No modernizację tej linii reklamują już na dworcach, http://katowice.gazeta.pl/katowice/1..._160_km_h.html
Pociągiem po kolejowo-piwnych szlakach
Collapse
X
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Gringo Wyświetlenie odpowiedziCzas najwyższy, w Mysłowicach pociag jedzie 20km/h, podkładów kolejowych nie widać bo zgniły, co ciekawena tym odcinku podkłady są (były) dłuższe od standartowych, gdyż mogły być w każdej chwili przekute z 1435mm na 1520mm.mb WOS
Comment
-
-
Przy najbliższej okazji, muszę popytać jakiegoś łebskiego emeryta z PLKi jak to przebiegało. Jadąc ostatnio pociągiem pomiędzy Sosnowiec Jęzor a Jaworzno-Szczakowa widziałem wyprute tory z ziemi na drewnianych podkładach, czyli modernizacja trwa.
Comment
-
-
Przepraszam, że się wcinam w temat, ale mam pytanie odnośnie kolei i widzę, że mam do czynienia z "siedzącymi w temacie".
Czy jest w planie jakiś remont linii nr 14 na odcinku przebiegającym przez woj. dolnośląskie?
Czy może raczej należy się spodziewać zamknięcia linii? Osobiście brakuje mi połączeń pasażerskich z Głogowa w kierunku na Żary, czy na Leszno, które zostały zawieszone właśnie przez ograniczenia do prędkości furmankowych.Chamstwo w państwie, Panie.
Comment
-
-
Heh, widzę, że miałem nosa, że się przejechalem w lecie do Wschowy. Pamiętam, że granica województw była baaardzo widoczna. Wyjazd z Głogowa w żółwim tempie, jazda jedynym czynnym torem w stanie ciężkim, drugi zarośnięty w stanie rozkładu. Po wjeździe do Wielkopolski szynobusik zaczął całkiem żwawo grzać i do Wschowy minęliśmy dwa towarowe na drugim torze. Wyglądało to zupełnie jakbym wyjeżdżał z Polski na zachód lub południeDick Laurent is dead.
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika badejza Wyświetlenie odpowiedziPrzepraszam, że się wcinam w temat, ale mam pytanie odnośnie kolei i widzę, że mam do czynienia z "siedzącymi w temacie".
Czy jest w planie jakiś remont linii nr 14 na odcinku przebiegającym przez woj. dolnośląskie?
Czy może raczej należy się spodziewać zamknięcia linii? Osobiście brakuje mi połączeń pasażerskich z Głogowa w kierunku na Żary, czy na Leszno, które zostały zawieszone właśnie przez ograniczenia do prędkości furmankowych.
Comment
-
-
Mają ponoć jeden nieczynny tor przerabiać na przeprawę drogową. Prezydent Zubowski mówił, że jest już zgoda od PLK.
Z kolei gdzie indziej przeczytałem, że ten odcinek mają w planach zamknąć w ciągu najbliższych lat, jeżeli nie znajdą się pieniądze na remont. Tak się zastanawiam - czy jest możliwe, żeby wyłączyć z użytkowania tylko część linii kolejowej, podczas gdy na reszcie pociągi będą hulać nadal? Co mam na myśli - dojeżdża sobie taki skład na x-ty kilometr i nie może jechać dalej, ponieważ PLK urzędowo zamknęło dalszą część i co wtedy robi maszynista? Jedzie z powrotem? A może wogóle nie kierują pociągów na tę trasę tylko objazdem? Tylko wtedy sensowniej byłoby zamknąć aż do miejsca, gdzie jest możliwość potencjalnej zmiany kierunku jazdy (np. w Lesznie).
Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić jako laik. Jako znawcy i fachowcy - podpowiedzcie!Chamstwo w państwie, Panie.
Comment
-
-
A mało to przykładów patrząc na kolejową mapę Polski ?
Autobusy szynowe i inne jednostki nie wymagają układu stacyjnego który umożliwi zmianę kierunku jazdy tak jak w pociągu złożonym z jednej lokomotywy i wagonów. Taki pojazd może dojechać po jednym torze i tym samym wrócić zmieniając tylko kabinę sterowniczą. Przykład ze stacji Wieliczka Rynek.
Comment
-
-
Czemu akurat Śląsk? Źle jest wszędzie, ale będzie lepiej.
Za zamknięcie linii kolejowej nr 14, z tego co czytałem, jest odpowiedzialne woj. wielkopolskie, bo dolnośląskie i lubuskie wyraziły chęć współpracy.Lotna ekspozytura browaru
Też Was kocham.
Comment
-
-
od marca ma zostać zamkniety odcinek lini kolejowej Wodzisław Ślaski - Chałupki. Nie wiadomo czy pociągnie to za sobą likwidację pociągu z Katowic do czeskiego Bohumina, czy pociąg ten pojedzie przez Racibórz(mało prawdopodobne). Więc jeśli ktoś chciałby się jeszcze nim przejechać to radzę się pośpieszyćKolekcja puszek piwnych:
http://puszkikrugera.web-album.org/
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika celtyk87 Wyświetlenie odpowiedziPolska a w szczególności śląsk są 100 lat za murzynami.
W tej chwili wszystkie kraje Afryki Subsaharyjskiej (może poza RPA) zdominowane sa przez inwestycje realizowane rękami i pieniędzmi z Chin.
Przewozy Regionalne powinny już dawno kupić zestawy push-pull takie jak Koleje Mazowieckie.
W sławetnym 2008 roku PKP Intercity załatwiło PR przejmując przewozy międzywojewódzkie. Największą stratą PR była utrata na rzecz konkurencji lokomotyw (PR zmuszene są wypożyczać tabor trakcyjny od PKP Cargo).
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika kruger_nr1 Wyświetlenie odpowiedziod marca ma zostać zamkniety odcinek lini kolejowej Wodzisław Ślaski - Chałupki. Nie wiadomo czy pociągnie to za sobą likwidację pociągu z Katowic do czeskiego Bohumina, czy pociąg ten pojedzie przez Racibórz(mało prawdopodobne). Więc jeśli ktoś chciałby się jeszcze nim przejechać to radzę się pośpieszyćmb WOS
Comment
-
-
Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika celtyk87 Wyświetlenie odpowiedziPolska a w szczególności śląsk są 100 lat za murzynami.
Comment
-
Comment