Nowe etykiety Czarnkowa?

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • kopyr
    Pułkownik Chmielowy Ekspert
    • 2004.06
    • 9475

    #16
    Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Mikko Wyświetlenie odpowiedzi
    Problemem Czarnkowa jest słaba rozpoznawalność marki. Poza grupą zapaleńcow/koneserów, ilość ludzi którzy wiedzą co to za piwo jest znikoma. Wiadomo ze browar nie ma kasy na spoty między dziennikiem a pogodą ale np eksponowanie nazwy na plakatach, cenownikach, standach by sie przydało żeby choć logo sie opatrzyło. Dobrym pomysłem są butelki (tzw bąbki) które sa charakterystyczne i ludzie je zaczynają kojarzyć. Nowe etykiety są lekko 'tanie' (troche jak opakowanie zastępcze w latach 80tych) sugerujące że to piwo jest z dolnej półki. Ale bobrze jakby producent konsekwentnie ta nazwe czy kolorystyke zachowywał jeśli już jest. Rozumiem że etykiety 'srebrne' są już nieaktualne.
    Powiem krótko - be ze du ry. Butelki klienci nie "zaczynają kojarzyć", tylko bardzo dobrze kojarzą, z minioną epoką, z minionym smakiem piwa. To jest jeden z największych atutów tego opakowania. Bączki Steine, w przeciwieństwie do butelek EURO, kojarzą się bardzo dobrze, sentymentalnie. Podobnie jak butelki z zamknięciem pałąkowym.
    Do etykiet wracając, to nie są, one "tanie", wystarczy zobaczyć jak wyglądają etykiety, czy szerzej opakowania piw marketowych. Bynajmniej nie są podobne do etykiet z Czarnkowa. Te etykiety są staroświeckie, to jest ta sama poetyka, co odwołanie do wypuszczania kawy Necafe w kolekcjonerskiej puszce z przed 80 lat, sprzedawanie drogich konfitur z wieczkiem przykrytym papierkiem ściągniętym gumką recepturką. Zmiana jest zdecydowanie na lepsze. Etykiety srebrne były właśnie tandetne, kojarzyły się z kiczem lat 90-tych, z zachłyśnięciem się plastikiem i świecidełkami. Swoją drogą dziwię się, że Lech poszedł w tym kierunku, ale to nawet lepiej.
    blog.kopyra.com

    Comment

    • bono_boniecki
      D(r)u(c)h nieuchwytny
      • 2007.10
      • 177

      #17
      Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Mikko Wyświetlenie odpowiedzi
      Problemem Czarnkowa jest słaba rozpoznawalność marki. Poza grupą zapaleńcow/koneserów, ilość ludzi którzy wiedzą co to za piwo jest znikoma.
      To nieprawda, ilekroć jestem w Piotrze i Pawle w Jankach (bywam bardzo często), widzę mocno przebraną półkę z Noteckim. Piwo schodzi bardzo dobrze, przynajmniej z moich obserwacji. Dowodem na rozpoznawalność niech będzie mój ojciec, który pija ostatnio w zasadzie tylko Noteckie. Nie interesuje się piwem bardziej niż statystyczny polski obywatel.

      Comment

      • Pendragon
        Generał Wszelkich Fermentacji
        🥛🥛🥛
        • 2006.03
        • 13952

        #18
        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika kopyr Wyświetlenie odpowiedzi
        A i taka ciekawostka, można wyliczyć, że cena jednej etykiety wynosi z grubsza 0,5 grosza.
        Ejże... 53.033 zł : 8.000.000 etykiet = 0,0066 zł za sztukę.
        Niefortunnie zapisali liczbę sztuk , typu "1500 tys.", co może w pierwszej chwili wprowdzić w błąd, przecież przetarg nie byłby na 8 tys. etykiet

        Dostałem maila z browaru, że... na etykiecie jest 12,1 ...

        Schodzi nie tylko w Jankach. Tydzień temu byłem w PiP w Tczewie, w kolejkach do 2 kas stało 6 osób (w tym ja). 4 osoby z tych 6 miały w koszyku po kilka butelek Noteckiego lub Eire!
        Last edited by Pendragon; 2009-02-24, 18:35.

        moje piwne mapy // Piwny Informator (facebook) // Browarek Camelot


        Lepiej siedzieć w gospodzie nad piwem i rozmyślać o kościele, niż siedzieć w kościele myśląc o gospodzie

        Comment

        • Jaroslav
          D(r)u(c)h nieuchwytny
          🍼
          • 2005.10
          • 967

          #19
          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Mikko Wyświetlenie odpowiedzi
          Rozumiem że etykiety 'srebrne' są już nieaktualne.
          Jest niestety jeszcze tak, że sreberka nie zostały kompletnie
          wyparte (co mam nadzieje niedługo nastąpi). Nowe etykiety to zupełnie
          inna jakość. Co więcej stwierdziłem, że Czarnków od chwili wprowadzenia
          nowej szaty schodzi z półek sklepowych jak świeże bułeczki. Dodatkowo w
          browarze zauważono, że trzeba wykorzystać ogromny rynek jakim jest Poznań
          (choć nie tylko tu zauważalna jest ekspansja). Jeszcze kilka miesięcy w moim
          mieście był dosłownie 1 (słownie: jeden) sklep z Czarnkowem w bączkach.
          Obecnie, gdzie nie spojrzeć widzę na przednich szybach sklepów plakat reklamujący
          Noteckie, piwo sprzedawane jest w największych sieciach handlowych. No wreszcie
          chyba ktoś poszedł po rozum do głowy i zainwestował w
          dobrych PH. Co więcej uważam, że browar dobrze robi (piszę to trochę na
          przekór sobie), iż koncentruje się na dwóch markach (+ wersja niepasteryzowana).
          Wprowadzenie ciekawej szaty graficznej, zwróci na to piwo uwagę wielu
          nowych konsumentów. Wysoka i stabilna jakość czarnkowskiego piwa powinna
          skłonić do częstszego sięgania po nie. Niech tylko nie pokpią dystrybucji
          (klient musi mieć pewność, że dostanie dane piwo w danym miejscu), a przyszłość
          widzę w różowych barwach.
          Last edited by Jaroslav; 2009-02-24, 18:46.

          Comment

          • Mikko
            Kapitan Lagerowej Marynarki
            • 2008.12
            • 583

            #20
            Ja osobiscie przekonalem ze 20 znajomych ktorzy pija teraz tylko Czarnkow, jednak nim to nastapilo nazwa browaru czy marki piwa byla im kompletnie obca a butelki nazywali smiesznymi. Zreszta napisalem ze butelki to atut - i dla mnie to tez nawiazanie do 'starych dobrych czasow' ale np 20-25 latkowie z ktorymi pracuje te czasy to abstrakcja. Co do etykiet to projektowalem kiedys dla polmosow wiec troche teori liznołem i upieram sie ze te sa 'tanie' a Nescafe to zly przyklad.
            Zreszta to kwestia gustu bo dla mnie wyznacznikiem kanonu sa etykiety niemieckie i czeskie - zloto, srebro, misterne grafiki, ladny logotyp ale jak Kopyr napisal to kicz, kicz ale ile ma uroku Zreszta Panowie, zeby takie byly tylko nasze problemy jak wzor etykiet

            Comment

            • ART
              mAD'MINd
              🥛🥛🥛🥛🥛
              • 2001.02
              • 23960

              #21
              Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Pendragon Wyświetlenie odpowiedzi
              Ejże... 53.033 zł : 8.000.000 etykiet = 0,0066 zł za sztukę
              czyli 0,66 GROSZA
              Last edited by ART; 2009-02-24, 19:07.
              - Wspieraj swój Browar! Stań się Premium - Użytkownikiem!
              - Moje: zbieranie - Opole & warzenie - Browar Domowy Świński Ryjek ****
              - Uwarz swoje piwo domowe z naszym Centrum Piwowarstwa

              Sprawy dotyczące postów/wpisów/wątków/tematów zgłaszaj proszę narzędziem "Zgłoś [moderatorowi]" (Ikonka flagi przy danym wpisie).

              Comment

              • kopyr
                Pułkownik Chmielowy Ekspert
                • 2004.06
                • 9475

                #22
                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Mikko Wyświetlenie odpowiedzi
                Co do etykiet to projektowalem kiedys dla polmosow wiec troche teori liznołem i upieram sie ze te sa 'tanie' a Nescafe to zly przyklad.
                Zreszta to kwestia gustu bo dla mnie wyznacznikiem kanonu sa etykiety niemieckie i czeskie - zloto, srebro, misterne grafiki, ladny logotyp ale jak Kopyr napisal to kicz, kicz ale ile ma uroku Zreszta Panowie, zeby takie byly tylko nasze problemy jak wzor etykiet
                Te etykiety, o których piszesz to po prostu standard. Koncerny właśnie takie etykiety stosują, więc żeby się odróżnić na półce trzeba zrobić coś innego. Dla mnie jednak mistrzostwem jest ta etykieta z Czarnkowa. Choć podejrzewam, że jest pewnie droższa. To dopiero jest hardcore.

                PS: odnośnie cen etykiet, już ART wyjaśnił.
                Last edited by kopyr; 2009-02-24, 19:57.
                blog.kopyra.com

                Comment

                • Pendragon
                  Generał Wszelkich Fermentacji
                  🥛🥛🥛
                  • 2006.03
                  • 13952

                  #23
                  Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika ART Wyświetlenie odpowiedzi
                  czyli 0,66 GROSZA
                  O ja głupia p... to się popisałem

                  moje piwne mapy // Piwny Informator (facebook) // Browarek Camelot


                  Lepiej siedzieć w gospodzie nad piwem i rozmyślać o kościele, niż siedzieć w kościele myśląc o gospodzie

                  Comment

                  • M-kwadrat
                    Porucznik Browarny Tester
                    • 2004.07
                    • 304

                    #24
                    Przypuszczalne nowe kapsle Browar Czarnków - Noteckie

                    Wygląda na to, że do nowych etykiet piwa Noteckiego Browar Czarnków szykuje dopasowane kolorystycznie kapsle. Informacja ze strony browaru z zapytania przetargowego.
                    Attached Files
                    Last edited by M-kwadrat; 2009-03-30, 11:50. Powód: Dodano temat postu
                    Pozdrawiam, Maciek

                    Comment

                    • kjaros
                      Porucznik Browarny Tester
                      🍼
                      • 2007.03
                      • 378

                      #25
                      Chyba w Czarnkowie ktoś w miarę poważnie podszedł do sprawy marketingu. Dobrze, że pomyśleli o podgonieniu za konkurencją. Jeszcze tylko mogli się by się pokusić o znalezienie w każdym mieście wojewódzkim dobrze zorganizowanej hurtowni. Nie muszą "być" w każdym sklepie, ale żeby każdy piwosz, któremu kapie ślinka na widok noteckiego mógł w miarę bezproblemowo je kupić...
                      Nawet najgłupsi politycy, nie są tak głupi jak społeczeństwo, które ich wybrało.

                      Comment

                      • Rycho_128
                        Major Piwnych Rewolucji
                        • 2007.03
                        • 1054

                        #26
                        bączki

                        Etykiety etykietami, teraz są lepsze, zgoda, ale... wydaje mi się, że jednak mimo wszystko browar powinien poważnie przemyśleć użycie półlitrowych butelek. Niektórych taki bączek odstrasza. Ja wiem, że niektórych wręcz przeciwnie.
                        Jeszcze jeden argument za półlitrówką - czarnkowskie piwa nie sa bynajmniej mocne.
                        A dostępność - fakt, że z niekoncernowych chyba najlepiej w Gdańsku dostępne - tam, gdzie zawsze + Piotr i Paweł.
                        Gdański Browar WaRy
                        Gdański Browar WaRy w BrowarBizie
                        Piwo z kufla smakuje lepiej :)///Mniej karmelu...

                        Comment

                        • abernacka
                          Generał Wszelkich Fermentacji
                          🥛🥛🥛🥛
                          • 2003.12
                          • 10862

                          #27
                          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Rycho_128 Wyświetlenie odpowiedzi
                          (...) że z niekoncernowych chyba najlepiej w Gdańsku dostępne - tam, gdzie zawsze + Piotr i Paweł.
                          Zapomniałeś o hipermarketach Real!
                          Ps. Wyborne piwo w znakomitym opakowaniu! Tak a propo opakowania.
                          Piwna turystyka według abernackiego

                          Comment

                          • kjaros
                            Porucznik Browarny Tester
                            🍼
                            • 2007.03
                            • 378

                            #28
                            Półlitrówki to też dobry pomysł. Jednak mi opakowanie noteckiego "mówi" że mam do czynienia z produktem klasycznie wytwarzanym. Produkowanym bez pośpiechu i oglądania się producenta na niebotyczne zyski, niskie koszty i piorącą mózg reklamę. Bączek to część tego piwa...
                            Nawet najgłupsi politycy, nie są tak głupi jak społeczeństwo, które ich wybrało.

                            Comment

                            • robox
                              D(r)u(c)h nieuchwytny
                              • 2002.11
                              • 8188

                              #29
                              Co do kapsli, to widać, że Czarnków poważnie podszedł do sprawy, że oprócz dobrego piwa, musi być dobrze dopracowana jego szata graficzna. Należą się wielkie brawa!!! Ten browar daje przykład innym, takim jak np. Krajan, Ciechan, Gab, Koreb czy Staropolski.
                              Last edited by robox; 2009-03-30, 16:08.

                              Comment

                              • bono_boniecki
                                D(r)u(c)h nieuchwytny
                                • 2007.10
                                • 177

                                #30
                                Butelki 0,33 l. mają swój klimat, ale osobiście wolę butelki 0,5 l. Konkretniejsze jednak.

                                Comment

                                Przetwarzanie...
                                X