reklama Żywca [z serii Prawie jak...] a kwestia piwowarstwa domowego

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • ART
    mAD'MINd
    🥛🥛🥛🥛🥛
    • 2001.02
    • 23960

    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika michalb
    Nie zauważyłem żeby ktoś już o tym pisał ale jak tak to sorry.
    Wczoraj widziałem w TV po raz pierwszy nową reklamę Żywca z seri "prawie robi różnicę", w ostatnim kadrze trzech kolesi stoi przy stole z wymyślną armaturą (węże, lejki wiadra itp.) i popijając piwo, najwidoczniej własnej roboty, krzywią się - podpis: "prawie jak piwo"
    Byłem zbulwersowany!!

    Otrzymałem dzisiaj stanowisko Grupy Żywiec w tej sprawie - przekazał mi je p. Krzysztof Rut.

    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Krzysztof Rut, Grupa Żywiec SA
    Szanowny Panie!

    Dzięki uprzejmości jednego z uczestników forum dotarły do mnie komentarze
    na temat najnowszej reklamy telewizyjnej marki Żywiec. Ze względu na
    emocje, jakie wywołała nasza reklama pozwalam sobie zabrać głos w tej
    sprawie. Mam nadzieję, że uzna Pan za stosowne przesłać moją wypowiedź
    innym uczestnikom dyskusji.
    Ze swojej strony zgłaszam na przyszłość pełną gotowość do odpowiedzi na
    Państwa pytania skierowane lub dotyczące Grupy Żywiec.

    Z poważaniem,

    Krzysztof Rut


    Szanowni Państwo!

    Zanim przejdę do odpowiedzi na zarzuty dotyczące samej reklamy chciałbym
    podkreślić kilka ważnych aspektów, które pomogą zrozumieć prezentowane
    przez nas poglądy.

    Poszanowanie dla tradycji piwowarskiej i pasji miłośników piwa oraz
    krzewienie i promocja szeroko rozumianej kultury piwnej jest jedną z
    podstawowych wartości, którymi kieruje się Grupa Żywiec. Pomimo
    konieczności prowadzenia ciągłej rywalizacji rynkowej nie zapominamy o tym,
    czym tak naprawdę jest piwo. Piwo to nie tylko napój powstający w wyniku
    fermentacji. Piwo to przede wszystkim, pasja, emocje i tradycja. Te
    elementy decydują właśnie o tym, że piwo przetrwało kilka tysięcy lat i
    posiada wciąż rosnącą rzeszę konsumentów, miłośników i pasjonatów.

    Zależy nam na tym, żeby pasja i zaangażowanie jakie setki naszych kolegów w
    browarach Grupy Żywiec wkładają w produkcję piwa znalazły szacunek w oczach
    konsumentów. Dzięki temu rozumiemy, że na taki sam szacunek zasługują
    wszyscy, którzy produkują piwo bez względu na to czy produkują kilka litrów
    czy kilka milionów hektolitrów. Wiemy to bardzo dobrze gdyż nas również
    bardzo bolą pojawiające się czasami na Państwa forum komentarze dotyczące
    naszych piw.

    Jesteśmy dumnymi spadkobiercami tradycji związanych z kilkoma markami, z
    których najważniejszą jest marka Żywiec. Nie chcę w tym miejscu mówić o
    historii Żywca i browaru w Żywcu, bo znacie ją Państwo na pewno nie gorzej
    niż ja. Właśnie ten browar i ta marka czuje się szczególnie zobowiązania do
    promocji i wspierania tradycji i kultury związanej z piwem. Od dziesięciu
    lat organizujemy Giełdę Birofiliów. Dzięki wysiłkom Grzegorza Zwierzyny jak
    również zaangażowaniu ze strony Państwa i innych miłośników piwa impreza ta
    stale się rozwija. Mamy nadzieję, że tak będzie i w tym roku podczas
    jedenastej już Giełdy Birofiliów organizowanej przy szczególnej dla nas
    okazji – rocznicy 150-lecia Browaru w Żywcu. Cieszymy się również, że
    giełda jest wspaniałą okazją do prezentacji osiągnięć tych wszystkich,
    którzy produkują piwo domową metodą. Mam nadzieję, że w tym roku będzie
    jeszcze więcej chętnych, którzy zgłoszą się do konkursu. Mam również
    nadzieję, że sam konkurs spotka się z jeszcze większym zainteresowaniem ze
    strony mediów niż miało to miejsce w 2005 roku.

    Wracając do reklamy Żywca pragnę Państwa zapewnić, że nie było naszą
    intencją kogokolwiek obrażać. Najnowsza edycja reklamy telewizyjnej „Prawie
    jak” podobnie jak poprzednie oparta jest na budowaniu wyraźnych kontrastów.
    Przedstawiona w niej abstrakcyjna scenka związana z napojem degustowanym w
    obskurnej piwnicy miała na celu wybudowanie kontrastu pomiędzy czymś, co
    może być piwem, bo jest w szklance od piwa, a Żywcem. Tak jak w innych
    zilustrowanych scenach tej reklamy naszym zamiarem było uzyskanie
    oczywistego i zabawnego jednocześnie kontrastu. Proszę zwrócić uwagę, że
    sprzęt pokazany w tle celowo przypomina bardziej laboratorium Frankensteina
    niż instalację, która mogłaby posłużyć do domowej produkcji piwa.

    Jednakże biorąc pod uwagę reakcje i skojarzenia, jakie ta scena wywołała u
    Państwa chciałbym przeprosić wszystkich, którzy mogli poczuć się nią
    urażeni.

    Mając pełne przekonanie co do uczciwości założeń na jakich oparliśmy
    scenariusz reklamy, a jednocześnie szanując Państwa opinie zapewniam, że
    jeszcze raz zastanowimy się nad możliwością wprowadzenia zmian do ostatniej
    sceny tej reklamy.

    Z poważaniem,

    Krzysztof Rut
    Dyrektor ds. korporacyjnych
    Grupa Żywiec S.A.
    krzysztof.rut@grupazywiec.pl
    - Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
    - Moje: zbieranie - Opole & warzenie - Browar Domowy Świński Ryjek ****
    - Uwarz swoje piwo domowe z naszym Centrum Piwowarstwa

    Sprawy dotyczące postów/wpisów/wątków/tematów zgłaszaj proszę narzędziem "Zgłoś [moderatorowi]" (Ikonka flagi przy danym wpisie).

    Comment

    • Marcin_wc
      Major Piwnych Rewolucji
      • 2005.09
      • 2115

      To może przynajmniej zamiast niepasteryzowane damy domowe, albo własne.

      Comment

      • Marcin_wc
        Major Piwnych Rewolucji
        • 2005.09
        • 2115

        Jak dla mnie to koniec. Przeprosili, a tylko o to mi chodziło, szkoda, że tyle nerwów było po drodze.
        Last edited by Marcin_wc; 2006-01-25, 22:04.

        Comment

        • emes
          Major Piwnych Rewolucji
          • 2003.08
          • 4275

          Ja chyba zostanę wizjonerem

          Comment

          • Marusia
            Marszałek Browarów Rzemieślniczych
            🍼🍼
            • 2001.02
            • 20221

            Jaka szkoda, a taka fajna zadyma by była....

            A tak serio - no, miło, naprawdę miło, żeby tak jeszcze naprawdę ta reklamę zmienili, ale w to to już nie uwierzę
            www.warsztatpiwowarski.pl
            www.festiwaldobregopiwa.pl

            www.wrowar.com.pl



            Comment

            • Małażonka
              Major Piwnych Rewolucji
              • 2003.03
              • 4602

              Dziwni jesteśmy – (a przynajmniej parę osób – wycieczka osobista, przy czym czepiam się Piwowarów Domowych): najpierw obraza, bicie piany i takie tam, a zaraz potem „ jak przeproszą to zrozumiem”, po innych negatywnych postach: „ przeprosili, sprawa zamknięta”. A to nie tak. Przynajmniej według mnie. Przecież tą reklamę można przecież rozpatrzyć w takich kategoriach:
              Tak samo, jak pozytywnie na „piratów drogowych” może zadziałać tekturowy radiowóz, tak samo My – Piwowarzy Domowi, możemy pozytywnie wpłynąć na rynek piwny. Przecież to nie obraza, a zaszczyt...Dlaczego nikt tak nie rozpatrywał tej reklamy????(tak na marginesie, dziwię się, że pan Rut tego nie wykorzystał... )

              PS. A koszulki dalej chcemy – to tak, by nikt nie miał wątpliwości
              Last edited by Małażonka; 2006-01-25, 23:22.

              Comment

              • joelka
                D(r)u(c)h nieuchwytny
                • 2005.03
                • 817

                Wszystko pięknie i gładko tylko kto mógł wymyśleć niechcący wątek z produkcją piwa przy sprzęcie do destylacji Wszyscy znajomi którzy wiedzą, że warzę piwo są przekonani po tej reklamie, że piwo produkuje się na drodze destylacji Ja ich mogę wyedukować z miłą chęcią ale co z resztą ludu??

                Mimo wszystko ochoczo włożyłabym zaprojektowaną już koszulkę

                Comment

                • Marusia
                  Marszałek Browarów Rzemieślniczych
                  🍼🍼
                  • 2001.02
                  • 20221

                  Ależ ja się wcale nie wycofuję. Po prostu fajnie, że Panu Rutowi nie żal było dla nas czasu, to ładnie, że nie zlekceważyli tego sygnału. Oczywiście się i tak nie wykpią, koszulka będzie, bo nic nie zmienia faktu, że piwo robią kiepskie, a jakby o tej reklamie nie mówili, to jest wyraźna sugestia, że piwo robione domowymi sposobami jest be.
                  Last edited by Marusia; 2006-01-25, 23:25.
                  www.warsztatpiwowarski.pl
                  www.festiwaldobregopiwa.pl

                  www.wrowar.com.pl



                  Comment

                  • joelka
                    D(r)u(c)h nieuchwytny
                    • 2005.03
                    • 817

                    ... A potem nie powiem w którym sklepie z piwami* sprzedawca wyśmiewa się jak ja robię niby tę BRZĘCZKĘ skoro do tego potrzebny jest specjalny sprzęt i hala produkcyjna...

                    Pienić się nie będę ale udobruchać się nie dam


                    *nazwę sklepu zdradzam na PW w celach przestrogi


                    Comment

                    • Małażonka
                      Major Piwnych Rewolucji
                      • 2003.03
                      • 4602

                      Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Marusia
                      Ależ ja się wcale nie wycofuję. (...)
                      Ależ Marusiu! Nie pisałam o Tobie, nie bądź taką megalomanką....
                      Last edited by Małażonka; 2006-01-25, 23:31.

                      Comment

                      • Marcin_wc
                        Major Piwnych Rewolucji
                        • 2005.09
                        • 2115

                        Jeśli chodziło o mnie, to ja nic o koszulce nie pisałem.

                        Comment

                        • Krzysztof
                          Major Piwnych Rewolucji
                          • 2001.04
                          • 1689

                          Uważam, że sprawa została załatwiona. Został Żywcowi przedstawiony punkt widzenia piwowarów domowych i przedstawiciel GŻ przeprosił za treść spotu.
                          Jesteś zainteresowany browarem restauracyjnym napisz do mnie. Znam to od podszewki.
                          www.twojmalybrowar.pl

                          Comment

                          • ART
                            mAD'MINd
                            🥛🥛🥛🥛🥛
                            • 2001.02
                            • 23960

                            może warto teraz nakręcić spot pt. "przepraszamy" i wyemitować w podobnym planie co obecna reklama
                            - Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
                            - Moje: zbieranie - Opole & warzenie - Browar Domowy Świński Ryjek ****
                            - Uwarz swoje piwo domowe z naszym Centrum Piwowarstwa

                            Sprawy dotyczące postów/wpisów/wątków/tematów zgłaszaj proszę narzędziem "Zgłoś [moderatorowi]" (Ikonka flagi przy danym wpisie).

                            Comment

                            • Wielki_B
                              Major Piwnych Rewolucji
                              • 2005.02
                              • 1968

                              W końcu z nudów i ja kliknęłem na ten temat...
                              Choć prowadzona tu dyskusja nie była jednak tego warta.

                              Reklamy Żywca od wielu lat są świetne. Ta również.
                              Zawsze dobry scenariusz, oparty na humorze, bo piwo i humor zawsze chodziły w parze.
                              Ale jak widać dobrym humorem można było nieźle pstryknąć w czyjeś zadufane nosy.
                              Ja nie mam nic przeciwko temu, aby pół żartem, pół serio nabijały się ze mnie browary, bo de facto widz traktuje takie reklamy jak humoreskę, a przy okazji korzystałbym z darmowej reklamy w najdroższym czasie antenowym. Tym bardziej, jesli ma to wydźwięk humorystyczny.
                              Nie obraziłbym sie też, gdyby jakieś wielkie zakłady przetwórstwa mięsnego wykorzystały w swojej reklamie wizerunek mojego dziadka przy robieniu szynek, boczków i kiełbas, żartując sobie jednocześnie np. tak: "PRAWIE jak kiełbasa."

                              Pozdrawienia dla GŻ.

                              Comment

                              • strzelczyk76
                                Kapitan Lagerowej Marynarki
                                • 2003.11
                                • 823

                                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Wielki_B
                                W końcu z nudów i ja kliknęłem na ten temat...
                                Choć prowadzona tu dyskusja nie była jednak tego warta.

                                Reklamy Żywca od wielu lat są świetne. Ta również.
                                Zawsze dobry scenariusz, oparty na humorze, bo piwo i humor zawsze chodziły w parze.
                                Ale jak widać dobrym humorem można było nieźle pstryknąć w czyjeś zadufane nosy.
                                Ja nie mam nic przeciwko temu, aby pół żartem, pół serio nabijały się ze mnie browary, bo de facto widz traktuje takie reklamy jak humoreskę, a przy okazji korzystałbym z darmowej reklamy w najdroższym czasie antenowym. Tym bardziej, jesli ma to wydźwięk humorystyczny.
                                Nie obraziłbym sie też, gdyby jakieś wielkie zakłady przetwórstwa mięsnego wykorzystały w swojej reklamie wizerunek mojego dziadka przy robieniu szynek, boczków i kiełbas, żartując sobie jednocześnie np. tak: "PRAWIE jak kiełbasa."

                                Pozdrawienia dla GŻ.
                                Każdy ma inne poczucie humoru oraz inną tolerancję na ból.

                                Mnie cała ta kampania Żywca, oparta na porównaniach: Prawie jak... - nigdy nie śmieszyła, ale nie śmieję się też na większości polskich seriali komediowych (de facto - spieprzonych formatów zagranicznych). Jednych śmieszą sceny, w których naśmiewa się z innych, poniża i wyszydza - mnie NIE, zdecydowanie wolę humor angielski - gdzie podstawą jest śmiać się z samych siebie - i to jest właśnie sztuka!!

                                Może więc Żywiec "ponapieprza" się sam z siebie i z tego co robi - "bo piwo i humor zawsze chodziły w parze"

                                Jeśli już nie warto było klikać tego tematu - to po "kiego" zabierasz w nim głos?
                                Oczywiście rozumiem twoją chęć wykorzystania w reklamie wizerunku rodziny, pewnie i samego siebie - wtedy firma przecież musiałaby zapłacić i interes się kręci!

                                A właśnie o INTERES tutaj chodzi - i nawet najładniej ułożone słowa pana Ruta tego nie zmienią. Cieszę się z przeprosin i mój "zadufany" nos je przyjmuje, jednak z koszulki nie rezygnuję i w zmianę spotu nie wierzę!!

                                Na zakończenie dodam, że mówienie o zadufanych nosach, przez kogoś, kogo tak łatwo obrazić (patrz poprzednie tematy związane z nazewnictwem piw domowych) - jest co najmniej niestosowne...

                                PS. Mnie nie jest łatwo obrazić - mam bardzo wysoką samoocenę! Życze miłego próbowania, jeśli ktoś chce...
                                NORMALNOŚĆ



                                Browar "nadRzeczny" warzy od 2003 r.

                                Comment

                                Przetwarzanie...
                                X