Pociągiem po kolejowo-piwnych szlakach

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • Gringo
    Major Piwnych Rewolucji
    🍼
    • 2007.07
    • 2160

    Zajrzałem do Atlasu Lokomotiv i nie widzę aby to była wina skrajni. Motoriczka serii 810 ma jeszcze 20 mm zapasu do wymiaru granicznego skrajni w Polsce. Poza tym wjeżdzali tą serią do Głuchołaz i Łupkowa (ZSR). To jest zapewne kwestia zgody UTK na ruch transgraniczny Czeski Cieszyn - Cieszyn, otrzymanie takiej zgody nie wymaga jakichś szczególnych wymagań od przewoźnika dlatego przedstawiciele CD szybko i zdecydowanie wypowiedzieli się w tym temacie. Jeżeli jednak moje życzenie miało się spełnić i CD chcieliby wjeżdzać do BB to seria 810, musiałaby przejść badania celem otrzymania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji w RP. To im się nie opłaca niestety.
    Last edited by Gringo; 2011-05-25, 12:01.

    Comment

    • Pankracy
      Major Piwnych Rewolucji
      🥛🥛🥛🥛🥛
      • 2007.10
      • 2797

      Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Gringo Wyświetlenie odpowiedzi
      Zajrzałem do Atlasu Lokomotiv i nie widzę aby to była wina skrajni.
      Problem jest z małą wytrzymałością pudła serii 810. Polskie normy są surowsze od czeskich i słowackich. "Motorak" przy obecnie obowiązujących przepisach z uwagi na słabą konstrukcję nie kwalifikuje się żeby dostać homologację od UTK.

      Comment

      • Pankracy
        Major Piwnych Rewolucji
        🥛🥛🥛🥛🥛
        • 2007.10
        • 2797

        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Gringo Wyświetlenie odpowiedzi
        To im się nie opłaca niestety.
        CD za dwa lata wprowadza na czeskie linie kolejowe dwuczłonowe DMU 120 produkcji polskiej. Może wtedy coś się zmieni na liniach przygranicznych.

        Comment

        • Pendragon
          Generał Wszelkich Fermentacji
          🥛🥛🥛
          • 2006.03
          • 13952

          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Pankracy Wyświetlenie odpowiedzi
          CD za dwa lata wprowadza na czeskie linie kolejowe dwuczłonowe DMU 120 produkcji polskiej. Może wtedy coś się zmieni na liniach przygranicznych.
          Z tego co można wyczytac na wiki, nie będą one jeździć blisko polksiej granicy, więc odpada.

          moje piwne mapy // Piwny Informator (facebook) // Browarek Camelot


          Lepiej siedzieć w gospodzie nad piwem i rozmyślać o kościele, niż siedzieć w kościele myśląc o gospodzie

          Comment

          • woosaa
            Major Piwnych Rewolucji
            🍼🍼
            • 2005.07
            • 1553

            Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika belfer102 Wyświetlenie odpowiedzi
            Dokładnie tak Panie Burmistrzu!
            A czy od czerwca UM nie przejmują także międzynarodowych? (te uruchamiane przez PR)
            mb WOS

            Comment

            • Gringo
              Major Piwnych Rewolucji
              🍼
              • 2007.07
              • 2160

              Rozszerzona oferta „Sąsiedzi”

              Źródło: RK

              Przewozy Regionalne od 1 czerwca rozszerzyły ofertę „Sąsiedzi” o odcinki: Wrocław – Opole (pociągi nr 6430/1/3357, 4626/7/3352) i Legnica Żagań (pociągi nr 76136/5845, 67135/5844).
              Oferta „Sąsiedzi” pozwala korzystać z przejazdów pociągami międzynarodowymi w relacjach krajowych, po atrakcyjnych cenach.

              W obrębie Dolnego Śląska, ofertą objęte są m.in. relacje:
              - Wrocław Główny – Bohumin
              - Sędzisław – Kralovec (Trutnov hl.n.)
              - Szklarska Poręba Górna – Harrachov (Korenov)
              - Wrocław Główny – Goerlitz (Drezno)
              - Legnica – Forst Lausitz

              TABELA OPŁAT ZA BILETY JEDNORAZOWE
              klasa 2 pociągów REGIO
              Za odległość - taryfa normalna

              do 5km - 3,00
              6 - 10km - 3,20
              11 - 15km - 3,70
              16 - 20km - 4,30
              21 - 25km - 5,30
              26 - 30km - 6,30
              31 - 35km - 6,90
              36 - 40km - 8,00
              41 - 47km - 9,00
              48 - 53km - 10,00
              54 - 59km - 11,10
              60 - 67km - 11,60
              68 - 73km - 12,60
              74 - 80km - 13,60
              81 - 90km - 14,60
              91 - 100km - 15,70
              101 - 120km - 17,20
              121 - 140km - 19,20
              141 - 160km - 21,20
              161 - 180km - 23,20
              181 - 200km - 25,20
              Last edited by Gringo; 2011-06-07, 06:44.

              Comment

              • Gringo
                Major Piwnych Rewolucji
                🍼
                • 2007.07
                • 2160

                Za ciosem sukcesu sprzedaży Atlasu Linii Kolejowych, firma Eurosprinter wydała Mały Atlas Linii Kolejowych Polski 2011 "wersja podróżnicza". Premiera miała miejsce w dniu 01.06.2011. Cena jest już zdecydowanie bardziej atrakcyjna od Wielkiego Atlasu- 45 zł.

                Comment

                • Pendragon
                  Generał Wszelkich Fermentacji
                  🥛🥛🥛
                  • 2006.03
                  • 13952

                  To jest atlas linii a nie rozkład jazdy. Poza tym to rozkłady zmieniają się codziennie, a nie co 3 miesiące

                  moje piwne mapy // Piwny Informator (facebook) // Browarek Camelot


                  Lepiej siedzieć w gospodzie nad piwem i rozmyślać o kościele, niż siedzieć w kościele myśląc o gospodzie

                  Comment

                  • Gringo
                    Major Piwnych Rewolucji
                    🍼
                    • 2007.07
                    • 2160

                    Patrzysz na KOLEJ przez pryzmat polityki spółek grupy PKP. Rozdziel sobie te dwie rzeczy a może coś dojrzysz...

                    Comment

                    • zgroza
                      Major Piwnych Rewolucji
                      🍼
                      • 2008.03
                      • 3605

                      Na przykład z Bydgoszczy do Gościszewa można dojechać w niecałe cztery godziny pociągami Arrivy, czyli DB. Ciekawe, jak to funkcjonuje - z tym że trzeba by było się nastawić na nocleg, bo nie da się ustawić tak kilkugodzinnej wizyty. Szkoda, że już nie mieszkam w Bdg.
                      Lotna ekspozytura browaru

                      Też Was kocham.

                      Comment

                      • zgroza
                        Major Piwnych Rewolucji
                        🍼
                        • 2008.03
                        • 3605



                        Czy dane mi będzie dojechać do Szczyrzyca pociągiem? Pięknie by było...
                        Lotna ekspozytura browaru

                        Też Was kocham.

                        Comment

                        • Pendragon
                          Generał Wszelkich Fermentacji
                          🥛🥛🥛
                          • 2006.03
                          • 13952

                          Ja o tym projekcie słyszę już od co najmniej 20 lat, jak nie 25. Nie wiem czy dożyję realizacji.
                          Poza tym mowa jest o jakiś Szczyrzycach, a nie Szczyrzycu
                          "Planowana inwestycja kolejowa da zatrudnienie ponad tysiącom osób". Ile to jest ponad tysiącom? Milionom?
                          Last edited by Pendragon; 2012-01-27, 10:54.

                          moje piwne mapy // Piwny Informator (facebook) // Browarek Camelot


                          Lepiej siedzieć w gospodzie nad piwem i rozmyślać o kościele, niż siedzieć w kościele myśląc o gospodzie

                          Comment

                          • Gringo
                            Major Piwnych Rewolucji
                            🍼
                            • 2007.07
                            • 2160

                            Rynek Kolejowy: http://www.rynek-kolejowy.pl/29148/P...raz_blizej.htm
                            A koszty budowy linii Podłęże – Piekiełko już w 2006 roku szacowano na 8-9 mld zł. Teraz mówi się o 5-6 mld zł.
                            Dla mnie to zmierza w kierunku podzielenia losu z KDP.

                            Comment

                            • zgroza
                              Major Piwnych Rewolucji
                              🍼
                              • 2008.03
                              • 3605

                              Myślę, że po prostu mogli urealnić założenia. Np. po prostu zrezygnować z drugiego toru. Do tego na kolei się sporo robi, to teraz ceny w kosztorysach są mniej z kosmosu.
                              Last edited by zgroza; 2012-01-27, 11:19.
                              Lotna ekspozytura browaru

                              Też Was kocham.

                              Comment

                              • Gringo
                                Major Piwnych Rewolucji
                                🍼
                                • 2007.07
                                • 2160

                                Wydaje mi się że nie jeden tor nie zmniejszyłby kosztów o niemal 50% (nie uwzględniając jeszcze inflacji od 2006 roku). Poza tym jednotorówka jest do d...
                                Jak to często mówię - pożyjemy zobaczymy

                                Starają się o pieniądzę na rozbudowę a Małopolska ma dużo do zrobienia w istniejącej infrastrukturze. Połączenia z woj. śląskim są fatalne.
                                Czechowice Dz. - Kraków - 180 minut - około 90km.
                                Katowice - Kraków pociąg IC 120 minut - około 80 km.

                                Dla mnie, wycieczka do Omerty w Krakowie, 90km w jedną stronę to była podróż w której spędziłem w pociągu łącznie prawie 7 godzin. Paradoksalnie dobrą alternatywą (czasu przejazdu) jest wycieczka do Wrocławia.

                                Comment

                                Przetwarzanie...
                                X