Pociągiem po kolejowo-piwnych szlakach

Collapse
X
 
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • zgroza
    Major Piwnych Rewolucji
    🍼
    • 2008.03
    • 3607

    #376
    No modernizację tej linii reklamują już na dworcach, http://katowice.gazeta.pl/katowice/1..._160_km_h.html
    Lotna ekspozytura browaru

    Też Was kocham.

    Comment

    • Gringo
      Major Piwnych Rewolucji
      🍼
      • 2007.07
      • 2162

      #377
      Czas najwyższy, w Mysłowicach pociag jedzie 20km/h, podkładów kolejowych nie widać bo zgniły, co ciekawena tym odcinku podkłady są (były) dłuższe od standartowych, gdyż mogły być w każdej chwili przekute z 1435mm na 1520mm.

      Comment

      • woosaa
        Major Piwnych Rewolucji
        🍼🍼
        • 2005.07
        • 1557

        #378
        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Gringo
        Czas najwyższy, w Mysłowicach pociag jedzie 20km/h, podkładów kolejowych nie widać bo zgniły, co ciekawena tym odcinku podkłady są (były) dłuższe od standartowych, gdyż mogły być w każdej chwili przekute z 1435mm na 1520mm.
        Czyżby te podkłady były z 1945r.Podobno cała linia Medyka-Kraków-Katowice-Wrocław-? do 1989r? była na drewnie właśnie w celu szybkiego przekucia na 1520mm.
        mb WOS

        Comment

        • Gringo
          Major Piwnych Rewolucji
          🍼
          • 2007.07
          • 2162

          #379
          Przy najbliższej okazji, muszę popytać jakiegoś łebskiego emeryta z PLKi jak to przebiegało. Jadąc ostatnio pociągiem pomiędzy Sosnowiec Jęzor a Jaworzno-Szczakowa widziałem wyprute tory z ziemi na drewnianych podkładach, czyli modernizacja trwa.

          Comment

          • badejza
            Porucznik Browarny Tester
            • 2009.03
            • 277

            #380
            Przepraszam, że się wcinam w temat, ale mam pytanie odnośnie kolei i widzę, że mam do czynienia z "siedzącymi w temacie".

            Czy jest w planie jakiś remont linii nr 14 na odcinku przebiegającym przez woj. dolnośląskie?
            Czy może raczej należy się spodziewać zamknięcia linii? Osobiście brakuje mi połączeń pasażerskich z Głogowa w kierunku na Żary, czy na Leszno, które zostały zawieszone właśnie przez ograniczenia do prędkości furmankowych.
            Chamstwo w państwie, Panie.

            Comment

            • slavoy
              Pułkownik Chmielowy Ekspert
              🥛🥛🥛
              • 2001.10
              • 5056

              #381
              Heh, widzę, że miałem nosa, że się przejechalem w lecie do Wschowy. Pamiętam, że granica województw była baaardzo widoczna. Wyjazd z Głogowa w żółwim tempie, jazda jedynym czynnym torem w stanie ciężkim, drugi zarośnięty w stanie rozkładu. Po wjeździe do Wielkopolski szynobusik zaczął całkiem żwawo grzać i do Wschowy minęliśmy dwa towarowe na drugim torze. Wyglądało to zupełnie jakbym wyjeżdżał z Polski na zachód lub południe
              Dick Laurent is dead.

              Comment

              • Gringo
                Major Piwnych Rewolucji
                🍼
                • 2007.07
                • 2162

                #382
                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika badejza
                Przepraszam, że się wcinam w temat, ale mam pytanie odnośnie kolei i widzę, że mam do czynienia z "siedzącymi w temacie".

                Czy jest w planie jakiś remont linii nr 14 na odcinku przebiegającym przez woj. dolnośląskie?
                Czy może raczej należy się spodziewać zamknięcia linii? Osobiście brakuje mi połączeń pasażerskich z Głogowa w kierunku na Żary, czy na Leszno, które zostały zawieszone właśnie przez ograniczenia do prędkości furmankowych.
                Tego to i pewnie ludzie z PLK i PR nie wiedzą Co nieco można poczytać na branżowym forum tutaj. Jest tam skan z Głosu Głogowa który nie napawa optymizmem.

                Comment

                • badejza
                  Porucznik Browarny Tester
                  • 2009.03
                  • 277

                  #383
                  Mają ponoć jeden nieczynny tor przerabiać na przeprawę drogową. Prezydent Zubowski mówił, że jest już zgoda od PLK.
                  Z kolei gdzie indziej przeczytałem, że ten odcinek mają w planach zamknąć w ciągu najbliższych lat, jeżeli nie znajdą się pieniądze na remont. Tak się zastanawiam - czy jest możliwe, żeby wyłączyć z użytkowania tylko część linii kolejowej, podczas gdy na reszcie pociągi będą hulać nadal? Co mam na myśli - dojeżdża sobie taki skład na x-ty kilometr i nie może jechać dalej, ponieważ PLK urzędowo zamknęło dalszą część i co wtedy robi maszynista? Jedzie z powrotem? A może wogóle nie kierują pociągów na tę trasę tylko objazdem? Tylko wtedy sensowniej byłoby zamknąć aż do miejsca, gdzie jest możliwość potencjalnej zmiany kierunku jazdy (np. w Lesznie).
                  Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić jako laik. Jako znawcy i fachowcy - podpowiedzcie!
                  Chamstwo w państwie, Panie.

                  Comment

                  • Gringo
                    Major Piwnych Rewolucji
                    🍼
                    • 2007.07
                    • 2162

                    #384
                    A mało to przykładów patrząc na kolejową mapę Polski ?
                    Autobusy szynowe i inne jednostki nie wymagają układu stacyjnego który umożliwi zmianę kierunku jazdy tak jak w pociągu złożonym z jednej lokomotywy i wagonów. Taki pojazd może dojechać po jednym torze i tym samym wrócić zmieniając tylko kabinę sterowniczą. Przykład ze stacji Wieliczka Rynek.

                    Comment

                    • celtyk87
                      Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
                      • 2008.11
                      • 208

                      #385
                      Polska a w szczególności śląsk są 100 lat za murzynami. Przewozy Regionalne powinny już dawno kupić zestawy push-pull takie jak Koleje Mazowieckie.

                      Comment

                      • zgroza
                        Major Piwnych Rewolucji
                        🍼
                        • 2008.03
                        • 3607

                        #386
                        Czemu akurat Śląsk? Źle jest wszędzie, ale będzie lepiej.
                        Za zamknięcie linii kolejowej nr 14, z tego co czytałem, jest odpowiedzialne woj. wielkopolskie, bo dolnośląskie i lubuskie wyraziły chęć współpracy.
                        Lotna ekspozytura browaru

                        Też Was kocham.

                        Comment

                        • kruger_nr1
                          Kapitan Lagerowej Marynarki
                          🍼
                          • 2005.11
                          • 802

                          #387
                          od marca ma zostać zamkniety odcinek lini kolejowej Wodzisław Ślaski - Chałupki. Nie wiadomo czy pociągnie to za sobą likwidację pociągu z Katowic do czeskiego Bohumina, czy pociąg ten pojedzie przez Racibórz(mało prawdopodobne). Więc jeśli ktoś chciałby się jeszcze nim przejechać to radzę się pośpieszyć
                          Kolekcja puszek piwnych:
                          http://puszkikrugera.web-album.org/

                          Comment

                          • Pankracy
                            Major Piwnych Rewolucji
                            🥛🥛🥛🥛🥛
                            • 2007.10
                            • 2807

                            #388
                            Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika celtyk87
                            Polska a w szczególności śląsk są 100 lat za murzynami.
                            Bo Polacy nie chcą pomocy Chińczyków.
                            W tej chwili wszystkie kraje Afryki Subsaharyjskiej (może poza RPA) zdominowane sa przez inwestycje realizowane rękami i pieniędzmi z Chin.
                            Przewozy Regionalne powinny już dawno kupić zestawy push-pull takie jak Koleje Mazowieckie.
                            Ciekawe za co?
                            W sławetnym 2008 roku PKP Intercity załatwiło PR przejmując przewozy międzywojewódzkie. Największą stratą PR była utrata na rzecz konkurencji lokomotyw (PR zmuszene są wypożyczać tabor trakcyjny od PKP Cargo).

                            Comment

                            • woosaa
                              Major Piwnych Rewolucji
                              🍼🍼
                              • 2005.07
                              • 1557

                              #389
                              Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika kruger_nr1
                              od marca ma zostać zamkniety odcinek lini kolejowej Wodzisław Ślaski - Chałupki. Nie wiadomo czy pociągnie to za sobą likwidację pociągu z Katowic do czeskiego Bohumina, czy pociąg ten pojedzie przez Racibórz(mało prawdopodobne). Więc jeśli ktoś chciałby się jeszcze nim przejechać to radzę się pośpieszyć
                              Pociąg Katowice-Bohumin nie jeżdzi od grudnia
                              mb WOS

                              Comment

                              • Gringo
                                Major Piwnych Rewolucji
                                🍼
                                • 2007.07
                                • 2162

                                #390
                                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika celtyk87
                                Polska a w szczególności śląsk są 100 lat za murzynami.
                                Fotorelacja z Mauretanii. W jednym z czasopism GLOBTROTER był temu pociągowi poświęcony kilkustronicowy artykuł.

                                Comment

                                Related Topics

                                Collapse

                                • pebejot
                                  Słowacja, Skalica, Komenského 408/2, Pivovar Špicer
                                  pebejot
                                  Na Słowacji browarów restauracyjnych nie przybywa w takim tempie jak w sąsiednich Czechach, dlatego każdy nowy obiekt tego typu na piwnej mapie cieszy.
                                  W zeszłym roku na zachodzie kraju, w niewielkim miasteczku Skalica przy granicy z Czeską Republiką swoje podwoje otworzył browar Špicer....
                                  2025-01-25, 22:06
                                • dadek
                                  Wisła, 1 maja 69 (stacja PKP Wisła Uzdrowisko), Browar Wisła
                                  dadek
                                  Najwyraźniej przez zawirowania na browar.biz tego browaru brak do tej pory w bazie choć otworzył się w czerwcu 2020. I chyba nikt z forumowiczów jeszcze się tu nie pojawił.
                                  Wraz z p-stulka, który wyczaił, że w ramach buntu przedsiębiorców restauracja jest otwarta dla gości, zawitaliśmy...
                                  2021-03-16, 02:21
                                • bastion
                                  Łotwa, Aluksne, Talavas Iela 5, Aluksnes Alus.
                                  bastion
                                  Łotewska prowincja ma swój urok. Cisza i wszechwładny spokój wręcz emanują z tych miejsc. Miłośnicy lasów, jezior i drewnianych domków, znajdą tam swoje miejsce na ziemi.
                                  W przypadku miasteczka Aluksne nieco rozwleczonego terytorialnie, celem wizyt jest jezioro z ruinami zamku na...
                                  2024-11-26, 22:29
                                • dadek
                                  Belgia, Bruksela, Rue Dieudonné Lefèvre 4, La Source
                                  dadek
                                  Na koniec pobytu w Belgii opuściliśmy gościnną Flandrię i na ostatnie 3 dni przenieśliśmy się do Brukseli. Koledzy z Holandii nas ostrzegali, że tam już nie będzie tak lekko językowo jak chociażby w Leuven odległym o 18 minut jazdy pociągiem od stolicy. We Flandrii, czyli północnej...
                                  2024-10-14, 01:47
                                • pebejot
                                  Dziekanowice 200, Browar Trzech Braci
                                  pebejot
                                  Aż dziwne, że ten browar jeszcze nie został opisany na forum.
                                  Działający (podobno) od 2021 roku obiekt to dziwaczny twór browaru restauracyjnego, połączonego ze stacją benzynową, zlokalizowany przy skrzyżowaniu dróg w miejscowości Dziekanowice, kilkanaście kilometrów od Wieliczki....
                                  2024-08-20, 22:27
                                • Loading...
                                • Koniec listy.
                                Przetwarzanie...