Znowu czysta teoria - zmienia się właściciel, lecz wszystko pozostaje bez zmian.
Żeby było tak jak piszesz, to byłoby pięknie - istniałyby browary w Braniewie, Krotoszynie, Grodzisku, Warszawie, Sobótce, Wrocławiu i wiele innych. Byłoby na rynku więcej porterów i koźlaków, oraz polskie piwo pszeniczne...
Ostatnia zmiana dokonana przez iron; 2005-04-12, 11:41.
bigb@n-s.pl; na Allegro jestem jako "moczu" :)
Nasze uszatki do podziwiania na stronie www.n-s.pl/bigb
Rock, Honor, Ojczyzna
Poza tak drastycznymi przypadkami, gdy browar w ogóle przestaje istnieć, a jego piwo znika (albo pojawia się w zupełnie innym browarze), są i sytuacje, gdy po zmianie właściciela piwo traci - np. niegdysiejszy leżajski Full... Ale może również zyskać.
Czas publikacji wyników nadszedł. Dzisiaj na przystawkę idzie druga, uzupełniająca ankieta. Wyniki chyba nikogo nie zaskoczą . Jutro danie główne, czyli pierwsza, zasadnicza ankieta.
Ankieta 2 (uzupełniająca)
Próba: 36 osób
Czy zrezygnował(a)byś z kupowania swojego ulubionego piwa, gdyby:
1) Zmienił się jego smak (na taki, który mniej Ci odpowiada) Tak - 100%
2) Wzrosła jego cena (o 20-30 gr) Tak - 2,78%, Nie - 97,22%
3) Zmienił się browar, który je produkuje (smak i cena bez zmian) Tak - 22,22%, Nie - 77,78%
4) Produkujący je browar zmienił właściciela (inna firma, ten sam browar) Tak - 5,56%, Nie - 94,44%
5) Zmieniła się nazwa piwa (smak i cena bez zmian) Tak - 8,33%, Nie - 91,67%
Dzięki wszystkim, którzy wypełnili ankietę i jednocześnie proszę tych wszystkich, którzy nie zapoznali się jeszcze z ankietą główną o jej wypełnienie; szczególnie mieszkańców województw: opolskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego, warmińsko-mazurskiego i zachodniopomorskiego.
Jak często pijesz piwo?
Codziennie - 27,0%
Kilka razy w tygodniu - 45,6%
Kilka razy w miesiącu - 23,3%
Bardzo rzadko (kilka razy w roku) - 4,1%
A teraz troszkę danych demograficznych
Płeć:
Kobieta - 15,2%
Mężczyzna - 84,8%
Wiek:
do 20 lat - 9,6%
21-30 lat - 49,6%
31-40 lat - 25,2%
41-50 lat - 12,2%
51-60 lat - 3,0%
powyżej 60 lat - 0,4%
Miejsce zamieszkania:
miasto powyżej 100 tys. mieszkańców - 70,0%
miasto 10-100 tys. mieszkańców - 19,6%
miasto poniżej 10 tys. mieszkańców - 5,2%
wieś - 5,2%
I to koniec wyników?
a już myślałam że w pracy to trzeba trochę więcej napisać i spróbować wykazać jakieś zależności.
Wiem że jestem pod tym względem uperdliwa, ale ja bym pracy tylko z takimi wynikami nie przyjęła.
2. w Badaniach marketingowych raczej nie stosuje sie losowych ale szczegółowo dobrane zgodnie z założeniem badań, wazny jest REPREZENTATYWNOŚĆ. Warunkiem jest za to uwzględnenie proporcji. i tu ta ankieta ma sens w zależności od tezy pracy. Kolega może badać szczegółową ppulację piwoszy z internetu. Ot tak na szybko.
Typowa losowość badań wbrew myśleniu laików jest obwarowana wielu zasadami. Robi się to według np.: teorii wielkich liczb.
NIe chce tu rozwijać tematu badańmarketingowych - różnią się one zasadniczo od badań statystycznych wykonywanych np.: w biologii czy medycynie.
alez kolego, badania takie niczym tak na prawde się nie różnią.
Liczyłam wiele takich bzdur i dla biologów, i dla psychologów, dla ekonomistów i nawet lekarzy. Wszędzie zachowuje się zasady statystyki. A badanie marketingowe również wymaga zastosowania zasad statystyki.
A próba o której piszesz, odzwierciedlająca proporcje (inaczej dobór kwotowy), może być i REPREZENTATYWNA i LOSOWA.
ależ Cyrkonio, Axel nie miał wklejać tu całej swojej pracy, tylko podsumowane wyniki ankiety. Przed oddaniem pracy organom uczelnianym to raczej spore ryzyko, by publikować ją w internecie.
Kolejny rok na finiszu, trzeba zatem zaanonsować rokroczną Ankietę Kolekcjonerów Podstawek.
Formularze będą gotowe pod koniec miesiąca, ale już warto zabrać się za układanie oraz liczenie kolekcji. ...
Dzię dobry, to ja. Czasem coś napisałem, czasem uwarzyłem. Pomożecie? Ankieta, anonimowa, niedługa (ca 60 kliknięć). Pomóżcie Dobrzy Ludzie. ART, wywal to w kosmos jak zaśmiecam (możesz mi pousuwać posty w message Center? nie mogłem do Ciebie nic wysłać bo limit przekroczony a nie umiem...
Rok zbliża się do końca, zatem informuję o nadchodzącej ankiecie kolekcjonerów podstawek.
Formularze i konkrety pojawią się niedługo, a wszyscy chętni już teraz niech zabierają się do układania kolekcji.
Comment