Pociągiem po kolejowo-piwnych szlakach

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • Pendragon
    Generał Wszelkich Fermentacji
    🥛🥛🥛
    • 2006.03
    • 13952

    #31
    DB to jest ideał kolei. Równajmy do najlepszych, ale może najpierw bierzmy przykład z trochę mniejszych "ideałów", jak CD? Daleko nam do tych drugich, a do pierwszych lata świetlne... Moim zdaniem to właśnie CD powinny stanowić dla nas wzór do naśladowania, a gdy osiągniemy ich poziom zabierajmy się za porównywanie do DB.
    Last edited by Pendragon; 2009-01-16, 14:37.

    moje piwne mapy // Piwny Informator (facebook) // Browarek Camelot


    Lepiej siedzieć w gospodzie nad piwem i rozmyślać o kościele, niż siedzieć w kościele myśląc o gospodzie

    Comment

    • jacer
      Pułkownik Chmielowy Ekspert
      • 2006.03
      • 9875

      #32
      Spokojnie, już nie długo będzie liberalizacja na rynku przewozów osobowych i DB zrobi porządek u nas.


      P.S. Od DB bardziej cenie holenderską kolej.

      P.S.2 Nie ma to jak własny samochód
      Milicki Browar Rynkowy
      Grupa STYRIAN

      (1+sqrt5)/2
      "Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
      "Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson
      No Hops, no Glory :)

      Comment

      • Pendragon
        Generał Wszelkich Fermentacji
        🥛🥛🥛
        • 2006.03
        • 13952

        #33
        Jacer, nie bądź taki pewien, że się będą do tego garnąć. Stawki za wozokilometr dla PLK zostaną Procedury dopuszczenia do ruchu ichniejszego sprzętu także.

        moje piwne mapy // Piwny Informator (facebook) // Browarek Camelot


        Lepiej siedzieć w gospodzie nad piwem i rozmyślać o kościele, niż siedzieć w kościele myśląc o gospodzie

        Comment

        • jacer
          Pułkownik Chmielowy Ekspert
          • 2006.03
          • 9875

          #34
          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Pendragon Wyświetlenie odpowiedzi
          Jacer, nie bądź taki pewien, że się będą do tego garnąć. Stawki za wozokilometr dla PLK zostaną Procedury dopuszczenia do ruchu ichniejszego sprzętu także.
          Ichni sprzęt już jeździ po naszych torach. W przewozach towarowych jest konkurencja.

          Przyjdzie prikaz z Unii i procedury będą jak w Niemczech
          Milicki Browar Rynkowy
          Grupa STYRIAN

          (1+sqrt5)/2
          "Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
          "Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson
          No Hops, no Glory :)

          Comment

          • delvish
            Major Piwnych Rewolucji
            • 2004.11
            • 3508

            #35
            Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika jacer Wyświetlenie odpowiedzi
            P.S.2 Nie ma to jak własny samochód
            Coś ci się pomyliło. Nie ma jak samochód służbowy
            Last edited by delvish; 2009-01-16, 15:03.
            "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
            (Frank Zappa)

            "It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker that we expect our dinner, but from their regard to their own interest. We address ourselves, not to their humanity but to their self-love" (Adam Smith)

            Comment

            • Pendragon
              Generał Wszelkich Fermentacji
              🥛🥛🥛
              • 2006.03
              • 13952

              #36
              Jeździ, ale każda sztuka musi być zbadana i zatwierdzona przez nasz "Bardzo Ważny Urząd Darmozjadów od Bardzo Ważnych Zadań". Poza tym kto by tam chciał wpuszczac swój wypasiony sprzęt na nasze zdezelowane trasy, by się wlokły po 30 km/h? A co z wizerunkiem firmy?

              moje piwne mapy // Piwny Informator (facebook) // Browarek Camelot


              Lepiej siedzieć w gospodzie nad piwem i rozmyślać o kościele, niż siedzieć w kościele myśląc o gospodzie

              Comment

              • Pogoniarz
                † 1971-2015 Piwosz w Raju
                • 2003.02
                • 7971

                #37
                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Pendragon Wyświetlenie odpowiedzi
                Jeździ, ale każda sztuka musi być zbadana i zatwierdzona przez nasz "Bardzo Ważny Urząd Darmozjadów od Bardzo Ważnych Zadań". Poza tym kto by tam chciał wpuszczac swój wypasiony sprzęt na nasze zdezelowane trasy, by się wlokły po 30 km/h? A co z wizerunkiem firmy?
                Otóż to. Jazda pociągiem relacji Szczecin G.- Przemyśl, to po prostu było miodzio, Włóczęga Północy identycznie.Do Jeleniej Góry koleją czas podróży trwa ponad dziewięć godzin, to się w głowie nie mieści(do tego walka o miejsca)


                Prawie jak Piwo
                SZCZECIN

                Comment

                • Krzysiu
                  D(r)u(c)h nieuchwytny
                  • 2001.02
                  • 14936

                  #38
                  Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika jacer Wyświetlenie odpowiedzi
                  Ichni sprzęt już jeździ po naszych torach. W przewozach towarowych jest konkurencja.

                  Przyjdzie prikaz z Unii i procedury będą jak w Niemczech
                  Nie przyjdzie i nie będą. Jest coś takiego jak różne systemy zasilania. Nawet UE nie ma tyle pieniędzy, żeby to szybko zmienić. Całkiem niedawno czytałem, że europejski program integracji przewozów kolejowych nie istnieje, a parę dyrektyw na ten temat już jest.

                  Konkurencja w towarówce to zmodernizowane radzieckie gagariny.

                  Comment

                  • unkel
                    Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
                    • 2008.08
                    • 244

                    #39
                    Krzysiu: są też lokomotywy dwu- a nawet trój- systemowe.
                    Co mnie bardzo cieszy na forum widzę sporą reprezentacje MK. Jednak te dwa hobby się chyba łączą
                    Chciałbym tylko zwrócić uwagę kolegów na nieco inne warunki jakie mieliśmy my a jakie Czesi po 89r. Chodzi mi tu głównie o sprawy taboru idealnie dopasowanego do linii lokalnych. Motoraki jeżdżą do dziś, niektóre zmodernizowane. O ile mi dobrze wiadomo, oprócz Elefantów w Czechach nie ma żadnego taboru niskopodłogowego.
                    U nas nie jest najlepiej, ale widać poprawę.

                    Comment

                    • zgroza
                      Major Piwnych Rewolucji
                      🍼
                      • 2008.03
                      • 3605

                      #40
                      Kolega zarzuci jakimiś linkami dla tych, co ciemni jak porter bałtycki.
                      Lotna ekspozytura browaru

                      Też Was kocham.

                      Comment

                      • unkel
                        Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
                        • 2008.08
                        • 244

                        #41
                        Trudno rzucić jakimś linkiem. Chodzi o to, że lokomotywa ma możliwość korzystać z różnych systemów napięcia. W Europie są to trzy najpopularniejsze: 3kV prądu stałego, 15kV i 25kV prądu przemiennego. W Polsce dzierżawione przez Cargo od Angel Trans Traxxxy są dwusystemowe: http://pl.wikipedia.org/wiki/EU43
                        W przyszłości Taurusy mają być 3-4 systemowe: http://pl.wikipedia.org/wiki/Siemens_ES64U4

                        Comment

                        • Wujcio_Shaggy
                          Major Piwnych Rewolucji
                          • 2004.01
                          • 4628

                          #42
                          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika kopyr Wyświetlenie odpowiedzi
                          (...) jest jedno ale, Polska jest tak z 4 razy bardziej rozległa niż Czechy. (...)
                          Bo u nas sieć jest rzadsza, więc filozofia komunikacji "przesiadkowej" się nie sprawdza, gdyż gdyby się przesiąść, to i tak nie ma dokądinąd jechać...

                          Na mapie kolejowej (nawet i obecnej, już nie mówię o takiej z np. 1988 roku) dokładnie widać, gdzie przebiegała granica między zaborem pruskim a ruskim; niestety, wiek minął, a my tego nie nadrobiliśmy....
                          Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!

                          Browar Szlachecki w Warszawie (działalność zawieszona)

                          @WujcioShaggy Wuj na Twitterze, czasem coś napisze nawet

                          Comment

                          • zgroza
                            Major Piwnych Rewolucji
                            🍼
                            • 2008.03
                            • 3605

                            #43
                            Wiek minął, a linie kolejowe typu Bydgoszcz-Unisław, Bydgoszcz-Gołańcz itd. są zamykane, linie regionalne umierają stojąc. Niedługo w dawnym zaborze pruskim gęstość linii będzie taka sama jak w rosyjskim.
                            Lotna ekspozytura browaru

                            Też Was kocham.

                            Comment

                            • unkel
                              Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
                              • 2008.08
                              • 244

                              #44
                              Problem tych linii jest taki, że w porównaniu z transportem drogowym nie mają szans. W zaborze pruskim powszechne jest, że odległość stacji do miejscowości to minimum 1km

                              Comment

                              • kopyr
                                Pułkownik Chmielowy Ekspert
                                • 2004.06
                                • 9475

                                #45
                                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Wujcio_Shaggy Wyświetlenie odpowiedzi
                                Na mapie kolejowej (nawet i obecnej, już nie mówię o takiej z np. 1988 roku) dokładnie widać, gdzie przebiegała granica między zaborem pruskim a ruskim; niestety, wiek minął, a my tego nie nadrobiliśmy....
                                Ale się staramy...

                                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika zgroza Wyświetlenie odpowiedzi
                                Wiek minął, a linie kolejowe typu Bydgoszcz-Unisław, Bydgoszcz-Gołańcz itd. są zamykane, linie regionalne umierają stojąc. Niedługo w dawnym zaborze pruskim gęstość linii będzie taka sama jak w rosyjskim.
                                ...unifikować.
                                blog.kopyra.com

                                Comment

                                Przetwarzanie...
                                X