W okresie kryzysu KP i GŻ zwiększyły swój udział w rynku

Collapse
X
 
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts
  • skitof
    Major Piwnych Rewolucji
    🍼🍼
    • 2007.11
    • 2484

    W okresie kryzysu KP i GŻ zwiększyły swój udział w rynku

    Ciekawe wyniki ukazały się niedawno. (ZPPP, GŻ i KP). Podsumowują one rok 2009 czyli rok kryzysu. Mimo sprzedaży piwa o ok. 10%, wzroście akcyzy o 13,6% to właśnie KP i GŻ umocniły się na rynku. KP zwiększyła udział w polskim rynku piwa do 45,3% i obecnie ma 10% przewagę nad GŻ, która też zwiększyła swój udział do 35%. Z tego wnioskuję, że ludzie
    1. Kupowali mniej piwa
    2. Kupowali tańsze piwa
    3. Kupowali znane piwa

    Mam nadzieję, że kryzys już za nami i że ten rok odwróci tendencje.
  • YouPeter
    Major Piwnych Rewolucji
    • 2004.05
    • 2379

    #2
    Patrząc na to, że małe browary spadku tak nie odczuły jak duże to ciekawe jak w takiej sytuacji prezentuje się sytuacja CP?
    Bo kto piwa nie pije ten jest wywrotowcem, świadomie uszczuplającym dochody państwa, bezideowcem.

    Comment

    • a1410
      Kapitan Lagerowej Marynarki
      • 2003.08
      • 613

      #3
      Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika skitof Wyświetlenie odpowiedzi
      KP zwiększyła udział w polskim rynku piwa
      Myślę, że dane podawane przez KP sa tak samo wiarygodne, jak ich hasło mówiące, że najlepszym polskim piwem jest Tyskie, bo gdyby założyć, że te wyniki są prawidłowe, to CP musiał by stracić ponad 50%...
      Last edited by a1410; 2010-02-28, 08:26.

      Comment

      • Seta
        D(r)u(c)h nieuchwytny
        • 2002.10
        • 6964

        #4
        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika a1410 Wyświetlenie odpowiedzi
        Myślę, że dane podawane przez KP sa tak samo wiarygodne, jak ich hasło mówiące, że najlepszym polskim piwem jest Tyskie, bo gdyby założyć, że te wyniki są prawidłowe, to CP musiał by stracić ponad 50%...
        Byłbym ostrożny z takimi oskarżeniami. Wprowadzanie w błąd akcjonariuszy nie uchodzi z reguły bezkarnie (w przeciwieństwie do kłamliwego nazywania tyskaczy piwem ).

        Comment

        • a1410
          Kapitan Lagerowej Marynarki
          • 2003.08
          • 613

          #5
          Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika Seta Wyświetlenie odpowiedzi
          Byłbym ostrożny z takimi oskarżeniami. Wprowadzanie w błąd akcjonariuszy nie uchodzi z reguły bezkarnie (w przeciwieństwie do kłamliwego nazywania tyskaczy piwem ).
          Wirtualna księgowość daje nieograniczone możliwości manipulacji i dlatego jest bardzo trudno udowodnić takie świadome wprowadzanie w błąd. Ale Ty, Szanowny Kolego, coś zbyt często występujesz w roli adwokata KP...

          Comment

          • delvish
            Major Piwnych Rewolucji
            • 2004.11
            • 3508

            #6
            Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika a1410 Wyświetlenie odpowiedzi
            Ale Ty, Szanowny Kolego, coś zbyt często występujesz w roli adwokata KP...
            Wicie, rozumicie Seta, nie jesteście po linii...
            "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
            (Frank Zappa)

            "It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker that we expect our dinner, but from their regard to their own interest. We address ourselves, not to their humanity but to their self-love" (Adam Smith)

            Comment

            • żąleną
              D(r)u(c)h nieuchwytny
              • 2002.01
              • 13239

              #7
              No to wiemy, dlaczego Seta tak naskakuje na sposoring stowarzyszenia piwowarów domowych przez GŻ.

              Comment

              • jacer
                Pułkownik Chmielowy Ekspert
                • 2006.03
                • 9875

                #8
                Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika żąleną Wyświetlenie odpowiedzi
                No to wiemy, dlaczego Seta tak naskakuje na sposoring stowarzyszenia piwowarów domowych przez GŻ.


                No patrz, na to nie wpadłem hehe
                Mówisz, że ma wielki plakat Tyskiego w domu?
                Milicki Browar Rynkowy
                Grupa STYRIAN

                (1+sqrt5)/2
                "Nie ma (...) piwa, które smakowałoby wszystkim. Każdy browarnik, który próbuje takie przygotować, skazany jest na klęskę" - Michael Jackson
                "Dobrzy ludzie piją dobre piwa" - Hunter S. Thompson
                No Hops, no Glory :)

                Comment

                • Seta
                  D(r)u(c)h nieuchwytny
                  • 2002.10
                  • 6964

                  #9
                  Plakatu nie mam, ale mam kalendarz książkowy i kilkadziesiąt podstawek tyskiego (pewnie szkło też by się znalazło...).

                  a1410 - jeśli wytłumaczysz mi jak kreatywną księgowością można zawyżyć udział w rynku stawiam Ci skrzynkę dowolnego piwa dostępnego w Polsce.

                  Comment

                  • VanPurRz
                    Major Piwnych Rewolucji
                    • 2008.09
                    • 4229

                    #10
                    NIestety KP może mieć rację. Całkowitym niewypałem dla Okocimia okazał się "zielony" Okocim, a wzrost sprzedaży Harnasia nie zrekompensował tego.
                    Prawda jest taka, że ludzie kupują to co widzą w reklamach a do tego co jest łatwo dostępne. A te dwa warunki najlepiej spełniają KP i GŻ (mocno reklamowane i z najlepszą dystrybucją).
                    "Nie myśl o tym, że wszystko się kończy. Myśl, że wszystko się dopiero zaczyna. To, co powinno być życiem: spokój, wolność i cisza" M. Hłasko, "Ósmy dzień tygodnia"

                    Comment

                    • danio_145
                      D(r)u(c)h nieuchwytny
                      • 2005.02
                      • 723

                      #11
                      KP ratuje się teraz rzuceniem zielonego Okocimia do Biedronek w cenie 1,99 zł. Pospólstwo, że tak je nazwę widzą "biedronkowe" piwa po 1,60 zł i "znanego" Okocimia za 1,99zł zaczęło dość masowo wybierać tego drugiego.

                      Comment

                      • abernacka
                        Generał Wszelkich Fermentacji
                        🥛🥛🥛🥛
                        • 2003.12
                        • 10861

                        #12
                        Pierwotnie zamieszczone przez Użytkownika danio_145 Wyświetlenie odpowiedzi
                        KP ratuje się teraz rzuceniem zielonego Okocimia do Biedronek w(...).
                        Czy aby na pewno?
                        Piwna turystyka według abernackiego

                        Comment

                        • danio_145
                          D(r)u(c)h nieuchwytny
                          • 2005.02
                          • 723

                          #13
                          To tylko moja subiektywna obserwacja

                          Comment

                          • abernacka
                            Generał Wszelkich Fermentacji
                            🥛🥛🥛🥛
                            • 2003.12
                            • 10861

                            #14
                            A napisz nam co ma KP do Okocimia?
                            Piwna turystyka według abernackiego

                            Comment

                            • diebels
                              Sierżant Pijalniowy Zaprawiacz
                              • 2005.11
                              • 170

                              #15
                              Wracając do tematu , to należy sie tylko smucić .

                              Comment

                              Przetwarzanie...
                              X