Negatywny kalejdoskop smaku piwa

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • rychur
    Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
    • 2002.12
    • 151

    #16
    Na drogę należy wziąć zapas piwa tak duży, aby nie myśleć o zupełnym wariactwie, w którym bierze się udział.

    Comment

    • piwowar2
      Kapitan Lagerowej Marynarki
      • 2001.11
      • 588

      #17
      Produkcja piwa byla kiedys rzemioslem. Teraz robi sie z tego nauke, by przy jak najmniejszym wkladzie surowcow i energi oraz za pomoca marketingu uzyskac maksymalne wyniki ekonomiczne. Jakosc produktu(smak) jest drugorzedna. Liczy sie trwalosc. Jezeli ktos odczuwa zmiany w smaku w zaleznosci od miejsca zakupu, to powodem jest prawdopodobnie kondycja konsumenta.

      Comment

      • ppns
        Major Piwnych Rewolucji
        • 2002.10
        • 1737

        #18
        ART napisał(a)
        Jeżeli browar rozwozi swoje piwa po całej Polsce, to bierze odpowiedzialność za swój produkt bez znaczenia czy piwo wiezie się tylko 5 km, czy aż 500km. .
        I tak i nie (czyli jak mówił Lechu : Jestem za a nawet przeciw)
        Przez analogię : jeśli w kinie wyświetlany jest film na zdezelowanym sprzęcie , (przez co jakość odbioru jest fatalna) to czy ja mam wnieśc
        reklamację wobec reżysera filmu ?
        piwoppns@wp.pl

        Comment

        • ART
          mAD'MINd
          🥛🥛🥛🥛🥛
          • 2001.02
          • 23960

          #19
          no analogii to w tym nie ma żadnej.
          - Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
          - Moje: zbieranie - Opole & warzenie - Browar Domowy Świński Ryjek ****
          - Uwarz swoje piwo domowe z naszym Centrum Piwowarstwa

          Sprawy dotyczące postów/wpisów/wątków/tematów zgłaszaj proszę narzędziem "Zgłoś [moderatorowi]" (Ikonka flagi przy danym wpisie).

          Comment

          • pjenknik
            Major Piwnych Rewolucji
            • 2001.08
            • 3388

            #20
            Jeżeli kupujesz konserwę w sklepie i jest ona niedobra to kto jest winien? Producent. To producent ma zadbać o właściwą dystrybucję swojego produktu. U mnie w pracy była ostatnio taka sprawa. Mleczarnia wyprodukowała masło, to masło trafiło do hurtowni, z hurtowni do sklepu. W hurtowni temperatura była niewłaściwa, w związku z tym masło się zepsuło. Sanepid pobrał w sklepie próbkę masła, zakwestionował jego jakość i ukarał mleczarnie. Sprawa się oparła o sąd który zdecydował, że mleczarnia karę ma ponieść, a odszkodowanie może sobie dochodzić w sądzie od hurtowni. Producent wg. sądu jest odpowiedzialny za produkt do momentu odebrania go przez klienta. Jeżeli hurtownia jest nierzetelna nie należy dawać jej towaru. Podobnie z piwem. Browar jest odpowiedzialny za to co Ty pijesz.
            Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

            Comment

            • ppns
              Major Piwnych Rewolucji
              • 2002.10
              • 1737

              #21
              ART napisał(a)
              no analogii to w tym nie ma żadnej.
              Jest i to duża . Rozumiem , że w sylwestra , ale że ty w noc przedsylwestrową tuż przed czwartą rano siedzisz przy komputezre , to chyba lekkie // przeciążenie tematu.
              ART , praca w godzinach nocnych jest zakazana .
              Analogia jest , ponieważ producent nie zawsze ma wpływ na to , jak jego wyrób jest traktowany w ostatnim łańcuszku sprzedaży.
              piwoppns@wp.pl

              Comment

              • pjenknik
                Major Piwnych Rewolucji
                • 2001.08
                • 3388

                #22
                Wpływu niby nie ma, ale odpowiedzialność ponosi. Patrz post powyżej.
                Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

                Comment

                • adam16
                  Pułkownik Chmielowy Ekspert
                  • 2001.02
                  • 9865

                  #23
                  ppns napisał(a)

                  ... ponieważ producent nie zawsze ma wpływ na to , jak jego wyrób jest traktowany w ostatnim łańcuszku sprzedaży.
                  Dobry producent może się o to postarać by mieć wpływ na każdy etapie drogi piwa do klienta. Przed wojną funkcjonowały przedstawicielstwa browarów, które były pod ścisłą kontrolą. Jak ktoś nie spełniał warunków, kończono z nim współpracę. Od przodków też można się czegoś nauczyć.
                  Last edited by adam16; 2002-12-31, 10:33.
                  Browar Hajduki.
                  adam16@browar.biz
                  Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

                  Krasnoludki są na świecie, a w każdym razie w Chorzowie ;) a dowodem jest to, iż do domowego piwa siusiają :D - mam KWASIŻURA :D

                  Comment

                  • ppns
                    Major Piwnych Rewolucji
                    • 2002.10
                    • 1737

                    #24
                    pjenknik napisał(a)
                    Wpływu niby nie ma , odpowiedzialność ponosi. .
                    No to w końcu ma wpływ czy nie .
                    piwoppns@wp.pl

                    Comment

                    • pjenknik
                      Major Piwnych Rewolucji
                      • 2001.08
                      • 3388

                      #25
                      Ma wpływ o tyle, że moze kontrolować dystrybutorów. Dla tego i Kompania i Grupa mają własne centra dystrybucji, przedstawicieli którzy kontrolują też hurtownie. Producent jest ODPOWIEDZIALNY za swój produkt.
                      Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

                      Comment

                      • Simon
                        † 1964-2008 Piwosz w Raju
                        • 2001.02
                        • 993

                        #26
                        Teoria: umowy browarów z dystrybutorami są bardzo restrykcyjne.Zawierają warunki przechowywania i transportu piwa. Wszystko zgodnie z najlepszymi normami.
                        Ale...
                        Po pierwsze: dystrybutorzy sprzedają piwo dalej - do małych hurtowni, często z magazynami zaadoptowanych budynkach gospodarczych ( nawet w stodołach, byłych garażach, kurnikach itp )
                        Po drugie: wymieniają się z dystrybutorami piw innych browarów. Często piwo które wyjechało z browaro, przemierzyło 500 km, "wraca" na macierzysty rynek.
                        Po trzecie: latem bardzo często dochodzi do sytuacji, kiedy nadęte plany sprzedaży browarów powodują tzw "stockowanie" magazynów dystrybutorów. A jeśli nie ma miejsca w magazynie piwo zalega na zewnątrz, "pod chmurką". Wystawione na działanie słońca, pyłu, czasem "kiśnie: pod plandekami.
                        Tak jest w praktyce.
                        I tak jest z produktami każdego browaru ( sic ). KP i Żywca, i Carlsberg-Okocim, i BBAG, i średnich , i małych browarów.
                        Simon

                        Comment

                        • baklazanek
                          † 2014 Piwosz w Raju
                          • 2001.08
                          • 3562

                          #27
                          Dobry marketing polega mniej więcej na tym aby producent miał kontrolę nad swoim towarem. Jeżeli towar jest źle przechowywany to tacy kontrolerzy od razu reagują.
                          Ale chyba dużo w tej kwestii może napisać And. Wybacz że ciebie wrabiam And

                          Comment

                          • Simon
                            † 1964-2008 Piwosz w Raju
                            • 2001.02
                            • 993

                            #28
                            Kontrole to teoria - liczy się sprzedaż.
                            Oczywiście ISO, HACCP, normy , Europa, TQM, JIT...
                            Q.. wiem coś o tym.
                            Simon

                            Comment

                            • Simon
                              † 1964-2008 Piwosz w Raju
                              • 2001.02
                              • 993

                              #29
                              Marketingowcy oczywiście się starają. Szkolą. Wysyłają kontrole. Ale co ma zrobić sprzedawca, jeśli musi wykonać plan ?
                              Simon

                              Comment

                              • ART
                                mAD'MINd
                                🥛🥛🥛🥛🥛
                                • 2001.02
                                • 23960

                                #30
                                jeśli tak podchodzi się do sprawy, to nie można mieć pretensji o to, że pewna część osób będzie wieszała psy na danym produkcie.
                                - Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
                                - Moje: zbieranie - Opole & warzenie - Browar Domowy Świński Ryjek ****
                                - Uwarz swoje piwo domowe z naszym Centrum Piwowarstwa

                                Sprawy dotyczące postów/wpisów/wątków/tematów zgłaszaj proszę narzędziem "Zgłoś [moderatorowi]" (Ikonka flagi przy danym wpisie).

                                Comment

                                Przetwarzanie...
                                X