Reklama piwa i innych niskoprocentowych napojów alkoholowych w radiu, kinie i telewizji będzie możliwa już po godz. 20 - zdecydował Sejm.
Nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi pozwala reklamować napoje alkoholowe między godz. 6.00 a 20.00, ale tylko w jednym przypadku - podczas trwania imprezy sportowej.
Posłowie zezwolili też na reklamy niskoprocentowych napojów alkoholowych na billboardach i tablicach ogłoszeniowych. Pod warunkiem, że 20% ich powierzchni zajmować będą czytelne napisy ostrzegające przed szkodliwością picia alkoholu lub zakazie jego sprzedaży młodzieży.
Nowelizacja zobowiązuje też firmy reklamowe, do dofinansowania sportowych zajęć pozalekcyjnych dla dzieci w wysokości 10% wartości netto wynagrodzenia za reklamę alkoholu.
Za przyjęciem nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi głosowało 232 posłów, przeciw było 135, wstrzymało się 16.
Czyżby robiło się normalnie?
Nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi pozwala reklamować napoje alkoholowe między godz. 6.00 a 20.00, ale tylko w jednym przypadku - podczas trwania imprezy sportowej.
Posłowie zezwolili też na reklamy niskoprocentowych napojów alkoholowych na billboardach i tablicach ogłoszeniowych. Pod warunkiem, że 20% ich powierzchni zajmować będą czytelne napisy ostrzegające przed szkodliwością picia alkoholu lub zakazie jego sprzedaży młodzieży.
Nowelizacja zobowiązuje też firmy reklamowe, do dofinansowania sportowych zajęć pozalekcyjnych dla dzieci w wysokości 10% wartości netto wynagrodzenia za reklamę alkoholu.
Za przyjęciem nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi głosowało 232 posłów, przeciw było 135, wstrzymało się 16.
Czyżby robiło się normalnie?
Comment