''Historia''. Nowy film reklamowy piwa Żywiec

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • Żywiec
    D(r)u(c)h nieuchwytny
    • 2001.12
    • 1571

    ''Historia''. Nowy film reklamowy piwa Żywiec

    14 maja w TVP 1 oraz TVP 2 został wyemitowany nowy film reklamowy marki Żywiec „Historia.”


    Trwający 90 sekund film przedstawia w skrócie historię ostatnich 150 lat historii Polski, począwszy od połowy XIX wieku, poprzez lata trzydzieste, pięćdziesiąte, siedemdziesiąte, aż do czasów współczesnych. Film zrealizowano przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technik filmowych z maksymalną dbałością o szczegóły i realia ukazywanych czasów.

    Scenografia została zbudowana w skali niespotykanej wcześniej przy produkcjach reklamowych. W filmie zagrało ponad 400 statystów. Specjalnie na potrzeby filmu sprowadzono wyszukane kostiumy z europejskich magazynów m.in. z Londynu i Paryża. Wykorzystano łącznie ok. tysiąc strojów i elementów garderoby z różnych epok, włączając
    w to: buty, torebki, nakrycia głowy, paski i inne dodatki. Nad dbałością o szczegóły charakteryzacji czuwało 5 charakteryzatorów. Muzycznym motywem przewodnim filmu jest piosenka „The Man Called Adam” zespołu The Yachts.

    „Film ukazuje upływ czasu, zmienność epok, ludzkich zachowań i obyczajów. Chcieliśmy pokazać, że jedyną rzeczą stałą, w przemijającej ludzkiej egzystencji, jest towarzyszące Polakom piwo Żywiec i jego najwyższa jakość” - powiedział Remigiusz Rawa, Marketing Manager z Grupy Żywiec.

    Do realizacji filmu został zaangażowany znakomity zespół realizatorski: reżyseria i zdjęcia - Łukasz Kośmicki, kostiumy - Dorota Roqueplo, scenografia - Jacek Ogrodowczyk, charakteryzacja - Dariusz Krysiak. Produkcja została zrealizowana w Łodzi przez dom produkcyjny Opus Film.

    Kampania potrwa kilka miesięcy, pokazywane będą różne długości spotów. Rozpoczął ją 90 - sekundowy film. Następnie widzowie zobaczą jego skróconą wersję. Oprócz TVP, kampania będzie emitowana w telewizji TVN oraz w Polsacie. Od 17 maja film będzie można obejrzeć także na stronie internetowej marki Żywiec.

    Wprowadzeniu filmu reklamowego towarzyszą zapowiadające kampanie reklamowe. Przed premierą reklamy pojawiły się w prasie, radiu i Internecie. Przed emisją filmu ruszyła kampania outdoorowa na nośnikach systemowych oraz siatkach wielkoformatowych. Przekaz outdoorowy informuje dodatkowo o ponownym uzyskaniu nagrody Superbrands przez piwo Żywiec, a poprzez headline „Nic się nie zmieniło” nawiązuje do filmu.

    Za stronę kreatywną kampanii odpowiada agencja reklamowa Just. Planowaniem i zakupem czasu antenowego oraz kampanią wspierającą zajął się dom mediowy Zenithmedia,
    a realizacją działań w mediach zewnętrznych firma MediaConcept.
  • crizz
    Major Piwnych Rewolucji
    • 2003.02
    • 1255

    #2
    Widziałem go wczoraj. Bardzo dobrze zrobiony - jedno ciągłe ujęcie kamery przeprowadza widzia przez kilka etapów historii Polski, w każdym pojawia się piwo Żywiec. Aż szkoda, że to tylko wprowadzająca w błąd reklama (rzeczywiście nic się nie zmieniło? ).

    Comment

    • becik
      Generał Wszelkich Fermentacji
      🍼🍼
      • 2002.07
      • 14999

      #3
      Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika crizz
      (...) Aż szkoda, że to tylko wprowadzająca w błąd reklama (rzeczywiście nic się nie zmieniło? ).

      Wiedziałem, że wcześniej czy później ktoś się znów przyczepi
      Gdybyśmy nie mieli Warszawy w Generalnym Gubernatorstwie, to nie mielibyśmy 4/5 trudności, z którymi musimy walczyć. Warszawa jest i pozostanie ogniskiem zamętu, punktem, z którego rozprzestrzenia się niepokój w tym kraju - Hans Frank 14.12.1943 http://zamkidwory.forumoteka.pl

      Comment

      • crizz
        Major Piwnych Rewolucji
        • 2003.02
        • 1255

        #4
        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika becik
        Wiedziałem, że wcześniej czy później ktoś się znów przyczepi
        Wiedziałem, że się obruszysz.

        A propos - jest nowa reklama, może nowe koszulki? Co prawda nie mam jeszcze tej już nieaktualnej, ale co tam...

        Comment

        • e-prezes
          Generał Wszelkich Fermentacji
          🥛🥛🥛🥛🥛
          • 2002.05
          • 19260

          #5
          mnie się podoba, jest dobrze zrobiona technicznie, nie nachalna, przypominająca markę i trafna - nic się nie zmieniło! hasło może nie tak zapadające w pamięć jak "żywiec. jednym słowem piwo", ale to nie ja powinienem protestować

          Comment

          • cyborg_marcel
            Major Piwnych Rewolucji
            • 2003.03
            • 3467

            #6
            Widziałam wczoraj tę reklamę i zdecydowanie milsza dla oka i moim zdaniem ciekawsza, aniżeli poprzednia kampania (aczkolwiek na 100% to będzie można powiedzieć po jakimś 50. oglądnięciu filmu). Ładne przejścia kamery i widać, że faktycznie ktoś się nakombinował i napracował. Owszem, można się przyczepić hasła, albo bokobrodów barmana, ale ogólnie podoba mi się (Co nie znaczy, że poza Porterem i kefirem czegoś innego żywieckiego mam ochotę się napić ).
            Czesio śpiewa w środku, w Czesiu...

            Tłumaczę, przewodzę i wiecznie zabieram się za uporządkowanie kolekcji wafli i szkła.

            Comment

            • kalifat
              Major Piwnych Rewolucji
              • 2004.10
              • 1168

              #7
              Pomysł na reklamę bardzo dobry, tym bardziej, że dość silna była kampania wprowadzająca (zajawki w necie, telewizji, czy bilbordach).

              Mi najbardziej zaimponowała siła GŻ. I nie chodzi mi tu o to co zawiera film reklamowy, ale to, że "wybiła" się na tle reklamowej szarzyzny. W końcu była to kolejna reklama, ale GŻ wykupiła w TV własny czas reklamowy. Chyba tak się dotąd nie zdarzało (jeśli już, to pojawiały się reklamy sponsorów lub ogłoszenia płatne). Tu była REKLAMA i cały "blok" został zrobiony tylko dla tej jednej reklamy.
              Gdyby była to jedna z wielu reklam w bloku trudniej byłoby ją wychwycić, a tak oddziaływuje mocniej. I za taką decyzję (również finansową) gratulacje dla GŻ.

              Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Żywiec
              14 maja w TVP 1 oraz TVP 2 został wyemitowany nowy film reklamowy marki Żywiec „Historia.”

              Trwający 90 sekund film przedstawia w skrócie historię ostatnich 150 lat historii Polski, począwszy od połowy XIX wieku, poprzez lata trzydzieste, pięćdziesiąte, siedemdziesiąte, aż do czasów współczesnych. Film zrealizowano przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technik filmowych z maksymalną dbałością o szczegóły i realia ukazywanych czasów.

              Scenografia została zbudowana w skali niespotykanej wcześniej przy produkcjach reklamowych. W filmie zagrało ponad 400 statystów. Specjalnie na potrzeby filmu sprowadzono wyszukane kostiumy z europejskich magazynów m.in. z Londynu i Paryża. Wykorzystano łącznie ok. tysiąc strojów i elementów garderoby z różnych epok, włączając
              w to: buty, torebki, nakrycia głowy, paski i inne dodatki. Nad dbałością o szczegóły charakteryzacji czuwało 5 charakteryzatorów. Muzycznym motywem przewodnim filmu jest piosenka „The Man Called Adam” zespołu The Yachts. ...
              Powiem szczerze, że ja tam tych 400 statystów nie widzę (nie mam zamiaru ich liczyć ). Wręcz przeciwnie, mnie się wydaje, że osoby przewijające się przez epoki, to niemal te same osoby (w końcu knajpka wygląda podobnie, a i barman jest - na pierwszy rzut oka - identyczny; drugi raz nie rzucałem). I przy tym pozostanę, bo do mnie nawet bardziej trafia to, że i ludzie (czyt. twarze) się nie zmieniają, że wciąż Żywiec jest dla nich dobry.

              Ogólnie film mi się podoba, choć nieco ... drażni mnie sposób przejścia do współczesności. Psuje on dotychczasową harmonię filmu, co tym bardziej mnie razi w kontekście hasła "Nic się nie zmieniło". Właśnie się "zmieniło"

              ps. te stroje i szczegóły to trochę podchodzi słynnymi "orlimi piórami" husarii z pewnej polskiej epopei (widać ich nie było, a kosztowały od pierona)
              bla bla bla

              Comment

              • dkrasnodebski
                Major Piwnych Rewolucji
                • 2003.05
                • 2316

                #8
                Film do obejrzenia pod adresem:
                Zakład Piwowarstwa Domowego BRODAREK

                www.radoslawstolar.pl

                Comment

                • kibi
                  Major Piwnych Rewolucji
                  • 2004.07
                  • 1875

                  #9
                  Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika kalifat
                  Powiem szczerze, że ja tam tych 400 statystów nie widzę .... te stroje i szczegóły to trochę podchodzi słynnymi "orlimi piórami" husarii z pewnej polskiej epopei (widać ich nie było, a kosztowały od pierona)
                  Przez przypadek wiem trochę o praktycznej realizacji filmów reklamowych i mogę śmiało powiedzieć, że z kosztami mało kto się tam liczy, ważny jest efekt. Niewiele reklam kręconych jest w kraju, słońce najlepiej oświetla plan w południowej Afryce, więc RPA jest oblegana przez ekipy z różnych krajów, w tym oczywiście z Polski. Reklamówki papieru toaletowego nakręca sie w Indiach, a staropolskiego żuru w Nowej Zelandii (bo w tym czasie zboże na polu i żniwa były tylko na antypodach). Jeśli za oknem w reklamie widać Wenecję lub Paryż, to nie jest żaden fotomontaż, po prostu jedzie się tam na zdjęcia.
                  Reklama fajna, ma wiele na pierwszy rzut oka niezauważalnych skojarzeń pomiędzy różnymi epokami (np w stanie wojennym są rozrzucone ulotki, a współcześnie ktoś rozdaje też ulotki, tyle że reklamowe). Nie rozumiem tylko końcowego hasła ("tylko z Żywca", czy jakoś podobnie). Mnie to sie kojarzy z tym, że Warka moze być z Elbląga albo Leżajska, Królewskie z Bydgoszczy albo Warki, a Żywiec zawsze z Żywca, ale chyba nie o to chodziło autorom.

                  Comment

                  • żąleną
                    D(r)u(c)h nieuchwytny
                    • 2002.01
                    • 13239

                    #10
                    Ja tradycyjnie nie jestem w stanie pozytywnie spojrzęć na tę reklamę, bo przede wszystkim kłamie w żywe oczy. Tak, czepiam się i uważam, że mam czego.

                    Ale ja w ogóle nie lubię reklam.

                    Comment

                    • emes
                      Major Piwnych Rewolucji
                      • 2003.08
                      • 4275

                      #11
                      Oglądałem reklamę bez dźwięku. Rewelacyjnie zrobiona. Można spokojnie ją puszczać zagranicą. No, ale to reklama, a piwo jest jakie było, czyli nijakie.

                      Comment

                      Przetwarzanie...
                      X