Akcja konsumencka

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • żąleną
    D(r)u(c)h nieuchwytny
    • 2002.01
    • 13239

    Akcja konsumencka

    Temat powraca, więc najwyższy czas zakręcić się za naszymi prawami. Czy raczej za prawami zwykłego konsumenta, bo nas zrobić w konia w tej materii ciężej.

    Pora zainteresować odpowiednie organizacje piwem tradycyjnie warzonym w technologii High Gravity Brewing, wrocławskim Piastem niewiadomo skąd i taśmowym mocnym leżakowanym w dębowych beczkach. Nie ma co się spodziewać natychmiastowego zrozumienia, ale może uda się coś ugrać w ciągu kilku lat. Nie dowiemy się, póki nie ruszymy tyłków.

    Chcę nawiązać kontakt z polskimi i zagranicznymi organizacjami konsumenckimi. Z zagranicznych warto uderzyć oczywiście do CAMRA, jak również różnorakich urzędów unijnych. Wlaśnie w procedurach unijnych pokładam największe nadzieje, chociaż ciężko będzie udowodnić unikalność Gdańskiego w porównaniu ze specyfiką regionalną oscypka.

    Grunt zacząć. Jestem gotów to koordynować.
  • nikita_banita
    Major Piwnych Rewolucji
    • 2003.06
    • 1363

    #2
    Najpierw należy zorientować się co polskie prawo mówi w danej dziedzinie w odniesieniu również do prawa unijnego.
    Po drugie trzeba się określić i dokładnie wyłuszczyć czego jako konsumenci w tym wypadku oczekujemy, czyli opracować nasze postulaty.
    Po trzecie trzeba napisać tekst pozwu, lub skargi konsumenckiej i zebrać jak najwięcej podpisów popierających nasz projekt.

    Być może należałoby obmyślić plan całej kampanii przeciwko nieżetelnym browarom lub grupom browarów i uderzać w tym samym czasie do wielu instytucji naraz, aby zrobił się wokół tego również szum medialny. Trzebaby to rozważyć.

    Czy ktoś z towarzystwa ma jakieś doświadczenia w temacie? Może jakiś prawnik jest wśród nas, który chciałby pomóc? Każda pomoc się przyda i musimy pamiętać, że w naszej jedności siła !

    Ja mogę wspierać (nie tylko duchowo, ale również moją osobą) sprawę, ale należy się zastanowić, czy browar.biz nie ucierpi na całej sytuacji, bo jeśli raz zadrzemy, to później wielu nie będzie chciało z nami rozmawiać. Art co Ty na to?

    Comment

    • Piotras
      Porucznik Browarny Tester
      • 2003.08
      • 307

      #3
      Jedna pani prawnik jest na pewno, drugi jak dobrze pójdzie za 3 lata- ale tak na serio to jednak taka akcja wymaga dużych środków-przecierz nie chodzi o rozdawanie postulatów przed sklepami z piwem,i to na dodatek odbitymi na ksero. Cel jest słuszny, w Anglii CAMRA zdziałała dużo, przynajmniej jesli chodzi o informacje. Ja też popieram, tylko to trzeba na serio, bez słomianego zapału...

      Comment

      • arzy
        Major Piwnych Rewolucji
        • 2002.06
        • 2814

        #4
        Myślę, że Bractwo Piwne może wesprzeć akcję, jeżeli oczywiście nikt nie ma nic przeciwko.
        "Spotkałem się z kolegą / Bo kolega jest od tego / I wypada czasem spotkać się z nim"

        Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
        Bractwo Piwne
        Skład Piwa
        Piszę poprawnie po polsku!

        Comment

        • żąleną
          D(r)u(c)h nieuchwytny
          • 2002.01
          • 13239

          #5
          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika nikita_banita
          należy się zastanowić, czy browar.biz nie ucierpi na całej sytuacji, bo jeśli raz zadrzemy, to później wielu nie będzie chciało z nami rozmawiać. Art co Ty na to?
          Zależy, jaka to ma być akcja. Myślałem głównie o działaniu za pośrednictwem instytucji, które do tego są powołane i mają doświadczenie, środki, kadry itp.

          Bractwo piwne - jak najbardziej. Im więcej osób, tym lepiej dla pozwu zbiorowego, czy jak to się tam nazywa. A o którym bractwie myślałeś, Arzy? Czy może o kilku bractwach?

          Czy ktoś byłby chętny pogrzebać w ustawodawstwie polskim i unijnym, żeby zorientować się pobieżnie, jakie mamy szanse?

          Comment

          • Twilight_Alehouse
            D(r)u(c)h nieuchwytny
            • 2004.06
            • 6310

            #6
            Arcy zapewne myślał o tym właściwym Bractwie Piwnym O tym, które ma oddziały łódzki, częstochowski, zgierski i krakowski. W sumie członków sporo, a poza tym jest to instytucja znana w branży.
            Last edited by Twilight_Alehouse; 2005-10-29, 14:55.

            Comment

            • żąleną
              D(r)u(c)h nieuchwytny
              • 2002.01
              • 13239

              #7
              Znasz myśli Arcego?

              Comment

              • Twilight_Alehouse
                D(r)u(c)h nieuchwytny
                • 2004.06
                • 6310

                #8
                Tfu... Arzy oczywiście...

                Comment

                • Dreamer
                  Major Piwnych Rewolucji
                  • 2003.05
                  • 1576

                  #9
                  Ja, niestety, nie mogę służyć pomocą fachową w tym przedsięwzięciu, ale każdym innym wsparciem jak najbardziej.
                  Idea bardzo światła, trochę może przypominać walkę z wiatrakami, niemniej jeśli potraktować to jako swoiste wyzwanie - TRZEBA DZIAŁAĆ. Jak wspomniał Nikita_Banita może i Forum trochę ucierpi z powodu zadzierania z "Nietykalnymi" (mam na myśli głównie koncerny), ale jest to też okazja do niewspółmiernego podniesienia rangi naszego Forum.
                  Za zdrowie Inicjatora i żeby nam wszystkim starczyło energii. I przy okazji za piwa tradycyjnie warzone
                  Blog: Piwna Brytania

                  Comment

                  • arzy
                    Major Piwnych Rewolucji
                    • 2002.06
                    • 2814

                    #10
                    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Twilight_Alehouse
                    Arcy zapewne myślał o tym właściwym Bractwie Piwnym O tym, które ma oddziały łódzki, częstochowski, zgierski i krakowski. W sumie członków sporo, a poza tym jest to instytucja znana w branży.
                    Nie wiem o czym myśli Arcy , ale ja myślałem o tym własnie Bractwie
                    "Spotkałem się z kolegą / Bo kolega jest od tego / I wypada czasem spotkać się z nim"

                    Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
                    Bractwo Piwne
                    Skład Piwa
                    Piszę poprawnie po polsku!

                    Comment

                    • fukfuk
                      Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
                      • 2003.09
                      • 175

                      #11
                      Jeżeli chodzi o wprowadzanie w błąd przez reklamę - większość browarów - dużych i małych podpisała Kodeks Reklamowy - dostępny na stronie Bractwa w dziale "Artykuły" w temacie "Zanim rąbniesz kuflem w stół".
                      Są też bardzo rygorystyczne zapisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości - na przykład piwo nie może się kojarzyć z relaksem. Moim zdaniem bzdura kompletna.
                      Może możemy na początek przynajmniej starać się wymóc egzekwowanie tego, co same browary podpisały i zgodziły się przestrzegać?
                      Wprawdzie to nie rozwiązuje sprawy ewidentnych przekłamań z postu Żeleną - choćby o "tradycyjnych technologiach" - ale do tego też można dojść.
                      Myślę, podobnie jak Arzy, że Bractwo Piwne chętnie włączyłoby się w działalnia tego typu.

                      Comment

                      • arzy
                        Major Piwnych Rewolucji
                        • 2002.06
                        • 2814

                        #12
                        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika arzy


                        ten jest poprawny
                        "Spotkałem się z kolegą / Bo kolega jest od tego / I wypada czasem spotkać się z nim"

                        Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
                        Bractwo Piwne
                        Skład Piwa
                        Piszę poprawnie po polsku!

                        Comment

                        • żąleną
                          D(r)u(c)h nieuchwytny
                          • 2002.01
                          • 13239

                          #13
                          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika fukfuk
                          Jeżeli chodzi o wprowadzanie w błąd przez reklamę - większość browarów - dużych i małych podpisała Kodeks Reklamowy.
                          Nie widzę w nim niestety żadnego punktu zaczepienia:

                          Artykuł 1

                          1. Przedmiotem regulacji niniejszego Załącznika są wszelkie przekazy marketingowe będące reklamą piwa rozpowszechniane na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej lub kierowane do polskich konsumentów piwa.

                          Artykuł 2

                          1. Reklamą jest jakikolwiek przekaz marketingowy, którego bezpośrednim lub pośrednim celem jest wspieranie sprzedaży piwa.
                          2. Wymogów zawartych w niniejszym Załączniku nie stosuje się do przekazów umieszczonych na opakowaniu piwa, sponsorowania oraz promocji, ale stosuje się do informacji o sponsorowaniu lub informacji o promocji sprzedaży.

                          Ogólne wymogi dotyczące treści i formy reklamy

                          Artykuł 3

                          1. Reklama powinna być zgodna z przepisami prawa obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polski.
                          2. Wszystkie działania reklamowe powinny być uczciwe i zgodne z zasadami zawartymi w poniższych przepisach.

                          Artykuł 4

                          Przekazy mające charakter reklamy porównawczej są wyłączone z Porozumienia i nie podlegają jurysdykcji Komisji.

                          Artykuł 5

                          1. Reklama nie może wykorzystywać wizerunków, symboli, osób lub tematów, które można uznać za obraźliwe, uwłaczające lub poniżające.
                          2. Reklama nie może godzić w uczucia religijne.

                          Artykuł 6

                          Reklama nie może zachęcać do zachowań agresywnych lub innego rodzaju zachowań antyspołecznych.

                          Artykuł 7

                          Reklama nie może wykorzystywać lub promować swobody seksualnej, pokazywać treści seksualnych lub nagości, ani sugerować, że konsumpcja piwa może pozytywnie oddziaływać na aktywność seksualną.

                          Artykuł 8

                          Reklama nie może kreować wizerunku piwa jako środka do przezwyciężania problemów życiowych.

                          Artykuł 9

                          Reklama nie może przedstawiać spożywania piwa w okolicznościach, które są powszechnie uznawane za nieodpowiedzialne, nieodpowiednie lub niezgodne z prawem, w szczególności przed lub w toku działania, które wymaga zachowania stanu trzeźwości.

                          Artykuł 10

                          Reklama nie może:
                          1) przedstawiać ani zachęcać do nieodpowiedzialnego lub nadmiernego spożywania piwa,
                          2) przedstawiać osób w stanie nietrzeźwości, ani w jakikolwiek sposób sugerować, że stan nietrzeźwości jest stanem akceptowanym społecznie,
                          3) zachęcać konsumentów do preferowania określonego napoju ze względu na możliwość osiągnięcia stanu nietrzeźwości,
                          4) sugerować, że spożywanie piwa o niższej zawartości alkoholu nie prowadzi do nadużywania alkoholu,
                          5) przedstawiać w negatywnym świetle sytuacji odmowę´ spożywania alkoholu lub jego spożywania w ilościach umiarkowanych.

                          Ochrona dzieci

                          Artykuł 11

                          Reklama nie może być w jakikolwiek sposób, ani poprzez jej treść, ani poprzez sposób przekazu, skierowana do osób poniżej 18 roku życia.

                          Artykuł 12

                          Browary, ich przedstawiciele lub agencje działające na rynku reklamy nie będą dokonywać jakichkolwiek płatności lub dokonywać innego rodzaju świadczeń za działania reklamowe skierowane głównie do osób poniżej 18 roku życia i przeznaczone do publicznego rozpowszechniania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Ograniczenia te mają zastosowanie do przekazów mających charakter ukrytych reklam (product placement).

                          Artykuł 13

                          Reklama nie może:
                          1) zawierać wizerunków osób, które mają mniej niż 25 lat;
                          2) wykorzystywać wizerunków osób lub postaci, które w szczególny sposób wpływają na małoletnich;
                          3) sugerować, iż spożywanie piwa jest niezbędne do osiągnięcia dorosłości lub do odnoszenia sukcesów w pracy, jak również jakiejkolwiek innej dziedzinie społecznej aktywności.

                          Ochrona zdrowia

                          Artykuł 14

                          Reklama nie może:
                          1) sugerować, iż piwo ma właściwości lecznicze lub zapobiega chorobom;
                          2) sugerować, iż piwo ma właściwości środka stymulującego, znieczulającego lub uspokajającego;
                          3) przedstawiać kobiet w ciąży lub kobiet karmiących.


                          Poza tym Postępowanie przed Komisją prowadzone jest na wniosek co najmniej jednego z Browarów - sygnatariuszy. Czyli jako osoby z zewnątrz nic tam nie zdziałamy, chyba że zakulisowo.

                          Comment

                          • pawelek59
                            D(r)u(c)h nieuchwytny
                            • 2003.04
                            • 195

                            #14
                            Drodzy Forumowicze, nie musimy szukać na siłę przepisów i ustaw. Są zasady do których należy się stosować i tutaj każdy, kto ma prawidłowy system wartości wie że nie należy kłamać, wprowadzać w błąd, wykorzystywać zaufania klienta itd. Musimy tylko właściwie sformułować nasz apel, zebrać jak najwięcej podpisów i wysłać go do organizacji konsumenckiej, producetów piwa i prasy. Myślę, że jeżeli udałoby się zebrać kilkatysięcy podpisów byłby to znaczący głos z którym należałoby się liczyć i na pewno nasza akcja spotkałaby się z jakimś odzewem.

                            Comment

                            • Krzysiu
                              D(r)u(c)h nieuchwytny
                              • 2001.02
                              • 14936

                              #15
                              Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika pawelek59
                              ... Są zasady do których należy się stosować ...
                              A podstawową jest, aby nie kupować tego, co nie pasuje. Reszta j est tylko czepianiem się.

                              Comment

                              Przetwarzanie...
                              X