ciekawostka z branży handlowej
Pod względem preferencji Europejczyków dotyczących wyjścia na piwo ze znaną osobą granica dzieli nas na wschodnią i zachodnią część kontynentu. Z kolei łączy nas zamiłowanie do Angeliny Jolie (więcej niż jeden na trzech Europejczyków chciałby z nią właśnie wypić piwo) i sympatia dla lokalnych gwiazd. Pokazuje badanie „Z kim na piwo" przeprowadzone w 12 krajach Europy na zlecenie SABMiller właściciela Kompanii Piwowarskiej.
Z badania wynika, że mężczyźni z Europy skłaniają się do wyboru gwiazd sportu lub polityki a kobiety kierują się raczej wizerunkiem, chociaż na tym tle Polki znacząco się wyróżniają wybierając jako towarzyszkę do piwa poetkę - Wisławę Szymborską. Osobowości lokalne jak gwiazdy sportu, telewizji czy kina zajmują pierwsze miejsca na liście we wschodniej części Europy. W krajach zachodnich wygrywa bezapelacyjnie Barack Obama. Na listach wybrańców politycy pojawiają się nierzadko - w Rosji czołówkę otwiera Vladimir Putin, Gordon Brown otrzymał od Brytyjczyków zaledwie kilka głosów. Natomiast mężczyźni z Polski nie wskazują wcale najwyższych głów Państwa a najchętniej o polityce, przy piwie rozmawialiby z Januszem Palikotem.
Polak na piwie
„Trochę boję się tej ilości piwa którą będę musiał spożyć. Ale cóż ... jak sobie nawarzyłeś- wypij!" - powiedział Bogusław Linda, na wieść o tym, że Polacy wybrali go na Wymarzonego Kompana do Piwa roku 2009. Wśród Panów zaraz za Bogusławem Lindą, uplasował się polski mistrz Formuły 1 - Robert Kubica (32,8%) oraz znany z kultowego serialu „39,5" Tomek Karolak (26,6%). Dużą popularnością cieszy się także poseł Janusz Palikot (24,8%) oraz dziennikarz Kamil Durczok (22,2%). W przypadku płci pięknej Polacy wskazali na sexowną Angelinę Jolie (36%), prezenterkę TVN - Kingę Rusin (24,4%) oraz poetkę Wisławę Szymborską (21,4%), która wyprzedziła nawet takie gwiazdy jak Doda (20%) czy tancerka Edyta Herbuś (19,8%)!
Zdecydowanie mniejszą popularnością jako kompan do piwa cieszy się Piotr Kupicha z zespołu Feel (8%), który uplasował się na miejscu 13 czy zamykająca Listę Top20 Jola Rutowicz (2,2%).
Zdania Polek i Polaków są podzielone
Jak pokazały badania SABMiller (właściciela Kompanii Piwowarskiej) zdania Polak i Polaków, podobnie jak większości Europejczyków co do tego z kim najlepiej wybrać się na piwo są podzielone. Polscy panowie zdecydowanie stawiają na szybkie samochody i piękne kobiety - wybierając Roberta Kubicę i Angelinę Jolie. Podczas, gdy Polki wolą rozerwać się u boku Tomka Karolaka lub podyskutować o poezji przy piwie z Wisławą Szymborską.
Badanie „Z kim na piwo"
Jako firma prowadząca ciągłą analizę zachowań konsumentów, SABMiller wykorzystuje swą wiedzę, by ukazać najnowsze trendy w piciu piwa. Informacje te SABMiller zawiera w cyklicznie wydawanych raportach. Pierwszy z nich, opublikowany został w styczniu 2008 roku i dotyczył piwnej etykiety i zawierał kluczowe wnioski dotyczące cech charakterystycznych dla każdej z analizowanych nacji. Drugi raport pokazuje, kiedy i gdzie ludzie spożywają piwo oraz w jakim stopniu patriotyzm wpływa na wybór trunku.
Oba raporty zostały opracowane na podstawie badań przeprowadzonych przez Added Value, niezależną firmę zajmującą się doradztwem marketingowym i rozwojem marek. Badania polegały na przeprowadzeniu ponad 7500 wywiadów internetowych w 12 krajach Europy. W każdym z krajów przeprowadzono wywiad z 500 osobami.
Trzecie badanie, miało na celu sprawdzenie preferencji Polaków, co do znanych osób, z którymi chcieliby wybrać się na przysłowiowe piwo.Badanie „Z kim na piwo" zostało przeprowadzone w 12 krajach Europejskich, w każdym kraju wielkość próby wynosiła n=500, wszyscy respondenci pochodzili z grupy „regularnie pijących piwo" (czyli wypijających piwo przynajmniej raz na 2 tygodnie).
Próba była reprezentacyjna dla piwoszy:
* Mężczyźni 70%, Kobiety 30%
* Wiek 18-34 40%, 35-44, 30%, 45+ 30%
W Polsce również przeprowadzono wywiad z 500 osobami prosząc ich o wymienienie 3 znanych osób z którymi miło byłoby wybrać się na piwo.
Pod względem preferencji Europejczyków dotyczących wyjścia na piwo ze znaną osobą granica dzieli nas na wschodnią i zachodnią część kontynentu. Z kolei łączy nas zamiłowanie do Angeliny Jolie (więcej niż jeden na trzech Europejczyków chciałby z nią właśnie wypić piwo) i sympatia dla lokalnych gwiazd. Pokazuje badanie „Z kim na piwo" przeprowadzone w 12 krajach Europy na zlecenie SABMiller właściciela Kompanii Piwowarskiej.
Z badania wynika, że mężczyźni z Europy skłaniają się do wyboru gwiazd sportu lub polityki a kobiety kierują się raczej wizerunkiem, chociaż na tym tle Polki znacząco się wyróżniają wybierając jako towarzyszkę do piwa poetkę - Wisławę Szymborską. Osobowości lokalne jak gwiazdy sportu, telewizji czy kina zajmują pierwsze miejsca na liście we wschodniej części Europy. W krajach zachodnich wygrywa bezapelacyjnie Barack Obama. Na listach wybrańców politycy pojawiają się nierzadko - w Rosji czołówkę otwiera Vladimir Putin, Gordon Brown otrzymał od Brytyjczyków zaledwie kilka głosów. Natomiast mężczyźni z Polski nie wskazują wcale najwyższych głów Państwa a najchętniej o polityce, przy piwie rozmawialiby z Januszem Palikotem.
Polak na piwie
„Trochę boję się tej ilości piwa którą będę musiał spożyć. Ale cóż ... jak sobie nawarzyłeś- wypij!" - powiedział Bogusław Linda, na wieść o tym, że Polacy wybrali go na Wymarzonego Kompana do Piwa roku 2009. Wśród Panów zaraz za Bogusławem Lindą, uplasował się polski mistrz Formuły 1 - Robert Kubica (32,8%) oraz znany z kultowego serialu „39,5" Tomek Karolak (26,6%). Dużą popularnością cieszy się także poseł Janusz Palikot (24,8%) oraz dziennikarz Kamil Durczok (22,2%). W przypadku płci pięknej Polacy wskazali na sexowną Angelinę Jolie (36%), prezenterkę TVN - Kingę Rusin (24,4%) oraz poetkę Wisławę Szymborską (21,4%), która wyprzedziła nawet takie gwiazdy jak Doda (20%) czy tancerka Edyta Herbuś (19,8%)!
Zdecydowanie mniejszą popularnością jako kompan do piwa cieszy się Piotr Kupicha z zespołu Feel (8%), który uplasował się na miejscu 13 czy zamykająca Listę Top20 Jola Rutowicz (2,2%).
Zdania Polek i Polaków są podzielone
Jak pokazały badania SABMiller (właściciela Kompanii Piwowarskiej) zdania Polak i Polaków, podobnie jak większości Europejczyków co do tego z kim najlepiej wybrać się na piwo są podzielone. Polscy panowie zdecydowanie stawiają na szybkie samochody i piękne kobiety - wybierając Roberta Kubicę i Angelinę Jolie. Podczas, gdy Polki wolą rozerwać się u boku Tomka Karolaka lub podyskutować o poezji przy piwie z Wisławą Szymborską.
Badanie „Z kim na piwo"
Jako firma prowadząca ciągłą analizę zachowań konsumentów, SABMiller wykorzystuje swą wiedzę, by ukazać najnowsze trendy w piciu piwa. Informacje te SABMiller zawiera w cyklicznie wydawanych raportach. Pierwszy z nich, opublikowany został w styczniu 2008 roku i dotyczył piwnej etykiety i zawierał kluczowe wnioski dotyczące cech charakterystycznych dla każdej z analizowanych nacji. Drugi raport pokazuje, kiedy i gdzie ludzie spożywają piwo oraz w jakim stopniu patriotyzm wpływa na wybór trunku.
Oba raporty zostały opracowane na podstawie badań przeprowadzonych przez Added Value, niezależną firmę zajmującą się doradztwem marketingowym i rozwojem marek. Badania polegały na przeprowadzeniu ponad 7500 wywiadów internetowych w 12 krajach Europy. W każdym z krajów przeprowadzono wywiad z 500 osobami.
Trzecie badanie, miało na celu sprawdzenie preferencji Polaków, co do znanych osób, z którymi chcieliby wybrać się na przysłowiowe piwo.Badanie „Z kim na piwo" zostało przeprowadzone w 12 krajach Europejskich, w każdym kraju wielkość próby wynosiła n=500, wszyscy respondenci pochodzili z grupy „regularnie pijących piwo" (czyli wypijających piwo przynajmniej raz na 2 tygodnie).
Próba była reprezentacyjna dla piwoszy:
* Mężczyźni 70%, Kobiety 30%
* Wiek 18-34 40%, 35-44, 30%, 45+ 30%
W Polsce również przeprowadzono wywiad z 500 osobami prosząc ich o wymienienie 3 znanych osób z którymi miło byłoby wybrać się na piwo.
Comment