Polska CAMRA?

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • żąleną
    D(r)u(c)h nieuchwytny
    • 2002.01
    • 13239

    #76
    uwaga, dłuuuugie

    żąleną napisał(a)
    Duże pole do popisu jest w przypadku piw pszenicznych i ciemnych, nad których wizerunkiem można pracować od zera, nie walcząc z ustalonym przez reklamy przyzwyczajeniem ogółu.
    Tzn. z przyzwyczajeniem do smaku pszeniczniaka lub ciemniaka, bo z przyzwyczajeniem do pilsów walczyć będzie trzeba.

    Jeszcze jedna uwaga - ludzie nie biorą tego, czego nie znają. Należy więc umożliwić im poznanie. Najprościej jest z nawracaniem bezpośrednim - przestałem już liczyć znajomych, którzy za moim pośrednictwem przekonali się do do pszeniczniaków, piw ciemnych lub porterów. Szcególnie budujący jest przypadek człowieka nawróconego niejako z drugiej ręki, bo przez mojego znajomego; człowiek ów, którego nawet nie znam, od czasu gdy napił sie portera nie pije ponoć nic innego.

    Tak więc potencjał w narodzie istnieje. Uważam, że jest wielu ludzi, którzy regularnie spożywaliby ciemniaki czy pszeniczniaki, nie wiedzą jednak, gdzie je dostać, jak je rozpoznać na półce bez potrzeby wgapiania się intensywnie w każdą butelkę/puszkę, nie wiedzą nawet, że ktoś gdzieś warzy piwo, które by polubili. Jednym słowem - nie mają na tyle samozaparcia co my, więc kupują to, co mają pod ręką. Trzeba zatem edukować - najlepiej byłoby zorganizować jakąś publiczną degustację, święto piwne pod chmurką (uważam, że to klucz do sukcesu -im więcej przypadkowych przechodniów, tym lepiej), rozdawać ulotki, lać za darmo piwo (w ilościach degustacyjnych). Wiem, łatwo powiedzieć. Skąd kasa? Może od licznych sponsorów, każdy da trochę, to się uzbiera. A kim mieliby być ci sponsorzy? Może sami zainteresowani - browary, sklepy piwne, może hurtownie. Co by dostali? Na ulotkach, oprócz podstawowych informacji o gatunkach piwa, mogłyby być adresy, czyli sponsorujących sklepów, w których można nabyć piwa sponsorujących browarów. Sklepów z ciekawymi piwami jest niewiele, jednak może udałoby się namówić część sklepikarzy, aby wzięli udział w projekcie po prostu sprowadzając określone piwa do sklepu, umieszczając na witrynie/drzwiach duży plakat reklamujący projekt, odstępując część piw na potrzeby degustacji. Może chociaż część piw będzie miała powodzenie i się ostanie - osobiście sądzę, że duży i niedoceniony rynek zbytu na piwo ciemne i pszeniczne to kobiety, które często piją piwo dla towarzystwa, bo tak naprawdę nie lubią goryczki zwykłego pilsa. Każdy chętny browarowicz sprawiłby sobie identyfikator dla fasonu, dostał rejon do obejścia, skonstruowałoby się niezobowiązujące listy chętnych sklepikarzy, a później w przypadku większej liczby chętnych - zapinanie na ostatni guzik i umowy konkretne. Krok po kroku. Niestety gorzej sprawa ma się z knajpami, które często mają podpisane umowy na wyłączność...

    Jeśli w społeczeństwie coś się ruszy względem rozpoznawalności niepilsów, może browarom łatwiej będzie zdecydować się na warzenie czegoś innego.

    Do lata jeszcze trochę czasu, w sam raz na działanie. Sklepy może sobie obejśc kto chce, jednak przydałby się Ktoś do kontaktu z browarami.

    Powiedzcie, co sądzicie o tym świetlanym planie. Najlepiej konkretnie - jak powątpiewanie, to poparte przykładami.

    Comment

    • fukfuk
      Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
      • 2003.09
      • 175

      #77
      pjenknik napisał(a)
      No to kolega fukfuk pojechał.
      A piwo typu porter bałtycki zna może?
      Gdzież jest piwo bardziej wyraziste w smaku? No jak kolega "brat piwny" nie zna tego gatunku, to nie wiem kto powinien je znać
      A czy nie jest ono rugowane przez koncerny?
      A piwa ciemne słodowe, tak popularne na Śląsku?
      A piwo stołowe?
      A chociażby grodzisz. Czy nie można próbowac walki o jego przywrócenie?
      Chcę tylko zauważyć, że o porterach napisałem, iż tradycja zanika - a nie, że ich nie znam. Natomiast co do reszty - wymieniłem kilka przykładów, kolega pjenknik wymienił kilka innych, ale to nie zmienia faktu, że ich nie ma lub prawie nie ma. Walka o przywrócenie Grodzisza zdaje się trwa. Świadczy o tym również to forum i dyskusje na nim prowadzone, świadczy jakieś tam zainteresowanie inwestorów.

      Comment

      • baklazanek
        † 2014 Piwosz w Raju
        • 2001.08
        • 3562

        #78
        Odp: uwaga, dłuuuugie

        żąleną napisał(a)



        Powiedzcie, co sądzicie o tym świetlanym planie. Najlepiej konkretnie - jak powątpiewanie, to poparte przykładami.

        Pomysł jest bardzo ciekawy ale nie zwróciłeś uwagi na jedną rzecz. Mam na myśli sponsorów, wymieniłeś sklepy, bary i Browary. W większości miast sklepy są zaopatrzone w masówkę a bary serwują te same piwa w związku z czym nie mają nic ciekawego do zaoferowania. Chyba jedynie na browary będzie można liczyć ale mam nadzieję że się mylę. A co z pszeniczniakami? Kupować zagraniczne piwa i raczyć nimi przechodniów? Niby to jest jakiś sposób zapoznania ludzi z tym gatunkiem piwa ale powinno się raczej serwować polskie piwa. Gdyż takie postępowanie może spowodować że ludzie przerzucą się z rodzimego piwa na zagraniczne.

        Pomysł jest naprawdę dobry ale wymaga dopracowania ale w końcu po to tu jesteśmy

        Comment

        • żąleną
          D(r)u(c)h nieuchwytny
          • 2002.01
          • 13239

          #79
          Odp: Odp: uwaga, dłuuuugie

          baklazanek napisał(a)
          Pomysł jest bardzo ciekawy ale nie zwróciłeś uwagi na jedną rzecz. Mam na myśli sponsorów, wymieniłeś sklepy, bary i Browary. W większości miast sklepy są zaopatrzone w masówkę a bary serwują te same piwa w związku z czym nie mają nic ciekawego do zaoferowania. Chyba jedynie na browary będzie można liczyć ale mam nadzieję że się mylę. A co z pszeniczniakami? Kupować zagraniczne piwa i raczyć nimi przechodniów? Niby to jest jakiś sposób zapoznania ludzi z tym gatunkiem piwa ale powinno się raczej serwować polskie piwa. Gdyż takie postępowanie może spowodować że ludzie przerzucą się z rodzimego piwa na zagraniczne.

          Pomysł jest naprawdę dobry ale wymaga dopracowania ale w końcu po to tu jesteśmy
          No więc właśnie dobrze byłoby doprowadzić do tego, żeby te zaopatrzone w masówkę sklepy sprowadziły w ramach imprezy trochę ciekawego piwa, którego część może się przyjmie u klientów. Poza tym często takie sklepy maja profil ogólnospożywczy - klient przyjdzie zwabiony akcją piwną, może przywiąże się do sklepu, albo będzie doń wpadał w miare regularnie, a przy okazji piwa robił też inne zakupy. Są to tylko dywagacje, ale może takie argumenty przemówia dowłaścicieli sklepów.

          Co do pszeniczniaków - owszem, serwować zagraniczne, ale również część piwa mogliby zapewnić chętni piwowarzy domowi (co przywodzi mi na myśl, że może dałoby się namówić do udziału w sponsoringu ekipę Browamatora)).

          Comment

          • zythum
            Pułkownik Chmielowy Ekspert
            • 2001.08
            • 8305

            #80
            Na ciekawy pomysł wpadło Bractwo Piwne. W Łodzi co roku odbywa się Festiwal Czterech Kultur - wychodząc od tego faktu, padł pomysł aby zorganizować Festiwal pokazujący różne kultury przez pryzmat piwa. Uważam, że takie działania są bardzo dobre - łatwo na nie uzyskać pieniądze ze struktur UE, pomogą też ambasady a jednocześnie można pokazać różne typy piwa i także pokazać, że piwo jest ściśle związane z kulturą narodów.
            To inaczej miało być, przyjaciele,
            To nie o to walczyliśmy, burząc mur,
            Nie ma pracy, nie ma chleba, próżny trud!
            Czy naprawdę aż tak wiele chcemy?
            Chleba i pracy chcemy! Pracy i chleba!

            Rządzący światem samowładnie
            Królowie banków, fabryk, hut
            Tym mocni są, że każdy kradnie
            Bogactwa, które stwarza lud.

            Comment

            • żąleną
              D(r)u(c)h nieuchwytny
              • 2002.01
              • 13239

              #81
              Właśnie też myślałem o wykorzystaniu funduszy UE, np. w związku z promocją kultury regionalnej, tradycji itp.

              Comment

              • Borysko
                Major Piwnych Rewolucji
                • 2004.02
                • 1144

                #82
                A uprawnione do korzystania z tych funduszy są zarejestrowane organizacje, o charakterze non profit. Takie na przykład Bractwo Piwne. Tutaj widać przewage formalnego bytu (stowarzyszenie, fundacja) nad bytem internetowym naszego forum. A z kolei rozpropagowanie takiej imprezy na łamach niniejszego forum zaowocowałoby pewnie co najmniej setką gości z różnych stron Polski
                Za festiwal Kultur Piwnych

                Comment

                • arzy
                  Major Piwnych Rewolucji
                  • 2002.06
                  • 2814

                  #83
                  zythum napisał(a)
                  Na ciekawy pomysł wpadło Bractwo Piwne. W Łodzi co roku odbywa się Festiwal Czterech Kultur - wychodząc od tego faktu, padł pomysł aby zorganizować Festiwal pokazujący różne kultury przez pryzmat piwa. Uważam, że takie działania są bardzo dobre - łatwo na nie uzyskać pieniądze ze struktur UE, pomogą też ambasady a jednocześnie można pokazać różne typy piwa i także pokazać, że piwo jest ściśle związane z kulturą narodów.
                  Uwazam, iż to bardzo dobry pomysł, ale... do tej pory nic o nim nie słychać. Zaglądałem na stronę Bractwa Piwnego, temat zakończył sie w marcu.
                  "Spotkałem się z kolegą / Bo kolega jest od tego / I wypada czasem spotkać się z nim"

                  Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
                  Bractwo Piwne
                  Skład Piwa
                  Piszę poprawnie po polsku!

                  Comment

                  • fukfuk
                    Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
                    • 2003.09
                    • 175

                    #84
                    Temat wygasł/umarł smiercią naturalną, bo dogorywa impreza, pod którą miał byc podczepiony - Festiwal Dialogu Czterech Kultur w Łodzi. A bez tego - trudno uzasadniać istnienie jakiegoś podziału na kultury piwne.

                    Comment

                    • Shlangbaum
                      Pułkownik Chmielowy Ekspert
                      • 2005.03
                      • 5828

                      #85
                      A czy takie działania jak protest przeciw reklamie Żywca "prawie jak..." czy "Akcja Porter Okocimski..." oraz nominacje piwa i browaru roku nie sprawiają, że browar.biz staje się powoli polską CAMRĄ Chyba tak, ale powoli

                      Krakowski Konkurs Piw Domowych !

                      Comment

                      • kishar
                        D(r)u(c)h nieuchwytny
                        • 2003.10
                        • 1691

                        #86
                        To fakt powoli się staje choć narazie niesformalizowaną

                        Comment

                        • Krzysiu
                          D(r)u(c)h nieuchwytny
                          • 2001.02
                          • 14936

                          #87
                          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Borysko
                          A uprawnione do korzystania z tych funduszy są zarejestrowane organizacje, o charakterze non profit. Takie na przykład Bractwo Piwne. Tutaj widać przewage formalnego bytu (stowarzyszenie, fundacja) nad bytem internetowym naszego forum...
                          Czy ktoś posiada jakieś wiarygodne informacje na temat wykorzystania rzeczonych funduszy przez rzeczone organizacje?

                          Comment

                          • Simon
                            † 1964-2008 Piwosz w Raju
                            • 2001.02
                            • 993

                            #88
                            W Wielkiej Brytanii triumf "continental lagers" nad własną tradycją piw górnej fermentacji to przykład kontestacji młodego pokolenia.Piwem nr 1 jest Stella Artois, na nastepnych miejscach plasuja się Carlsberg, Heineken... to odreagowanie tradycji kojarzonej z konserwą starszych pokoleń, to otwieranie sie młodych Brytyjczyków na światowe trendy. Myslę, że sama Camra nie wiele wskóra, potrzeba zmian, które przywrócą poczucie dumy z własnego regionu.
                            Taki ruch , który wiąże promocję walorów turystycznych sięgając do regionalnych tradycji, również do dziedzictwa kulinarnego i charakterystycznych produktów spozywczych już się w UK rozwija. Powstałe stowarzyszenia regionalne koordynuje organizacja Food From Britain ( www.foodfrombritain.com ), zaś szefuje jej Książe Karol.
                            Włosi , najlepsi spece od regionalnego marketingu, są "autorami" ruchu slowfood'owskiego, który dotarł juz do 80 krajów.
                            Podobnymi sukcesami w wiązaniu wizerunku regionu z kuchnią i żywnością może poszczycić się Francja.
                            Proregionalne trendy docierają do Polski, toczy się kampania na rzecz rejestracji produktów tradycyjnych i regionalnych, powstają stowarzyszenia i kluby regionalnych producentów ( np Pomorski Klub Dobrej Marki www.pkdm.pl , Koalicja Marek Ziem Górskich i in. ).
                            Jestem przekonany, że jest to również wielka sznasa dla browarów, pod pewnymi wszakże warunkami ...
                            Simon

                            Comment

                            • e-prezes
                              Generał Wszelkich Fermentacji
                              🥛🥛🥛🥛🥛
                              • 2002.05
                              • 19260

                              #89
                              Jestem, jak już wspominałem za tym, ale w kontekście małych i średnich browarów, których produkty i tak nie docierają poza region. Budowanie świadomości opartej na regionaliźmie jaki proponuje Carlsberg z piwem Piast czy Żywiec z Królewskim jest dalekoidącym nadużyciem tej pięknej idei.
                              Jednak to same browary muszą zmienić sposób myślenia, pamiętający jeszcze czasy PRL i wyjść do klienta. Są takie browary, którym to się udaje i mam nadzieję, że obronią się przed zakusami monopolistów.

                              Comment

                              Przetwarzanie...
                              X