reklama Żywca [z serii Prawie jak...] a kwestia piwowarstwa domowego

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • kopyr
    Pułkownik Chmielowy Ekspert
    • 2004.06
    • 9475

    Kilka zdań, jak ja to widzę. Moim zdaniem gościu tłumaczy się jak chory, a jak wiadomo "winny się tłumaczy" . Na plus trzeba mu poczytać, że w ogóle odpowiedział, widzę, że wolą schować dumę do kieszeni jak chodzi o opiniotwórczy portal, "lepiej przeprosić niż mieć potem zadymę w mediach jak KP z kibicami Lecha". Uwierzę w jego przeprosiny, jak wytną ta scenkę z reklamy. Teksty o tym, że piwnica Frankensteina, i sprzęt nie do produkcji piwa to jest IMO kit straszny. Butelki z zamknięciem patentowym zgadza się, balony szklane zgadza się, jedyne co nie pasuje to chłodnica, więc niech nie wciska kitu, ze nie jest to instalacja (skąd on wziął ta instalację, chyba z browaru w Żywcu) do produkcji piwa. Przeciętny odbiorca tej reklamy nie ma pojęcia jak się robi piwo, więc argument, że to widać, ze nie chodzi o piwowarów odpada, zwłaszcza, ze np. cichą wielu z nas przeprowadza w szkalnych pojemnikach. Powtarzam, jak zmienią treść reklamy to rzeczywiście uznam, ze to było "nie chcący" i w ogóle. Watpię aby do tego doszło.
    Co do koszulki, przód tak jak jest, tył może coś w stylu "Piwowarzy domowi przeciw produktom piwopodobnym"
    A nie wydaje wam się, ze to pismo jest oparte na argumentach, które padły w tej dyskusji.
    blog.kopyra.com

    Comment

    • Shlangbaum
      Pułkownik Chmielowy Ekspert
      • 2005.03
      • 5828

      W sumie Pan Rut zachował się ładnie. Chwała mu za to, bo mógł spokojnie olać forum, widać nie chcą byśmy im obciachu narobili i antyreklamy Jedno tylko mnie niepokoi, to, że napisał, że na forum często są obrażane piwa GŻ - przepraszam, ale to nie obraza majestatu GŻ lecz uczciwa ocena piw koncernowych.
      Last edited by Shlangbaum; 2006-01-26, 09:04.

      Krakowski Konkurs Piw Domowych !

      Comment

      • Małażonka
        Major Piwnych Rewolucji
        • 2003.03
        • 4602

        Dostałam na PW pytanie, co miał oznaczać mój pokrętny post. Odpowiedziałam prywatnie, ale odpowiem również i tu, by nikt nie miał wątpliwości, co autor miał na myśli

        Dziwię się panu Rut, że i takiego wywodu (jaki podałam w zeszłym swoim piśmie) w liście nie wykorzystał. Dla mnie ten list jest nieszczery: parę ładnie złożonych słówek, czasem nawzajem się wykluczających. Miło, że napisał, jeszcze milej, że padło tam słowo "przepraszam", tylko dla mnie to nieszczere. Szkoda też, że napisał do Arta, a nie miał odwagi osobiście odezwać się w temacie. Wszystko to razem mnie osobiście nie satysfakcjonuje - i dałam temu taki właśnie wyraz

        Nie chciałam tego z początku pisać wprost, by nie wywołać kolejnej burzy w szklance wody, ale skoro zeszły mój post był tak niejasno napisany, wyjaśniam
        Last edited by Małażonka; 2006-01-26, 09:11.

        Comment

        • Wielki_B
          Major Piwnych Rewolucji
          • 2005.02
          • 1968

          Uderz w stół, a nożyce się odezwą...

          Strzelczyk, zastanów się czy aby nie masz za wysokiej tej swojej samooceny.
          Przytaczanie w celach porównawczych tematu, który ktoś założył na stronach Browar.biz po to, aby moją osobę obrażać, do reklamy Żywca świadczyć może, że te "wysokie wartości" jakoś u ciebie nie działają.

          Z drugiej strony cieszyć może fakt, że w Polsce ludziska PRAWIE nie mają żadnych poważnych problemów w życiu, skoro taka drobnostka potrafiła w ich oczach urosnąć do skali dramatu!

          Pozdrowienia dla ludzi z Żywca!

          Comment

          • Marusia
            Marszałek Browarów Rzemieślniczych
            🍼🍼
            • 2001.02
            • 20221

            Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Wielki_B

            Reklamy Żywca od wielu lat są świetne. Ta również.
            A może tak skromniej: "moim zdaniem"?....

            Cóż, reklamy sa takie, jakie wymogi przeciętnego oglądacza, czyli mało wyrafinowany dowcip. Widocznie do Ciebie akurat trafia.
            www.warsztatpiwowarski.pl
            www.festiwaldobregopiwa.pl

            www.wrowar.com.pl



            Comment

            • Pogoniarz
              † 1971-2015 Piwosz w Raju
              • 2003.02
              • 7971

              Jakoś te przeprosiny do mnie mało przemawiają.Pisze o tradycji warzenia piwa i o marce Żywiec.Tradycję zapoczątkowali właśnie piwowarzy domowi,a nie browar w Żywcu.Acha jeśli tak bardzo zależy im na tradycji to powinni przyłożyć się nie do ilości ,a do jakości-o czym jakoś dziwnie zapomnieli...Niech więcej "piwa" warzą w innych browarach należących do heńka,a w Żywcu mniej ,ale za to niech będzie to faktycznie PIWO(wtedy z pewnością bym je pił )


              Prawie jak Piwo
              SZCZECIN

              Comment

              • becik
                Generał Wszelkich Fermentacji
                🍼🍼
                • 2002.07
                • 14999

                Serwis Browar biz jak głosi na froncie "Znajdujesz się na stronach serwisu internetowego Browar, zrzeszającego entuzjastów piwa z całej Polski i nie tylko! (...)" ma to właśnie na celu - ZRZESZANIE ENTUZJASTÓW piwa, każdego piwa, dla jednego piwem jest własnie Żywiec, dla drugiego np Edi. Tyle że forum stało się portalem nie zrzeszającym - a dzielącym oraz PRZECIWKO, przeciwko wszystkiemu co duże.
                Zdaje się, że wiele osób zatraciło sens tego o czym powinniśmy rozmawiać/dyskutować etc. Serwis zamiast jednoczyć piwoszy podzielił ich, na tych co się nie znają na piwie i piją koncerny i na tych którzy zawsze mają rację i wiedzą co dobre. Chyba nie o to tu chodziło.
                Obrażonym przez Żywiec życzę większej elastyczności.
                Gdybyśmy nie mieli Warszawy w Generalnym Gubernatorstwie, to nie mielibyśmy 4/5 trudności, z którymi musimy walczyć. Warszawa jest i pozostanie ogniskiem zamętu, punktem, z którego rozprzestrzenia się niepokój w tym kraju - Hans Frank 14.12.1943 http://zamkidwory.forumoteka.pl

                Comment

                • Wielki_B
                  Major Piwnych Rewolucji
                  • 2005.02
                  • 1968

                  Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Marusia
                  A może tak skromniej: "moim zdaniem"?....
                  Dotąd zawsze wydawało mi się, że gdy się wypowiadam (i nie zaznaczam przy tym, że mówię w czyimś imieniu), to dla każdego jest oczywiste, że mówię w imieniu własnym i nie muszę tego co zdanie przypominać.
                  No cóż, okazuje się, że jest to oczywiste PRAWIE dla wszystkich.

                  Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Marusia
                  Cóż, reklamy sa takie, jakie wymogi przeciętnego oglądacza, czyli mało wyrafinowany dowcip. Widocznie do Ciebie akurat trafia.
                  Przecież nie od dzisiaj wiesz kochana, że poziom Wielkiego_B jest znacznie poniżej wyrafinowanych gustów pewnego PRAWIE miłego grona.
                  Nie wahaj się więc niewybrednie pisać o mnie wprost, zamiast męczyć się w budowanie zdań takich jak to zacytowane.

                  Hmmm... zdaje się, że zapomniałeś w swoich tekstach zaznaczyć "moim zdaniem"...

                  Comment

                  • Marusia
                    Marszałek Browarów Rzemieślniczych
                    🍼🍼
                    • 2001.02
                    • 20221

                    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Wielki_B
                    Dotąd zawsze wydawało mi się, że gdy się wypowiadam (i nie zaznaczam przy tym, że mówię w czyimś imieniu), to dla każdego jest oczywiste, że mówię w imieniu własnym i nie muszę tego co zdanie przypominać.
                    No cóż, okazuje się, że jest to oczywiste PRAWIE dla wszystkich.
                    Wielki, wiem, że zawsze chcesz wywrócic kota ogonem - ale wybacz, wypowiedzi Twoje zazwyczaj formuujesz jak prawdy objawione, a nie jak Twoje zdanie

                    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Wielki_B


                    Hmmm... zdaje się, że zapomniałeś w swoich tekstach zaznaczyć "moim zdaniem"...
                    Nie, nie zapomniałam, to co napisałam, chyba żadną nowiną nie jest - sprzedają sie rzeczy, które trafiają do największej ilości osób, czyli do osób przeciętnych, a przeciętna nigdzie nie składa się z wyrafinowanych intelektualistów Oczywiscie dodatek zdania o trafianiu do Ciebie był czystą złośliwością, w końcu Tobie od czasu do czasu trza szpilę wcisnąć
                    www.warsztatpiwowarski.pl
                    www.festiwaldobregopiwa.pl

                    www.wrowar.com.pl



                    Comment

                    • fukfuk
                      Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
                      • 2003.09
                      • 175

                      Prawie odpowiedź

                      Jako prawie odpowiedź traktuję cytowaną wcześniej wypowiedź przedstawiciela GŻ.
                      Chwilę temu temat miał 5100 odłson, zakładam, że część z nas zagląda tu kilka - kilkanaście razy. Do ilu osób trafiła ta wypowiedź?

                      A do ilu reklama?

                      Przytoczę cytat z zapowiedzi tej kampani ze strony GŻ:

                      "Prawie… robi wielką różnicę.

                      2006-01-17

                      Dwa nowe spoty reklamowe miały swoja premierę w najlepszym czasie antenowym. Kampania emitowana będzie w stacjach – TVP, Polsat, Polsat Sport, TVN, TVN 24 ,TVN Turbo, Discovery, National Geographic. "

                      Wszystkie wymienione przez GŻ stacje przez ostatnie dziesięć dni miały prawie taką samą oglądalność - pięć tysięcy osób?

                      Comment

                      • Wielki_B
                        Major Piwnych Rewolucji
                        • 2005.02
                        • 1968

                        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Marusia
                        zazwyczaj formuujesz jak prawdy objawione, a nie jak Twoje zdanie
                        Nie no, nie podlizuj się...
                        ...owszem, mile łechtasz moją próżność, spijając w ten sposób słowa z moich ust, ale to mnie trochę zawstydza...

                        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Marusia
                        sprzedają sie rzeczy, które trafiają do największej ilości osób, czyli do osób przeciętnych, a przeciętna nigdzie nie składa się z wyrafinowanych intelektualistów
                        To ciekawe, że są ludzie, którzy od reklamy produktu oczekują intelektualnej strawy. O tyle ciekawe, co ekscentryczne. Cała Marusia - "wyrafinowana intelektualistka".
                        Nota bene, tacy prości ludzie jak ja uwielbiają Twoją skromność...
                        Proponuję kochana, abyś w takim razie wzięła do ręki ołówek i spróbowała napisać scenariusz do 15-sekundowego spotu reklamowego dla intelektualistów, po którym kapną oni, że mają iść kupić jakieś dowolne piwo.

                        Pozdrowienia dla Browaru Żywieckiego! Jak będziecie przepraszać dumnych ze swoich produktów piwowarów domowych, to koniecznie proszę zaznaczyć, że przepraszacie wszystkich z wyjątkiem Wielkiego_B.
                        Nota bene, u mnie nawet na ścianie wisi obrazek, na którym w jakiejś indiańskiej wiosce Wielki_B warzy piwo z jakimś płynem wykapującym z bimbrowej chłodnicy do butelki. Oczywiście ciągle chodzę nadąsany na tę ścianę...

                        Comment

                        • crizz
                          Major Piwnych Rewolucji
                          • 2003.02
                          • 1255

                          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Krzysztof Rut, Grupa Żywiec SA

                          Wracając do reklamy Żywca pragnę Państwa zapewnić, że nie było naszą
                          intencją kogokolwiek obrażać. Najnowsza edycja reklamy telewizyjnej „Prawie
                          jak” podobnie jak poprzednie oparta jest na budowaniu wyraźnych kontrastów.
                          Przedstawiona w niej abstrakcyjna scenka związana z napojem degustowanym w
                          obskurnej piwnicy miała na celu wybudowanie kontrastu pomiędzy czymś, co
                          może być piwem, bo jest w szklance od piwa
                          , a Żywcem
                          . Tak jak w innych
                          zilustrowanych scenach tej reklamy naszym zamiarem było uzyskanie
                          oczywistego i zabawnego jednocześnie kontrastu. Proszę zwrócić uwagę, że
                          sprzęt pokazany w tle celowo przypomina bardziej laboratorium Frankensteina
                          niż instalację, która mogłaby posłużyć do domowej produkcji piwa.

                          Jednakże biorąc pod uwagę reakcje i skojarzenia, jakie ta scena wywołała u
                          Państwa
                          chciałbym przeprosić wszystkich, którzy mogli poczuć się nią
                          urażeni.
                          Rozumiem, że według pana Dyrektora w tej reklamie nie ma odniesienia do piwowarstwa domowego. Źle ją zrozumieliśmy. Nie wiedzieć czemu, skojarzyła nam się z piwowarstwem domowym... Naprawdę czujecie się usatysfakcjonowani taką odpowiedzią? Do tej pory byłem ubawiony tą sytuacją, ale teraz już mniej - bardzo nie lubię, jak ktoś usiłuje robić ze mnie idiotę.


                          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Krzysztof Rut, Grupa Żywiec SA

                          Poszanowanie dla tradycji piwowarskiej i pasji miłośników piwa oraz
                          krzewienie i promocja szeroko rozumianej kultury piwnej jest jedną z
                          podstawowych wartości, którymi kieruje się Grupa Żywiec. Pomimo
                          konieczności prowadzenia ciągłej rywalizacji rynkowej nie zapominamy o tym,
                          czym tak naprawdę jest piwo. Piwo to nie tylko napój powstający w wyniku
                          fermentacji. Piwo to przede wszystkim, pasja, emocje i tradycja. Te
                          elementy decydują właśnie o tym, że piwo przetrwało kilka tysięcy lat i
                          posiada wciąż rosnącą rzeszę konsumentów, miłośników i pasjonatów.
                          Panie Dyrektorze, może jeden spot reklamujący piwo Żywiec Porter, na poparcie tych pięknych słów? Proszę.

                          Comment

                          • Shlangbaum
                            Pułkownik Chmielowy Ekspert
                            • 2005.03
                            • 5828

                            Marusia i Wielki_B - z łaski swojej skończcie już i wywalcie to do przechmielin. Ustąp jej Wielki_B jak nie dlatego, że ona ma racje to dla tego, że jest kobietą. A Ty proszę Marusiu jak nie chcesz ustąpić to weź pod uwagę (mimo, że to inny dział) to co napisałaś tutaj. I wtedy wszytskim będzie lepiej

                            Krakowski Konkurs Piw Domowych !

                            Comment

                            • kopyr
                              Pułkownik Chmielowy Ekspert
                              • 2004.06
                              • 9475

                              Ludzie wrócmy do tematu, czyli koszulek. Ja koszulkę chcę, nawet jak zmienią reklamę, bo po prostu uważam, że Żywiec nie robi dobrego piwa.
                              Jaki ma być napis, i ewentualnie czy ktoś z tych, którzy się zapisywali rezygnuje po liscie "z przprosinami".
                              blog.kopyra.com

                              Comment

                              • joelka
                                D(r)u(c)h nieuchwytny
                                • 2005.03
                                • 817

                                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika crizz
                                Rozumiem, że według pana Dyrektora w tej reklamie nie ma odniesienia do piwowarstwa domowego. Źle ją zrozumieliśmy. Nie wiedzieć czemu, skojarzyła nam się z piwowarstwem domowym... Naprawdę czujecie się usatysfakcjonowani taką odpowiedzią? Do tej pory byłem ubawiony tą sytuacją, ale teraz już mniej - bardzo nie lubię, jak ktoś usiłuje robić ze mnie idiotę.
                                ZGADZAM SIĘ Z TOBĄ! Widzimy na spocie kolesi wykrzywionych nad kuflami z piwem a próbuje się nam wytłumaczyć jak naiwnym, że nie chodziło o domową produkcję piwa. Jeśli chodziło o bimber (skoro sprzęt do destylacji się tam pojawia) to czemu użyto kufli?
                                Sorry no ale powtórze: sporo moich znajomych zrozumiało po tej reklamie że tak się piwo robi. Więc kto wytłumaczy reszcie ludu, że produkcja jest prosta i przyjemna a picie domowego piwa objawia się uśmiechem a nie krzywym grymasem na buzi??

                                Może tak niech GŻ wyemituje spot z tekstem
                                Domowa produkcja. Prawie zachowane normy HACCP
                                wtedy się nie obraże bo mieliby rację
                                Albo niech usuną kufle i :
                                pędzenie bimbru. Prawie alkohol

                                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Wielki_B
                                Reklamy Żywca od wielu lat są świetne. Ta również.
                                Zawsze dobry scenariusz, oparty na humorze, bo piwo i humor zawsze chodziły w parze.
                                To co leci w tej reklamie nie jest zabawne, jest głupie bo piwa nie robi się drogą destylacji a skoro już reklamy muszą istnieć to niech nie pokazują bzdur tylko prawdę.

                                Comment

                                Przetwarzanie...
                                X