Obawy o Koźlaka z Ambera

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • piwus
    D(r)u(c)h nieuchwytny
    • 2004.02
    • 4

    Obawy o Koźlaka z Ambera

    Jak myślicie fani Koźlaka że będziecie długo i wiernie to piwo pili to się mylicie. Amber to chyba jedyny browar w Polsce , który strategię produktów zmienia jak rekawiczki - jak ktoś wpadnie na =genialny pomysł że teraz pora na piwo np: trzykolorowe to będą go produkować, jak się zacznie sprzdeawać to zaczną się problemy z produkcją i potem bedziemy szukać produktów jak wiatru w polu. Amber produkjhe dobre piwa, mają naprawdę nowoczesną linie mprodukcyjną tylko ludzi myślących i realizujących strategię brakuję. Dopuki za strategię marketingowoą i sprzdażową odpowiadają Ci ludzie co obecnie to jeszscze długo będziemy kupować wynalazki a potem ich szulać. Pwodzenia. Ps. A Koźlak to naprawdę dobre piwo - to samo co kiedyś Amber Ciemne Mocna.
  • abernacka
    Generał Wszelkich Fermentacji
    🥛🥛🥛🥛
    • 2003.12
    • 10862

    #2
    Wydaje mi się że troszke przesadzasz z tymi opiniami na temat zarządu Ambera. Co wiem raczej nie mają dużych kołopotów finansowych w porównaniu z innymi tej wielkości browarami.
    Piwna turystyka według abernackiego

    Comment

    • Makaron
      Major Piwnych Rewolucji
      • 2003.08
      • 2107

      #3
      piwus napisał(a)
      Dopuki za strategię marketingowoą i sprzdażową odpowiadają Ci ludzie co obecnie to jeszscze długo będziemy kupować wynalazki a potem ich szulać. Pwodzenia. Ps. A Koźlak to naprawdę dobre piwo - to samo co kiedyś Amber Ciemne Mocna.
      Dla mnie rozsądne jest wycofać piwo z rynku jak się nie sprzedaje niż niebawem w ramach utrzymania gatunku piwa zamknięcie całego browaru! Bo granica między prężnie rozwijającym się browarem ,a właśnie banrtuctwem jest niewielka! Najpierw browar musi zarobić na produktach z niższej półki takich jak Hanza , Gryf by później pozwolić sobie na budowanie marki browaru przez włąśnie wprowadzanie na rynek piw niszowych, które wymagają dużych nakłądów pieniędzy na reklamy, opakowanie w przypadku koźlaka czy głupich lakierowanych kartonów w które koźlak jest pakowany... Akurat w przypadku koźlaka Ambera widzę bardzo prężnie, dokłądnie obmyśłoną strategię marketingową! Według mnie nawet załagodzony smak w porównaniu do innych piw tego typu może być "chwytem" ponieważ w ten sposób browar może liczyć na większą grupe odbiorców, bo osoby które na codzień piją pilsy mogą się przekonać do innych gatunków przez powiedzmy mały pomost tworzony przez Koźlaka z Ambera!
      Takie właśnie odczucia odebrałem podczas rozmowy z pewnym panem, któy akurat ma okazję wiedzieć trochę więcej na temat marketingu tego browaru!

      Przepraszam ART za odejście od tematu ,ale chciałem wyrazić zdanie na ten temat...
      "If you see a beer, do it a favor, and drink it. Beer was not meant to age." Michael Jackson

      Comment

      • piwus
        D(r)u(c)h nieuchwytny
        • 2004.02
        • 4

        #4
        Jak czytam takie informacje na temat strategii marketingowych w branży piwnej, to już wiem dlaczego wiele małych i średnich browarów ma takie problemy. Jeśli zatrudniają ludzi z takim pojęciem na temat rentowności produktów, strategii, to potem mają problemy. Po pierwsze jak można kreować politykę sprzedażową browaru pod produkty tanie i nisko marżowe. Piwa Hanza i Gryf nie były wprowadzone po to aby kreować markę tylko mieć produkt który ułatwi wejście do sklepów, produkty markowe i rentone dla Ambera to RED, i Clasic. Natomiast brdzo nie spójna i chaotyczna straegia tych produktów powoduje ich malejącą lub pozostającą w fazie dojżałości sprzdeaż. Jeśli zatem Browar nie mzienii sowjeju strategi, nie umocni się w markach rentownych, nie będzie na ie stawiał i mocno prom ował to jego rentowność będzie spadać. Piwo Koźlak też było kolejnym pomysłem kogoś w browarze, pewnie piwowara lub kogoś innego. Badania marketingowe wskazują że tylko ok 2% ludzi pijących piwo sięga po piwa typu Porter czy Bock. Promowanie tego brendu zatem jast bardzo skomplikowane i kosztowne, możana na nim zarobić ale trzeba ogromne pieniądze inwestować aby ono zaistaniało. Amber róbuje w tym przypadku tzw. strategii wywołanej potrzeby, czyli produkt pojawia się na chwilę w najlepszych sjklepach a potem znika, po to aby pojawić się w innych sklepach. Tego typu strategie stosowały browary oferujące produkty - piwa tzw eksluzywne, z tym że te browary mają ogrone pieniądze i ich stać na eksperymnetowanie. Więc podsumowując , jeśli Amber nie postawi na dwie podstawowoe marki i nie będzie ich promował min przy pomocy Hanzy i Gryfa, prowadzeniu logicznej polityki dystrybucyjnej, to może być poważny problem z tym Browarem, który nie zapominajmy jest Browarem Bradzo młodym i obciązonym potężnymi kredytami na linie rozlwnicze, unitanki czy w końcu finasującym własną dystrybucję - Presto, która to jest studnią bez dna , ale to inny temat.

        Comment

        • Makaron
          Major Piwnych Rewolucji
          • 2003.08
          • 2107

          #5
          piwus napisał(a)
          Badania marketingowe wskazują że tylko ok 2% ludzi pijących piwo sięga po piwa typu Porter czy Bock.

          ... Więc podsumowując , jeśli Amber nie postawi na dwie podstawowoe marki i nie będzie ich promował min przy pomocy Hanzy i Gryfa, prowadzeniu logicznej polityki dystrybucyjnej
          No i z Tobą nie dokońca się zgodzę. Dlatego,że promując piwa typu Classic i Red musieliby wkroczyć w pole największej sprzedaży browarów gigantów! A tutaj to już gra jest naprawde nierówna. Dlatego,że browarowy giganty kupiły Browary,które już swoją marke buduje od dziesiątków lat. (Przykładem jest Żywiec,który kiedyś był "rarytasem" ). Więc jak browar typu Amber może startować z promocją piw z tej części rynku piwnego? Nie ma szans zbyt wielu. A właśnie te 2% rynku o któych wspomniałeś właśnie jest zapomniany praktycznie przez gigantów! To jest szansa którą przy odpowiednim marketingu można wykorzystać! I wydaje mi się ,ze Amber idzie właśnie w tym kierunku
          "If you see a beer, do it a favor, and drink it. Beer was not meant to age." Michael Jackson

          Comment

          • ART
            mAD'MINd
            🥛🥛🥛🥛🥛
            • 2001.02
            • 23960

            #6
            Panowie, załóżcie sobie odpowiedni temat w dziale ogólnym. niniejszy temat służy do opisywania swoich doznań smakowych dot. Koźlaka!
            - Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
            - Moje: zbieranie - Opole & warzenie - Browar Domowy Świński Ryjek ****
            - Uwarz swoje piwo domowe z naszym Centrum Piwowarstwa

            Sprawy dotyczące postów/wpisów/wątków/tematów zgłaszaj proszę narzędziem "Zgłoś [moderatorowi]" (Ikonka flagi przy danym wpisie).

            Comment

            • Krzysiu
              D(r)u(c)h nieuchwytny
              • 2001.02
              • 14936

              #7
              Piwus, a ciebie ktoś wyrzucił z pracy w tym browarze, że piszesz takie głupoty? Poza tym bądź tak miły i wypełnij profil. Jak się kogoś obraża, to wypadałoby mieć choć trochę odwagi i najpierw się przedstawić.

              Comment

              • Makaron
                Major Piwnych Rewolucji
                • 2003.08
                • 2107

                #8
                Jak narazie Amber Koźlak ma się dobrze. Nawet zauważyłem zainteresowanie tym piwem przez moich znajomych Czyli marketing b.Amber działa całkiem dobrze.
                "If you see a beer, do it a favor, and drink it. Beer was not meant to age." Michael Jackson

                Comment

                • Kijek
                  Kapral Kuflowy Chlupacz
                  • 2004.05
                  • 78

                  #9
                  Koźlak z Ambera jest naprawde niczego sobie, więc mam nadzieje, że jednak pozostanie w sprzedarzy dłużej




                  http://republika.pl/bartowels_basia

                  Comment

                  • Wujcio_Shaggy
                    Major Piwnych Rewolucji
                    • 2004.01
                    • 4628

                    #10
                    Kijek napisał(a)
                    Koźlak z Ambera jest naprawde niczego sobie, więc mam nadzieje, że jednak pozostanie w sprzedarzy dłużej
                    Też myślę, że w sprzedaży (FCJP ) utrzyma się długo
                    Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

                    Browar Szlachecki w Warszawie (działalność zawieszona)

                    @WujcioShaggy Wuj na Twitterze, czasem coś napisze nawet

                    Comment

                    • Oskarx
                      Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
                      • 2004.02
                      • 248

                      #11
                      A propo marketingu - Rozmawiałem z pracownikiem Ambera i przyznał sie do tego, że cena Koźlaka jest sztucznie zawyżona.
                      A po co?
                      Po to żeby Polak myślał, że to takie ekskluzywne piwo.

                      Comment

                      • Makaron
                        Major Piwnych Rewolucji
                        • 2003.08
                        • 2107

                        #12
                        Oskarx napisał(a)
                        A propo marketingu - Rozmawiałem z pracownikiem Ambera i przyznał sie do tego, że cena Koźlaka jest sztucznie zawyżona.
                        A po co?
                        Po to żeby Polak myślał, że to takie ekskluzywne piwo.
                        No pozatym trzeba zwrócić uwage na to,że jednak wszystko jest dopięte. Dbałość o wszystkie szczegóły z wyglądem tego piwa. Butelka malowana, kartony lakierowane. Piwo ma wyglądać na eksluzywne. Jakby cena była powiedzmy 2,20zł to przecież "normalny" konsument piwa by powiedziałe,że to jakies tanie piwo i lepiej kupić Tyskie w puszce
                        "If you see a beer, do it a favor, and drink it. Beer was not meant to age." Michael Jackson

                        Comment

                        • Krzysiu
                          D(r)u(c)h nieuchwytny
                          • 2001.02
                          • 14936

                          #13
                          Nie mam obaw. Ostatnio widziałem w Albercie. Drogo - chyba 3,50 zł. Zasada jw. - to piwa ma się wyróżniać.

                          Comment

                          Przetwarzanie...
                          X