Znowu czysta teoria - zmienia się właściciel, lecz wszystko pozostaje bez zmian.
Żeby było tak jak piszesz, to byłoby pięknie - istniałyby browary w Braniewie, Krotoszynie, Grodzisku, Warszawie, Sobótce, Wrocławiu i wiele innych. Byłoby na rynku więcej porterów i koźlaków, oraz polskie piwo pszeniczne...
Ostatnia zmiana dokonana przez iron; 2005-04-12, 11:41.
bigb@n-s.pl; na Allegro jestem jako "moczu" :)
Nasze uszatki do podziwiania na stronie www.n-s.pl/bigb
Rock, Honor, Ojczyzna
Poza tak drastycznymi przypadkami, gdy browar w ogóle przestaje istnieć, a jego piwo znika (albo pojawia się w zupełnie innym browarze), są i sytuacje, gdy po zmianie właściciela piwo traci - np. niegdysiejszy leżajski Full... Ale może również zyskać.
Czas publikacji wyników nadszedł. Dzisiaj na przystawkę idzie druga, uzupełniająca ankieta. Wyniki chyba nikogo nie zaskoczą . Jutro danie główne, czyli pierwsza, zasadnicza ankieta.
Ankieta 2 (uzupełniająca)
Próba: 36 osób
Czy zrezygnował(a)byś z kupowania swojego ulubionego piwa, gdyby:
1) Zmienił się jego smak (na taki, który mniej Ci odpowiada) Tak - 100%
2) Wzrosła jego cena (o 20-30 gr) Tak - 2,78%, Nie - 97,22%
3) Zmienił się browar, który je produkuje (smak i cena bez zmian) Tak - 22,22%, Nie - 77,78%
4) Produkujący je browar zmienił właściciela (inna firma, ten sam browar) Tak - 5,56%, Nie - 94,44%
5) Zmieniła się nazwa piwa (smak i cena bez zmian) Tak - 8,33%, Nie - 91,67%
Dzięki wszystkim, którzy wypełnili ankietę i jednocześnie proszę tych wszystkich, którzy nie zapoznali się jeszcze z ankietą główną o jej wypełnienie; szczególnie mieszkańców województw: opolskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego, warmińsko-mazurskiego i zachodniopomorskiego.
Jak często pijesz piwo?
Codziennie - 27,0%
Kilka razy w tygodniu - 45,6%
Kilka razy w miesiącu - 23,3%
Bardzo rzadko (kilka razy w roku) - 4,1%
A teraz troszkę danych demograficznych
Płeć:
Kobieta - 15,2%
Mężczyzna - 84,8%
Wiek:
do 20 lat - 9,6%
21-30 lat - 49,6%
31-40 lat - 25,2%
41-50 lat - 12,2%
51-60 lat - 3,0%
powyżej 60 lat - 0,4%
Miejsce zamieszkania:
miasto powyżej 100 tys. mieszkańców - 70,0%
miasto 10-100 tys. mieszkańców - 19,6%
miasto poniżej 10 tys. mieszkańców - 5,2%
wieś - 5,2%
I to koniec wyników?
a już myślałam że w pracy to trzeba trochę więcej napisać i spróbować wykazać jakieś zależności.
Wiem że jestem pod tym względem uperdliwa, ale ja bym pracy tylko z takimi wynikami nie przyjęła.
2. w Badaniach marketingowych raczej nie stosuje sie losowych ale szczegółowo dobrane zgodnie z założeniem badań, wazny jest REPREZENTATYWNOŚĆ. Warunkiem jest za to uwzględnenie proporcji. i tu ta ankieta ma sens w zależności od tezy pracy. Kolega może badać szczegółową ppulację piwoszy z internetu. Ot tak na szybko.
Typowa losowość badań wbrew myśleniu laików jest obwarowana wielu zasadami. Robi się to według np.: teorii wielkich liczb.
NIe chce tu rozwijać tematu badańmarketingowych - różnią się one zasadniczo od badań statystycznych wykonywanych np.: w biologii czy medycynie.
alez kolego, badania takie niczym tak na prawde się nie różnią.
Liczyłam wiele takich bzdur i dla biologów, i dla psychologów, dla ekonomistów i nawet lekarzy. Wszędzie zachowuje się zasady statystyki. A badanie marketingowe również wymaga zastosowania zasad statystyki.
A próba o której piszesz, odzwierciedlająca proporcje (inaczej dobór kwotowy), może być i REPREZENTATYWNA i LOSOWA.
ależ Cyrkonio, Axel nie miał wklejać tu całej swojej pracy, tylko podsumowane wyniki ankiety. Przed oddaniem pracy organom uczelnianym to raczej spore ryzyko, by publikować ją w internecie.
Comment