Akcja konsumencka

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • pawelek59
    D(r)u(c)h nieuchwytny
    • 2003.04
    • 195

    #31
    Toszeczkę odbiegamy od tematu, jak dobrze rozumiem mamy walczyć o nie wprowadzanie w błąd klienta nieprawdziwymi informacjami i sugestiami na etykietach i w "chwytach reklamowych". Chciałbym aby w głównym wątku skoncentować się na tym, w jaki sposób taką akcję przeprowadzić. Moim zdaniem podpisy pod "apelem" mozna zebrać przez internet. Każdy z uczestników akcji wysyła swoje poparcie podaje swoje imię i nazwisko oraz adres.
    Last edited by pawelek59; 2005-11-02, 10:20.

    Comment

    • Marusia
      Marszałek Browarów Rzemieślniczych
      🍼🍼
      • 2001.02
      • 20221

      #32
      Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika pawelek59
      Moim zdaniem podpisy pod "apelem" mozna zebrać przez internet. Każdy z uczestników akcji wysyła swoje poparcie podaje swoje imię i nazwisko oraz adres.
      Najpierw trzeba ustalić tekst, pod którym mamy się podpisać. Żą pewnie podejmie się stworzenia go No i na jaki adres mamy wysyłać? Do Arta?

      Co do samego tematu - byłoby super to ruszyć, bo przecież ta sprawa rozciąga się na wszelkie przejawy naszego życia - z mojej działki bankowej - szlag mnie trafia, jak reklamują kredyt od 1,45% - nie, wcale nie kłamią, ale potem przychodzi klient i ma do mnie pretensje, że na reklamie nie napisano, że takie oprocentowanie można uzyskać jak się ma 70% wkładu własnego na zakup mieszkania Takie przykłady można mnożyć.
      www.warsztatpiwowarski.pl
      www.festiwaldobregopiwa.pl

      www.wrowar.com.pl



      Comment

      • albeertos
        Major Piwnych Rewolucji
        • 2001.10
        • 2313

        #33
        Można skorzystac ze strony www.petycje.pl, przy okazji jest szansa na zwiększone zainteresowanie ewentualną akcją.
        (_)>
        Nigdy się nie poddawaj!!!
        Browar "Pyrlandia" Poznań - albeertos & kiler
        Lech jest tam gdzie jego wiara
        Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

        Comment

        • żąleną
          D(r)u(c)h nieuchwytny
          • 2002.01
          • 13239

          #34
          Jak najbardziej podejmę się stworzenia tekstu, tylko muszę znaleźć chwilę czasu, żeby rzucić okiem na akty prawne podlinkowane przez Schlangbauma. No i warto byłoby, żeby ktoś kumaty na nie też spojrzał.

          Wszelkie sugestie mile widziane.

          Comment

          • arzy
            Major Piwnych Rewolucji
            • 2002.06
            • 2814

            #35
            znalazłem jeszcze coś takiego
            Fedracja Konsumentów
            "Spotkałem się z kolegą / Bo kolega jest od tego / I wypada czasem spotkać się z nim"

            Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
            Bractwo Piwne
            Skład Piwa
            Piszę poprawnie po polsku!

            Comment

            • nikita_banita
              Major Piwnych Rewolucji
              • 2003.06
              • 1363

              #36
              Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika ART
              Jeśli nawet oficjalna droga nie wypaliłaby z jakiś względów - myślę że w końcu na zakładkach z każdym takim piwem będzie trzeba umieszczać informacje wskazującą na nieprawidłowości związane z promowaniem/oznakowaniem danego piwa.
              Bardziej chodziło mi o to, że w momencie kiedy zadrzemy z "wielkimi", a właśnie z nimi zadrzemy formułując oficjalną skargę konsumencką, to browar.biz może tym samym stracić potencjalnych sponsorów i właśnie do tego chciałem abyś się odniósł .
              Wiemy przecież, że jesteśmy obserwowani przez ludzi z branży i na pewno po wypłynięciu skargi nie unikniemy kojarzenia jej z naszym forum.

              Comment

              • grzes_ch
                Kapitan Lagerowej Marynarki
                • 2003.10
                • 612

                #37
                W obecnej sytuacji prawnej nasz protest można tylko traktować w charakterze petycji czy prośby . Producenci piwa nie naruszają bowiem żadnej ( moim zdaniem ) ustawy czy też dyrektywy. Nie są zobowiązani prawnie do umieszczenia na etykiecie informacji o zakładzie a jedynie o siedzibie firmy. ( Patrz CP - Bokserska W-wa ) .

                Comment

                • nikita_banita
                  Major Piwnych Rewolucji
                  • 2003.06
                  • 1363

                  #38
                  Musimy jasno określić:
                  - do kogo mamy pretensje (myślę, że tu naszymi potencjalnymi przeciwnikami będą polskie koncerny: KP, GŻ i CP);
                  - o co konkretnie pozywamy/oskarżamy producenta danej marki/piwa.

                  Jeśli ma to być skarga konsumencka, to nie może ona uderzać w dokumenty regulujące prawnie produkcję i obrót piwa w Polsce, a jedynie w konkretne marki piwa i browary/koncerny, które je produkują. Proponuję skupić się kolejno na danej marce piwa (np: Żubr) i szczegółowo określić nasze zarzuty wobec KP dotyczące tej marki. Gdy już będziemy mieli skompletowane zarzuty bierzemy się za kolejne piwo (zarzuty wobec piw mogą i będą się powtarzać) i w momencie opisnia wszystkich piw kompanijnych możemy formulować zarzuty pod adresem KP i jej polityki rynkowej w szerszym ujęciu. Aby protest był bardziej spektakularny proponuję w jednym dokumencie zawrzeć zarzuty wobec wszystkich "wielkich" branży piwnej w Polsce.

                  Comment

                  • nikita_banita
                    Major Piwnych Rewolucji
                    • 2003.06
                    • 1363

                    #39
                    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika grzes_ch
                    W obecnej sytuacji prawnej nasz protest można tylko traktować w charakterze petycji czy prośby . Producenci piwa nie naruszają bowiem żadnej ( moim zdaniem ) ustawy czy też dyrektywy. Nie są zobowiązani prawnie do umieszczenia na etykiecie informacji o zakładzie a jedynie o siedzibie firmy. ( Patrz CP - Bokserska W-wa ) .
                    W takim razie należy pomyśleć o zmianie przepisów, ale na razie skupmy się na skardze konsumenckiej.

                    Comment

                    • Marcin_wc
                      Major Piwnych Rewolucji
                      • 2005.09
                      • 2115

                      #40
                      Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika żąleną
                      Reklama nie może kreować wizerunku piwa jako środka do przezwyciężania problemów życiowych.

                      3) sugerować, iż spożywanie piwa jest niezbędne[...]jak również jakiejkolwiek innej dziedzinie społecznej aktywności.


                      2) sugerować, iż piwo ma właściwości środka stymulującego,.

                      "Piwna bateria elektryzująca sklepowe półki w całej Polsce. Doskonałe źródło pozytywnej energii i dobrego humoru. Każdy, kto chce poczuć atmosferę dobrej zabawy powinien mieć go ze sobą. Pulsując energią Volt zasili każdą imprezę. Od niedawna występuje w duecie: jako Volt Original i wzmocniony dodatkowymi elektronami Volt Strong."



                      "chcesz się vzmocnić?"



                      Wiele to nie jest ale zawsze coś przeciw CO.
                      Last edited by Marcin_wc; 2005-11-03, 21:20.

                      Comment

                      • grzes_ch
                        Kapitan Lagerowej Marynarki
                        • 2003.10
                        • 612

                        #41
                        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika nikita_banita
                        W takim razie należy pomyśleć o zmianie przepisów, ale na razie skupmy się na skardze konsumenckiej.
                        Masz na myśli skargę konsumencką składaną do Inspekcji Handlowej czy może jakiejś innej instytucji??
                        Bo jeśli do IH to musimy podać podstawę prawną - warto poczytać http://www.giih.gov.pl/bip/main.php?menuid=10
                        chyba że zaczniemy ogólnie czyli poprosimy IH o podjęcie mediacji w celu ochrony interesów i praw konsumentów

                        Comment

                        • żąleną
                          D(r)u(c)h nieuchwytny
                          • 2002.01
                          • 13239

                          #42
                          Myślę, że nie ma co się skupiać na wielkich. Mali też mają swoje grzeszki.

                          Comment

                          • nikita_banita
                            Major Piwnych Rewolucji
                            • 2003.06
                            • 1363

                            #43
                            Nie mówię, że nie mają, ale z "dużymi" jest jakby łatwiej .

                            Comment

                            • ART
                              mAD'MINd
                              🥛🥛🥛🥛🥛
                              • 2001.02
                              • 23928

                              #44
                              Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika nikita_banita
                              Bardziej chodziło mi o to, że w momencie kiedy zadrzemy z "wielkimi", a właśnie z nimi zadrzemy formułując oficjalną skargę konsumencką, to browar.biz może tym samym stracić potencjalnych sponsorów i właśnie do tego chciałem abyś się odniósł .
                              Wiemy przecież, że jesteśmy obserwowani przez ludzi z branży i na pewno po wypłynięciu skargi nie unikniemy kojarzenia jej z naszym forum.
                              Wiem o co Ci chodziło. Jako że jestem nikłej wiary w możliwość nawiązania współpracy z zasugerowanymi potencjalnymi sponsorami, nie wspominałem o tym
                              - Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
                              - Moje: zbieranie - Opole & warzenie - Browar Domowy Świński Ryjek ****
                              - Uwarz swoje piwo domowe z naszym Centrum Piwowarstwa

                              Sprawy dotyczące postów/wpisów/wątków/tematów zgłaszaj proszę narzędziem "Zgłoś [moderatorowi]" (Ikonka flagi przy danym wpisie).

                              Comment

                              • Shlangbaum
                                Pułkownik Chmielowy Ekspert
                                • 2005.03
                                • 5828

                                #45
                                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika nikita_banita
                                Musimy jasno określić:
                                - do kogo mamy pretensje (myślę, że tu naszymi potencjalnymi przeciwnikami będą polskie koncerny: KP, GŻ i CP);
                                - o co konkretnie pozywamy/oskarżamy producenta danej marki/piwa.

                                ... Proponuję skupić się kolejno na danej marce piwa (np: Żubr) i szczegółowo określić nasze zarzuty wobec KP dotyczące tej marki. ... Aby protest był bardziej spektakularny proponuję w jednym dokumencie zawrzeć zarzuty wobec wszystkich "wielkich" branży piwnej w Polsce.
                                Moim zdaniem należy zgłosić skargę do UOKiK'u na wprowadzanie klientów w błąd za pomocą reklamy i opakowań. Dębowe nie jest fermentowane w dębowych beczkach ani dłuuugo warzone (co to znaczy długo warzone? 3 godziny w fabryce piwa?). Tatra nie jest "Z pod samiuśkich Tater" tylko z Leżajska. A receptura Fratra nie pochodzi z XIII wieku.

                                Dodatkowo: jeżeli zadrzemy z wielkimi to na pewno odbije się to mediach i sklepowi konsumenci może wreszcie zwrócą uwagę na to, że są oszukiwani.
                                Last edited by Shlangbaum; 2005-11-04, 11:28. Powód: FaCeJotPe

                                Krakowski Konkurs Piw Domowych !

                                Comment

                                Przetwarzanie...
                                X