(r)u(c)h nieuchwytny
                        • 2002.08
                        • 205

                        #12
                        Dwa kolejne newsy:
                        Warszawa widziana przez pryzmat Królewskiego
                        Sponsorowanie wystawy "Najlepsze w Warszawie od 150 lat" stało się okazją do silnej promocji Browarów Warszawskich "Królewskie" SA w stolicy.
                        - To działania na rzecz stworzenia pozytywnego wizerunku wokół piwa Królewskie - przyznaje Jakub Dmitrowski, odpowiedzialny za PR w Lowe Group, agencji obsługującej spółkę. Wystawa zostanie otwarta w połowie listopada na warszawskiej stacji metra Wilanowska i częściowo na stacji Centrum. Składać się będzie z fotografii ukazujących mieszkańców stolicy od połowy zeszłego stulecia do czasów współczesnych. Potrwa do końca roku. Zrealizowały ją agencja reklamowa Lowe GGK i agencja GGP Public Relations. Wystawa jest w stolicy mocno reklamowana - w mieście pojawiły się tzw. megacity, na których widnieją fragmenty fotografii z wystawy, a obok nich duża szklanica piwa "Królewskie". Przygotowano billboardy w metrze (46 w listopadzie i 52 w grudniu), uliczne backlighty (25 nośników) i reklamę w bezpłatnej gazecie "Metropol", w której pojawią się też teksty sponsorowane. Przed i po otwarciu wystawy prowadzone będą intensywne działania public relations. (POL)


                        Kampania Lecha, czyli czym się różni kobieta od mężczyzny
                        Kompania Piwowarska SA rozpoczęła planowaną na kilka miesięcy kampanię reklamową piwa Lech.
                        Jej celem jest wzmocnienie wizerunku marki. Nowy film reklamowy akcentuje różnice między codziennymi potrzebami kobiet i mężczyzn - podczas gdy kobiety szukają oparcia na męskim ramieniu, ich mężczyźni szukają za oparciem kinowego fotela butelki piwa. - Film przygotowano z myślą o naszej nowej strategii komunikacji. Mimo że piwo Lech adresowane jest do mężczyzn, w spocie pokazujemy, iż ich świat jest związany ze światem kobiet na zasadzie wzajemnego szacunku - mówi Paweł Kwiatkowski, rzecznik Kompanii Piwowarskiej. Slogan "Niejedno razem" pozostał bez zmian. Spoty reklamowe emitowane są w: TVP, Polsacie, TV 4, TVN-ie, Discovery. Za kreację spotu odpowiedzialna była agencja Corporate Profiles DDB, film wyprodukowała firma Banana Split, a wyreżyserował go pochodzący z Argentyny Sergio. Media zaplanował i zakupił Starcom. (TJ, POL)

                        Comment

                        • szostak
                          D(r)u(c)h nieuchwytny
                          • 2002.02
                          • 1176

                          #13
                          behemoth napisał(a)
                          To niesłychane! Mieszkaniec Lublina nie wie o sklepie "Piwowar" na ul. Braci Wieniawskich!
                          Dokładnych informacji szukaj na Forum browar.biz.
                          Na Braci Wieniawskich mi nie po drodze. Leży ta ulica w peryferyjnej dzielnicy na północnych krańcach miasta. Ja tymczasem mieszkam w dzielnicy peryferyjnej na południowych krańcach i musiałbym przejechać całe miasto, aby się tam dostać. A kto przejeżdżał przez al. Kraśnicką czy ul. Filaretów i Sowińskiego w szczycie, ten wie co oznacza w Lublinie dostanie się z Czubów na Czechów.

                          Comment

                          • ART
                            mAD'MINd
                            🥛🥛🥛🥛🥛
                            • 2001.02
                            • 23860

                            #14
                            Szostak! niektórzy są skłonni przejechać kawał Polski żeby kupić dane piwo, a Tobie nie chce się ruszyć na drugi koniec miasta?
                            - Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
                            - Moje: zbieranie - Opole & warzenie - Browar Domowy Świński Ryjek ****
                            - Uwarz swoje piwo domowe z naszym Centrum Piwowarstwa

                            Sprawy dotyczące postów/wpisów/wątków/tematów zgłaszaj proszę narzędziem "Zgłoś [moderatorowi]" (Ikonka flagi przy danym wpisie).

                            Comment

                            • szostak
                              D(r)u(c)h nieuchwytny
                              • 2002.02
                              • 1176

                              #15
                              Ano nie chce mi się

                              Comment

                              Przetwarzanie...